Šéfové týmů Formule 1 v hlasování Autosportu jako nejlepšího jezdce letošního ročníku vybrali Lewise Hamiltona, jenž v celkovém pořadí skončil na druhém místě za svým týmovým kolegou z Mercedesu Nicem Rosbergem.
Jedenáct šéfů mělo vybrat 10 jezdců, kteří podle nich podávali ty nejlepší výkony, a ohodnotit je dle běžného bodovacího systému, který se používá v závodech: 1. místo 25 bodů, 2. místo 18 bodů atd.
Hlasování bylo tajné, aby se ho mohli nejen zúčastnit, ale také aby mohli poskytnout svůj upřímný názor na současné piloty. Hamilton, jenž letos vyhrál deset závodů, a na Rosberga mu nakonec scházelo jen 5 bodů, od nich nasbíral celkem 234 (o 5 více než loni) z celkového možného maxima 275 bodů.
Druhá příčka patří Maxovi Verstappenovi, který letos postoupil z Toro Rosso k Red Bullu a v Barceloně získal své první vítězství ve světě velkých cen. Novopečenému mistrovi světa Rosbergovi patří až třetí pozice.
Čtvrté místo obsadil Daniel Ricciardo, který je jedním ze čtyř letošních vítězných pilotů. Oproti loňskému hlasování si polepšil o pět příček a překonal Sebastiana Vettela na pátém místě.
Fernando Alonso v lepšícím se McLarenu obsadil znovu šestou příčku, oproti loňsku dostal o 10 bodů více. Kimi Räikkönen končí za ním se ztrátou 6 bodů. Zbylé pozice v první desítce patří Sergiovi Pérezovi, Valtterimu Bottasovi a poprvé se do ní probojoval i Carlos Sainz, jr.
Hlasování se zúčastnili: Maurizio Arrivabene (Ferrari), Eric Boullier (McLaren), Christian Horner (Red Bull), Moniša Kaltenbornová (Sauber), Vijay Mallya (Force India), Dave Ryan (Manor), Günther Steiner (Haas), Franz Tost (Toro Rosso), Frederic Vasseur (Renault), Claire Williamsová (Williams), Toto Wolff (Mercedes),
Pro zobrazení výsledků hlasování v minulých letech klikněte pod článkem na štítek "nejlepší jezdec sezóny."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.