Po Abú Zabí se přepisují některé historické tabulky. Smolař Moss je znovu na vrcholu "soutěže" v počtu vyhraných grand prix bez získání mistrovského titulu.
Až do neděle byl Nico Rosberg držitelem pomyslného statusu jezdce s nejvyšším počtem vítězství bez mistrvského titulu. Na svém kontě jich měl třiadvacet. V Abú Zabí ale německý pilot svůj dvanáctibodový náskok udržel a i přes všechny Hamiltonovo triky skončil na druhém místě, a získal tak svůj premiérový titul mistra světa.
Na první místo této pomyslné soutěže se tak vrací sedmaosmdesátiletý Stirling Moss s šestnácti vyhranými grand prix, které získal ve zlaté éře F1 mezi lety 1951 - 1961.
Další zajímavostí je, že Lewis Hamitlton letos vyhrál o jeden závod více než jeho stájový kolega, konkrétně si vyjezdil deset nejvyšších příček. Pouze dalším dvoum pilotům se v historii F1 podařilo vyhrát deset grand prix v sezóně, a to Schumacherovi a Vettelovi. Je ale třeba vzít v potaz, že letošní kalendář čítá 21 mistrovských závodů. Navíc se Lewis stal vůbec prvním pilotem, který s deseti vyhranými grand prix neskončil jako mistr světa.
Ze současných pilotů má nejvíce zlata bez titulu na svém kontě Daniel Ricciardo, kterému se za svou kariéru v rakouské stáji Red Bull podařilo vyhrát již čtyři velké ceny.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.