Nový šéf McLarenu Jost Capito je odhodlaný udržet Fernanda Alonsa i po sezóně 2017, v níž mu vyprší smlouva.
Španělský jezdec se nechal slyšet, že současné monoposty F1 jej už moc nebaví. Chce si ale počkat na jejich zrychlení po rozsáhlých technických změnách v příštím roce, a pak rozhodnout o své další budoucnosti.
"Pokud budou auto a motor dobré a on si bude nová pravidla užívat, pak nevidím důvod, proč by neměl zůstat. Fernando je pro náš tým velmi hodnotný a měli bychom udělat všechno pro to, abychom ho udrželi," uvádí nový šéf McLarenu, který přišel z Volkswagenu.
Přátelství s Carlosem Sainzem starším v rallye mu pomohlo vytvořit si přátelství s Alonsem: "Carlos má dobrý vztah s Fernandem a já mám dobrý vztah s Carlosem - to hodně přispělo k velmi rychlému a velmi dobrému vztahu s Fernandem."
V rozhovoru pro BBC uvádí, že odchod Dennise, jenž ho dostal do McLarenu, nikterak neoslabilo jeho touhu pracovat pro stáj z Wokingu: "Ron tady zaměstnal všechny, protože byl ve vedení. Ale já jsem se k McLarenu připojil, toť vše."
Příští rok podle něj dojde k velkému pokroku ve výkonnosti: "Očekávám zlepšení na voze McLarenu a velký pokrok Hondy v oblasti motoru. Určitou chvíli to vždy trvá, než se zformuje tým s takovým novým partnerem. McLaren s Hondou již dříve byli partnery, to už je ale dávno.
Všichni noví lidé jsou do toho zapojeni a Hondě nějakou dobu trvá, než pochopí, jak funguje McLaren, a McLarenu, jak funguje Honda. Myslím, že jsme to nyní dosáhli. Jde o velmi dobré partnerství a kluci u Hondy lépe rozumí tomu, co je třeba dostat z šasi, a my také lépe rozumíme tomu, co je zapotřebí ze strany motoru. Neočekávám jen zlepšení obou těchto věcí, ale rovněž zlepšení celkového partnerství," pokračuje Capito.
Ve struktuře týmu už nějaké změny prosadil závodní ředitel Eric Boullier, Němec ale chce provést několik dalších. Nicméně věří, že ty správné lidi pro návrat k vítězstvím už mají.
"Musíme udělat spoustu změn - ale u změn si musíte vždy dát pozor na to, jak a kdy je provádíte. Jsem hodně čitelný. Mám jasné přání, pokud jde o to, co by se mělo udělat. Vedl jsem rozhovory s mnoha zaměstnanci od uklízeček po závodního ředitele a myslím si, že vím, co je třeba udělat. Zejména je zapotřebí kulturní změna - musíme se proměnit více v závodní tým," upozorňuje Capito.
Nezmínil ale, nakolik hodlá měnit strukturu, kterou zavedl Eric Boullier. Šéfem aerodynamiky je Peter Prodromou, kterého přetáhli z Red Bullu, na vývoj a inženýry dohlíží Matt Morris, jenž kdysi přišel ze Sauberu, roli technického ředitele zastává Tim Goss, přičemž se všichni zodpovídají Boullierovi a provoznímu řediteli Jonathanovi Nealovi - nikoliv jednomu technickému lídrovi, jako je tomu u Mercedesu, Red Bullu či Ferrari.
Zůstane tato struktura zachována? "Na to je ještě brzy. Nepůjde o hierarchický personál. Z principu hierarchie se musíme stát štíhlejší a ne složitější. Možná nepůjde o obvyklou organizaci, bude však velmi jasná všem, kteří do ní budou zapojeni.
Musíme mít ty správné lidi na správných pozicích, ale všichni si musí uvědomovat vlastní zodpovědnosti a závazky. Inženýrský tým, který máme, je fantastický - o tom jsem zcela přesvědčen," dodává výkonný ředitel McLarenu.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.