Lewis Hamilton věří, že titul bude v příštím roce znovu jeho. Letos se mu prý na paty lepila smůla a Nico vyhrál hlavně díky spolehlivosti svého auta.
Hamilton pro britské periodikum The Sun řekl, že v příští sezóně bude titul opět jeho. Nikovi posílá zprávu, aby si své vítězství užíval, dokud může.
"Bude se následujících pár dní cítit skvěle a rozhodně bude slavit. Být mistrem světa je skvělý pocit, ale může si ho užívat jen do té doby, než o něj přijde. V zimě budu tvrdě dřít a hned příští rok si ho vezmu zpět. Letos se mi lepila smůla na paty. Tempo a rychlost byly dobré, ale bohužel výsledek není dle mých představ. Je to drsné. Nikovi gratuluji, udělal vše, co měl. On za nic nemůže, měl akorát spolehlivější auto," řekl pro The Sun Hamilton.
Hamilton znovu také obhajoval svou strategii, kdy schválně zpomaloval, aby další piloti mohli Nika dojet. "Ještě před závodem jsem moc nevěděl, jak k tomu přistoupím. Dostal jsem se do vedení, ale nebyl to takový ten závod, kdy bych jen jel své tempo a neřešil to, co se děje za mnou. V posledním stintu jsem si chtěl jen pomoci, jelikož nikdo jiný se k tomu neměl. Ale Nikovi jsem nijak neublížil, nezpůsobil jsem týmu žádný problém a všichni by měli být rádi za naše první a druhé místo."
S Hamiltonovou strategií nesouhlasí například Sebastian Vettel, který ji označil za "špinavé triky". K Vettelovi se přidává i trojnásobný mistr světa Jackie Stewart z let 1969, 1971 a 1973.
"Nemyslím si, že za mých časů by si některý pilot tohle dovolil. Museli jsme vždy poslechnout týmové rozkazy. On je v Mercedesu, v nejdominantnějším týmu současnosti. Měl by být být vděčný, ne naštvaný. Tým se zachoval správně, je třeba mít dobrý vztah jak s týmem, tak i se svým týmovým kolegou," okomentoval situaci Stewart.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.