Jak prožíval Keke Rosberg závěrečný boj svého syna Nica o titul? Kde byl během víkendu? Co na svém synovi obdivuje? Na všechny tyto otázky bývalý mistr světa médiím poskytl odpověď.
Mistr světa z roku 1982 Keke Rosberg se rozpovídal o pocitech, které zažíval během poslední bitvy této sezóny v Abú Zabí, kde jeho syn nakonec díky druhému místu udržel náskok a získal premiérový titul mistra světa. Novinářům také vysvětlil, proč se v na okruhu Jas Marina neukázal.
"Když se ohlédnu zpět, tak pořád nevidím šanci, že bych tu byl celé tři dny a nemohl nic dělat. Neměl bych chvilku klidu. Bavili jsme se o tom s Nicem a řekl jsem mu, že nemohu přijet, že by to nefungovalo. Samozřejmě věděl, že budu v Dubaii," okomentoval situaci Nikův otec.
Na otázka, jak reagoval na zpomalování Hamiltona, Keke odpověděl: "Dal jsem si pořádný doušek piva a říkal jsem si, že to bude ještě hodně divoké."
Dle Keke Rosberga je až neuvěřitelné, jakou má jeho syn psychickou odolnost. Do každého závodu prý jde vždy plně připraven a rve se o každý bodík.
"Nevím, jak to dělá. Je to úžasné. Obdivuji jeho psychickou odolnost a jeho zapálení. Nevím, jak to mají jiní jezdci, ale Nico jede vždy na 110 % a nemá to nic společného se způsobem, jakým se do F1 dostal.
Poslední tři dny musel být pod enormním tlakem, protože musíte bojovat o každý bod během každého víkendu a roku. Pokud tedy závod nedokončíte, hrozně vás to zasáhne.
"Když jsem přišel do Formule 1, měl jsem jedno pravidlo: musíš vyhrát velkou cenu, musíš vyhrát v Monacu a musíš se stát mistrem světa. To jsem řekl i Nikovi a on to vše dokázal," zakončil Keke Rosberg.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.