Pirelli včera v Abú Zabí zakončilo testování širších pneumatik pro sezónu 2017. Jak hodnotí svůj vývojový program a kolik toho zvládlo?
Úterý v Abú Zabí bylo posledním z letošních 24 dnů, kdy tři týmy pomoci loňských upravených vozů pomáhaly Pirelli s testováním pneumatik pro rok 2017: Ferrari, Mercedes a Red Bull. Cílem pro příští sezónu je zrychlení o pět sekund na kolo.
Tři auta včera ujela celkem 331 kol, což odpovídá 1839 kilometrům nebo vzdálenosti šesti Velkých cen Abú Zabí. Vyzkoušelo se 96 odlišných prototypů, týmy jezdily s různými specifikacemi, aby italský výrobce nasbíral co nejvíce dat.
Za volantem Ferrari se objevil Kimi Räikkönen, u Mercedesu kvůli nevolnosti vystřídal po chvilce Lewise Hamiltona Pascal Wehrlein a u Red Bullu se o auto podělili Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
"Poslední den, kdy jsme s třemi vozy najednou dokončili vývojový program, si naše prototypy pro rok 2017 vyzkoušelo pět závodních jezdců. Nyní začíná tvrdá práce, když budeme srovnávat a analyzovat výsledky naši 24 dnů a přibližně 12 000 kilometrů testování, abychom definovali pneumatiky, s nimiž budeme příští rok závodit," komentuje Paul Hembery.
"Ty si pak poprvé vyzkoušíme na aktuálních vozech pro sezónu 2017 během oficiálních skupinových testů příští únor. Naše poslední testy v Abú Zabí probíhaly podle plánu a my jsme mohli díky upraveným vozům Mercedesu, Red Bullu a Ferrari nasbírat potřebná data - bez nich by nebylo možné uskutečnit tento intenzivní vývojový program," děkuje sportovní ředitel Pirelli.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.