ABÚ ZABÍ - 2. TRÉNINK; Také ve večerní části měl navrh Lewis Hamilton, který se v neděli bude snažit porazit Nica Rosberga, smazat 12bodové manko a získat titul. Jeho týmový kolega ztratil jen 0,079 vteřiny, třetí skončil Sebastian Vettel následovaný oběma Red Bully.
Odpolední jízdy začaly při západu slunce za reprezentativnějších podmínek z pohledu kvalifikace a závodu, jako první vyrazil Grosjean s Haasem, s nímž měl dopoledne drobné problémy při brzdění. Zapojili se také Hülkenberg s Force Indií a Ocon s Manorem - ti ráno své vozy přenechali rezervním pilotům: Celisovi a Kingovi.
Piloti se krátce po začátku vrhli na ostré jízdy, po 10 min byl na čele Räikkönen na super-měkkých pneumatikách (1:42,808) o 4 desetiny před Verstappenem (1:43,233) a půl sekundy před Vettelem (1:43,337) - oba na měkkých. Piloti Mercedesu však stále vyčkávali.
Pátá příčka patřila Alonsovi s McLarenem, který v 1. tréninku spíše testoval a na časy se moc nezaměřoval - 1:44,375 min na měkkých pneumatikách. Buttonovi musel tým po závadě ERS před večerní části vyměnit motor, jeho vůz proto nebyl na začátku připraven - vyjel až po půl hodině. Původně jej stejně chtěli měnit, ale až večer - vše by se mělo obejít bez penalizací (nasazeny mají být použité díly).
Kvjat dostal ve vysoké rychlosti v zatáčce č. 15 opět smyk - a znovu s defektem levé zadní pneumatiky. Nešlo o chybu jezdce. Pirelli incident po dopolední části prošetřovalo a uvedlo, že se nejednalo ani o jejich chybu. Toro Rosso má velké starosti.
Räikkönena po 13 min na chvíli předstihli Bottas (1:42,611) na super-měkké směsi i Vettel (1:42,577), jenž setrvával na měkké. Fin s Ferrari ale vzápětí našel odpověď - 1:42,257 a 341,2 km/h na speed trapu. Brzy se na něj dotáhli Bottas (1:42,258) a Rosberg (1:42,294) na měkkých, rozdíly byly velmi těsné.
Po 25 min figuroval Hamilton stále až na předposledním místě s časem 1:52,482. Po své jízdě oznámil, že se jeho pohonné ústrojí "nechová dobře během zahřívacího kola - můžete zkontrolovat převodovku?" Mercedes situaci zkoumal, vypadalo to na nějaké přeprogramování. Předtím si stěžoval také na vyvážení kol, která několikrát probrzdil.
Po půl hodině se Vettel (1:41,404 min) blýskl velmi rychlým kolem, jímž překonal svého týmového kolegu na čele o 0,853 s. Pochopitelně si k němu pomohl ultra-měkkými pneumatikami, které jsou podstatně výkonnější než ty super-měkké. V dalším pokusu své kvalifikační simulace ještě necelou desetinku ubral (1:41,130).
Po 35 min stejné pneumatiky nazul i Rosberg a vystřelil do čela (1:40,940), Ferrari překonal ale jen o 0,19 s. Kimi své ostré kolo pokazil širokým výjezdem v zatáčce č. 17.
Na pátou příčku postoupil Pérez (1:42,041), garáž po úpravě nastavení svého Mercedesu opustil po 38 min Hamilton. Tým po prošetření sdělil, že jeho vůz je v pořádku. Převodovka je stejně "páteční," před sobotní tréninkem ji beztrestně vymění. Lewis zajíždí rekord 1. sektoru a hned sesazuje Rosberga z trůnu: 1:40,861 min.
Ricciardo (1:41,390) se mezitím dostává na páté místo za Verstappena, na něhož však ztrácí pouhou tisícinku vteřiny. Daniel je s časem spokojený, protože něco ztratil v provozu. Max zajel rekord prostředního sektoru.
V garáži je druhé Toro Rosso, vystupuje i Sainz. Šéf stáje Franz Tost si prohlíží levou zadní část jeho vozu, s níž měl problém Kvjat. Vypadá to, že pro dnešek předčasně končí.
Rosberg po 50 min zahajuje delší jízdy v rámci přípravy na závod a lepšího poznání výdrže ultra-měkkých pneumatik. Verstappen jezdí o něco rychleji, ale stěžuje si na to, že rychle ničí pravou přední pneumatiku.
Deset minut před koncem své Ferrari odstavuje pod hotelem Vettel, na vině je porucha převodovky. Časy se už nemění, proto své třetí místo v závěru udržel. Těšit ho může fakt, že se dokázal dostat před oba Red Bully, na Mercedes mu ale scházejí téměř tři desetiny.
Verstappen si ještě postěžoval na nedostatek výkonu, s tím však rakouská stáj využívající pohonné jednotky nemůže nic dělat: "Nemůžu jezdit takové dlouhé jízdy, na výjezdu ze zatáček nemám nic. Připadá mi to, jako bych měl při nájezdu do zatáčky zataženou ruční brzdu." Na motor si postěžoval nakonec i Pérez: "Na rovinkách ztrácím výkon."
Ve druhém tréninku tedy opět kraloval Mercedes, tentokrát mu ale bylo Ferrari mnohem blíže. O místo na bedně bude muset tvrdě bojovat s Red Bullem, jehož piloti předváděli konzistentní výkony - dělí je pouze tisícina sekundy. Te zbytku pole je nejlepší Bottas, jenž ale ztrácí už přes skundu.
#F1 #AbuDhabiGP FP2 Best sectors vs Fastest laps: #Vettel a bit closer to #Mercedes, #Perey in front of #Bottas pic.twitter.com/JnpZJaUbKg
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 25, 2016#F1 #AbuDhabiGP FP2 Max. SPEEDS & Speed trap: Wehrlein reached 341.3kph, #Ferrari very fast on straights, #Mercedes running more downforce pic.twitter.com/WzqVXIivqO
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 25, 2016Max. rychlosti (v km/h): 1. Wehrlein 341,3; 2. Raikkonen 341,2; 3. Massa 340,9; 4. Nasr 340,6; 5. Magnussen 339,9; 6. Vettel 339,6.
Přehled všech měřených kol: PDF.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.