Pirelli včera v Abú Zabí zakončilo testování širších pneumatik pro sezónu 2017. Jak hodnotí svůj vývojový program a kolik toho zvládlo?
Úterý v Abú Zabí bylo posledním z letošních 24 dnů, kdy tři týmy pomoci loňských upravených vozů pomáhaly Pirelli s testováním pneumatik pro rok 2017: Ferrari, Mercedes a Red Bull. Cílem pro příští sezónu je zrychlení o pět sekund na kolo.
Tři auta včera ujela celkem 331 kol, což odpovídá 1839 kilometrům nebo vzdálenosti šesti Velkých cen Abú Zabí. Vyzkoušelo se 96 odlišných prototypů, týmy jezdily s různými specifikacemi, aby italský výrobce nasbíral co nejvíce dat.
Za volantem Ferrari se objevil Kimi Räikkönen, u Mercedesu kvůli nevolnosti vystřídal po chvilce Lewise Hamiltona Pascal Wehrlein a u Red Bullu se o auto podělili Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
"Poslední den, kdy jsme s třemi vozy najednou dokončili vývojový program, si naše prototypy pro rok 2017 vyzkoušelo pět závodních jezdců. Nyní začíná tvrdá práce, když budeme srovnávat a analyzovat výsledky naši 24 dnů a přibližně 12 000 kilometrů testování, abychom definovali pneumatiky, s nimiž budeme příští rok závodit," komentuje Paul Hembery.
"Ty si pak poprvé vyzkoušíme na aktuálních vozech pro sezónu 2017 během oficiálních skupinových testů příští únor. Naše poslední testy v Abú Zabí probíhaly podle plánu a my jsme mohli díky upraveným vozům Mercedesu, Red Bullu a Ferrari nasbírat potřebná data - bez nich by nebylo možné uskutečnit tento intenzivní vývojový program," děkuje sportovní ředitel Pirelli.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.