Nico Rosberg popisuje klíčový moment svého závodu, v němž musel předjet Maxe Verstappena. Manévr novopečeného mistra světa oceňuje také šéf Red Bullu Christian Horner.
Verstappen v úvodní zatáčce dostal smyk, týmu mu proto změnil strategii na jednu zastávku. A protože se Rosberg po svém zajetí do boxů pohyboval za ním, dostal ve 20. kole jednoznačný pokyn.
"Tony [Ross, Rosbergův závodní inženýr] řekl, že předjetí Verstappena je s ohledem na mistrovství světa kritické. To snad ne, vážně?" nechtěl citově vyčerpaný Rosberg ve voze věřit tomu, co slyší.
"Ale vyšlo to. Ty pocity, které jsem měl během souboje a hned po něm, když jsem si uvědomil, že jsem ho předjel - to jsem v autě ve svém životě ještě nikdy nezažil," vysvětluje šampion F1. Možná si vzpomněl na jeden ze svých dřívějších úspěšných manévrů ve Velké ceně Německa, za který byl ale potrestán, protože tam podle komisařů vytlačil Verstappena ve vlásence z trati.
"Zachoval se férově. Byl samozřejmě co nejvíce agresivní, nenechal mi ani centimetr jako obvykle, bylo to však fair play - nekolidovali jsme a já jsem se dostal před něj, takže šlo o úžasný pocit. V tu chvíli to byl skvělý pocit - tak intenzivní, a zároveň velká úleva. Ve voze to bylo fakt neuvěřitelně intenzivní," pokračuje Rosberg, který dojel do cíle na druhém místě za Hamiltonem, a mohl tak slavit.
Horner jeho manévr nepřešel bez povšimnutí: "Myslím, že Nico byl odvážný při tom manévru, který vytáhl na Maxe. Vypadalo to v tu chvíli, že se rozhodl ho dotáhnout do úspěšného konce. Víme, že Max není v padoku tou nejjednodušší osobou pro předjetí. Pro mě šlo o rozhodující moment v Nicově závodě."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.