ABÚ ZABÍ - 2. TRÉNINK; Také ve večerní části měl navrh Lewis Hamilton, který se v neděli bude snažit porazit Nica Rosberga, smazat 12bodové manko a získat titul. Jeho týmový kolega ztratil jen 0,079 vteřiny, třetí skončil Sebastian Vettel následovaný oběma Red Bully.
Odpolední jízdy začaly při západu slunce za reprezentativnějších podmínek z pohledu kvalifikace a závodu, jako první vyrazil Grosjean s Haasem, s nímž měl dopoledne drobné problémy při brzdění. Zapojili se také Hülkenberg s Force Indií a Ocon s Manorem - ti ráno své vozy přenechali rezervním pilotům: Celisovi a Kingovi.
Piloti se krátce po začátku vrhli na ostré jízdy, po 10 min byl na čele Räikkönen na super-měkkých pneumatikách (1:42,808) o 4 desetiny před Verstappenem (1:43,233) a půl sekundy před Vettelem (1:43,337) - oba na měkkých. Piloti Mercedesu však stále vyčkávali.
Pátá příčka patřila Alonsovi s McLarenem, který v 1. tréninku spíše testoval a na časy se moc nezaměřoval - 1:44,375 min na měkkých pneumatikách. Buttonovi musel tým po závadě ERS před večerní části vyměnit motor, jeho vůz proto nebyl na začátku připraven - vyjel až po půl hodině. Původně jej stejně chtěli měnit, ale až večer - vše by se mělo obejít bez penalizací (nasazeny mají být použité díly).
Kvjat dostal ve vysoké rychlosti v zatáčce č. 15 opět smyk - a znovu s defektem levé zadní pneumatiky. Nešlo o chybu jezdce. Pirelli incident po dopolední části prošetřovalo a uvedlo, že se nejednalo ani o jejich chybu. Toro Rosso má velké starosti.
Räikkönena po 13 min na chvíli předstihli Bottas (1:42,611) na super-měkké směsi i Vettel (1:42,577), jenž setrvával na měkké. Fin s Ferrari ale vzápětí našel odpověď - 1:42,257 a 341,2 km/h na speed trapu. Brzy se na něj dotáhli Bottas (1:42,258) a Rosberg (1:42,294) na měkkých, rozdíly byly velmi těsné.
Po 25 min figuroval Hamilton stále až na předposledním místě s časem 1:52,482. Po své jízdě oznámil, že se jeho pohonné ústrojí "nechová dobře během zahřívacího kola - můžete zkontrolovat převodovku?" Mercedes situaci zkoumal, vypadalo to na nějaké přeprogramování. Předtím si stěžoval také na vyvážení kol, která několikrát probrzdil.
Po půl hodině se Vettel (1:41,404 min) blýskl velmi rychlým kolem, jímž překonal svého týmového kolegu na čele o 0,853 s. Pochopitelně si k němu pomohl ultra-měkkými pneumatikami, které jsou podstatně výkonnější než ty super-měkké. V dalším pokusu své kvalifikační simulace ještě necelou desetinku ubral (1:41,130).
Po 35 min stejné pneumatiky nazul i Rosberg a vystřelil do čela (1:40,940), Ferrari překonal ale jen o 0,19 s. Kimi své ostré kolo pokazil širokým výjezdem v zatáčce č. 17.
Na pátou příčku postoupil Pérez (1:42,041), garáž po úpravě nastavení svého Mercedesu opustil po 38 min Hamilton. Tým po prošetření sdělil, že jeho vůz je v pořádku. Převodovka je stejně "páteční," před sobotní tréninkem ji beztrestně vymění. Lewis zajíždí rekord 1. sektoru a hned sesazuje Rosberga z trůnu: 1:40,861 min.
Ricciardo (1:41,390) se mezitím dostává na páté místo za Verstappena, na něhož však ztrácí pouhou tisícinku vteřiny. Daniel je s časem spokojený, protože něco ztratil v provozu. Max zajel rekord prostředního sektoru.
V garáži je druhé Toro Rosso, vystupuje i Sainz. Šéf stáje Franz Tost si prohlíží levou zadní část jeho vozu, s níž měl problém Kvjat. Vypadá to, že pro dnešek předčasně končí.
Rosberg po 50 min zahajuje delší jízdy v rámci přípravy na závod a lepšího poznání výdrže ultra-měkkých pneumatik. Verstappen jezdí o něco rychleji, ale stěžuje si na to, že rychle ničí pravou přední pneumatiku.
Deset minut před koncem své Ferrari odstavuje pod hotelem Vettel, na vině je porucha převodovky. Časy se už nemění, proto své třetí místo v závěru udržel. Těšit ho může fakt, že se dokázal dostat před oba Red Bully, na Mercedes mu ale scházejí téměř tři desetiny.
Verstappen si ještě postěžoval na nedostatek výkonu, s tím však rakouská stáj využívající pohonné jednotky nemůže nic dělat: "Nemůžu jezdit takové dlouhé jízdy, na výjezdu ze zatáček nemám nic. Připadá mi to, jako bych měl při nájezdu do zatáčky zataženou ruční brzdu." Na motor si postěžoval nakonec i Pérez: "Na rovinkách ztrácím výkon."
Ve druhém tréninku tedy opět kraloval Mercedes, tentokrát mu ale bylo Ferrari mnohem blíže. O místo na bedně bude muset tvrdě bojovat s Red Bullem, jehož piloti předváděli konzistentní výkony - dělí je pouze tisícina sekundy. Te zbytku pole je nejlepší Bottas, jenž ale ztrácí už přes skundu.
#F1 #AbuDhabiGP FP2 Best sectors vs Fastest laps: #Vettel a bit closer to #Mercedes, #Perey in front of #Bottas pic.twitter.com/JnpZJaUbKg
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 25, 2016#F1 #AbuDhabiGP FP2 Max. SPEEDS & Speed trap: Wehrlein reached 341.3kph, #Ferrari very fast on straights, #Mercedes running more downforce pic.twitter.com/WzqVXIivqO
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 25, 2016Max. rychlosti (v km/h): 1. Wehrlein 341,3; 2. Raikkonen 341,2; 3. Massa 340,9; 4. Nasr 340,6; 5. Magnussen 339,9; 6. Vettel 339,6.
Přehled všech měřených kol: PDF.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.