ABÚ ZABÍ - 1. TRÉNINK; Lewis Hamilton začal v Abú Zabí lépe než Nico Rosberg, s nímž bojuje o letošní titul. Spanilou jízdu Mercedesů bude chtít narušit dravý Max Verstappen, jenž zaostal o 4 desetiny sekundy. Ferrari je až třetím nejrychlejším týmem, na záda mu dýchá Force India.
V Abú Zabí piloty přivítalo příjemné počasí, teplota vzduchu dosahovala 29 °C, trať 36 °C a svítilo slunce. Vyšší teploty způsobují, že tato část týmům neposkytuje tak relevantní data pro hodnocení pneumatik, jako druhý trénink, který se pojede při západu slunce - podobně jako kvalifikace a závod.
Na dráhu jako první vyrazili Palmer s Vettelem, jenž zkoušel ochranu kokpitu typu Halo (tu testuje také Kvjat u Toro Rosso), záhy je následovali ostatní piloti. Z testovacích jezdců dostal u Force Indie šanci Alfonso Celis místo Nica Hülkenberga, u Manoru Jordan King místo Estebana Ocona.
Jenson Button v Abú Zabí nasadil novou přilbu, která zbarvením připomíná jeho mistrovskou sezónu 2009 u Brawnu GP (nyní Mercedes). Se svým týmovým kolegou Alonsem si dávají rovnou 2 instalační kola, podobně jako piloti Renaultu či Williamsu. Brita čeká poslední závod v F1, stejně jako Felipeho Massu u Williamsu.
Hülkenberg prozradil, že příští rok s francouzským týmem nečeká nic jednoduchého - i postup do nejlepší desítky podle něj zřejmě bude problémem, poslední závod s Force Indií si ale hodlá užít. Trať by jim měla sedět, proto očekává, že budou za Mercedesem a Red Bullem bojoval o pozici třetího nejrychlejšího týmu s Ferrari.
První měřené kolo zaznamenává po čtvrthodině Rosberg na ultra-měkkých pneumatikách - 1:43,873 min, Hamilton je v prvních pokusech o 0,26 sekundy pomalejší. V dalším kole Nico zrychlil na 1:43,243 min, jeho týmový kolega se ale i přes rekord v 1. sektoru nezlepšil. Počínání lídra šampionátu sleduje s odstupem téměř 2,2 s třetí Vettel na měkké směsi.
Po 20 min dostává Kvjat defekt levé zadní pneumatiky. Své Toro Rosso musí odstavit v únikové zóně před tribunami u zatáčky č. 8. Zřejmě šlo o pomalý únik vzduchu.
Po 25 min se Hamiltonovi na ultra-měkkých pneumatikách daří útok na první příčku (1:43,051), dobrými časy se připomínají také oba Red Bully - Verstappen je s časem 1:44,454 min třetí, Ricciardo pátý (1:45,245) před Vettelem. Mezi ně pronikl jen Räikkönen (1:45,134 min a 332,2 km/h). Kromě dvojice Mercedesů tato čtveřice krouží na měkké směsi.
King s Manorem dostává smyk, ale pokračuje dále. "Za to se omlouvám, kluci!" říká do rádia. "Žádný problém, pokračujme," vybízí ho tým. Totéž se po dalším rekordu v prvním sektoru stává i Hamiltonovi. Zdálo se, že příliš agresivně šlápl ve výjezdu ze zatáčky č. 6 na plyn.
Před přestávkou na vrácení pneumatik se Verstappenovi podařilo zajet výborný čas: 1:43,590 min. Stále o 0,539 s za prvním Hamiltonem, na rozdíl od něj ale na mnohem pomalejší měkké směsi. Zástupci Pirelli jsou dnes mj. pozváni na schůzku pilotů. Po Brazílii je asi snadné si představit, co je čeká - kritika za výkonnost intermediálek a pneumatik do deště.
Mercedes v Abú Zabí zkouší novou verzi volantu pro sezónu 2017. Zajímavá je i svou hmotností - je o 200 gramů lehčí. Jediným jezdcem, který do poloviny neměl měřený čas, byl Alonso, jenž absolvoval 9 instalačních kol. Španěl se s McLarenem zapsal do tabulky až po 50 min, časem 1:46,379 se dostal na 12. místo.
Potíže má Button, jenž náhle zpomalil po výjezdu z poslední zatáčky. "Zpomal a zamiř do boxů," radí mu inženýr. "Můžu s tím nějak pomoct?" táže se Jenson. "Jen se pomalu vrať," dostává se mu odpovědi. V garáži vystupuje z vozu a trénink pro něj kvůli závadě systému pro rekuperaci energie (ERS) předčasně končí.
Grosjean měl na konci dlouhé rovinky opět problémy s brzdami - trochu se rozvlnil a skončil v únikové zóně. "Dvakrát jsem ztratil kontrolu nad vozem v levotočivé zatáčce," oznamuje inženýrům. Jeho trampoty pokračují smykem.
Hamilton po 65 min zvyšuje tempo - 1:42,869 min na měkkých pneumatikách, třetí Verstappen (1:43,297) je na nich o 0,428 s pomalejší, těsně (+0,054 s) za druhým Rosbergem. Red Bull vypadá konkurence-schopně. Ricciardo je jen o 0,211 s za ním. Úrovně přilnavosti se zlepšují.
Magnussen měl problémy s tlakem vody v chladicím okruhu. Renault ho vyřešil, Dán ale přišel o cenných 20 min na dráze.
Pérez dokázal svou Force Indii posunout na šestou příčku před Räikkönena, dává tak reálný podklad pro snahu rozdat si to s Ferrari. Piloti se 20 min před koncem ale už více soustředí na delší stinty a dále časy neklesají - Hamilton je například v jen v 1. sektoru o sekundu pomalejší.
Nejlépe před finálovým závodem vypadají Mercedesy, Red Bull jim je ale velmi blízko. Ferrari na ně ztrácí přes půl sekundy, místo boje o pódium to v případě italské stáje vypadá na boj s Force Indií. McLaren zkoušel nové zavěšení a soustředil se na různá nastavení, proto jsou jeho jezdci velmi nízko. Více nám o výkonností týmů prozradí večerní trénink, který se pojede za reprezentativnějších podmínek.
Max. rychlosti (v km/h): 1. Räikkönen 338,3; 2. Hamilton 336,1; 3. Ricciardo 331,1; 4. Pérez 331,1; 5. Verstappen 330,6; 6. Rosberg 330,3.
Přehled všech měřených kol: PDF.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.