Nico Rosberg popisuje klíčový moment svého závodu, v němž musel předjet Maxe Verstappena. Manévr novopečeného mistra světa oceňuje také šéf Red Bullu Christian Horner.
Verstappen v úvodní zatáčce dostal smyk, týmu mu proto změnil strategii na jednu zastávku. A protože se Rosberg po svém zajetí do boxů pohyboval za ním, dostal ve 20. kole jednoznačný pokyn.
"Tony [Ross, Rosbergův závodní inženýr] řekl, že předjetí Verstappena je s ohledem na mistrovství světa kritické. To snad ne, vážně?" nechtěl citově vyčerpaný Rosberg ve voze věřit tomu, co slyší.
"Ale vyšlo to. Ty pocity, které jsem měl během souboje a hned po něm, když jsem si uvědomil, že jsem ho předjel - to jsem v autě ve svém životě ještě nikdy nezažil," vysvětluje šampion F1. Možná si vzpomněl na jeden ze svých dřívějších úspěšných manévrů ve Velké ceně Německa, za který byl ale potrestán, protože tam podle komisařů vytlačil Verstappena ve vlásence z trati.
"Zachoval se férově. Byl samozřejmě co nejvíce agresivní, nenechal mi ani centimetr jako obvykle, bylo to však fair play - nekolidovali jsme a já jsem se dostal před něj, takže šlo o úžasný pocit. V tu chvíli to byl skvělý pocit - tak intenzivní, a zároveň velká úleva. Ve voze to bylo fakt neuvěřitelně intenzivní," pokračuje Rosberg, který dojel do cíle na druhém místě za Hamiltonem, a mohl tak slavit.
Horner jeho manévr nepřešel bez povšimnutí: "Myslím, že Nico byl odvážný při tom manévru, který vytáhl na Maxe. Vypadalo to v tu chvíli, že se rozhodl ho dotáhnout do úspěšného konce. Víme, že Max není v padoku tou nejjednodušší osobou pro předjetí. Pro mě šlo o rozhodující moment v Nicově závodě."
Silverstone, tradiční dějiště Britské Grand Prix, bude v sezóně 2026 hostit sprint závod, který je součástí šesti sprintů v kalendáři F1. Tento formát přinese fanouškům více akcí a napětí během víkendového programu.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.