Sebastian Vettel se včera rozpovídal o letošní sezóna, vyřkl své predikce pro poslední závod v Abú Zabí a došlo i na kritiku Ferrari, o níž čtyřnásobný mistr světa tvrdí, že je neoprávněná.
Sebastian Vettel to nebude mít o víkendu vůbec lehké. V současné době se drží za Ricciardem na čtvrté pozici, ale mladý Verstappen na čtyřnásobného mistra světa ztrácí pouze pět bodů a dle výsledků druhé části sezóny je vidět větší dominance na trati právě od rakouské stáje Red Bull.
Pro Ferrari letošní sezóna nebyla vůbec snadná, na začátku roku tým věřil, že budou bojovat o titul, bohužel stáj z Maranella nebyla schopna stáhnout Mercedesy a navíc ji dohnal a předehnal i Red Bull. Příští rok je ale prý cíl jasný - boj o titul.
"Přese všechno si myslím, že na autě jsme od minulého roku odvedli spoustu dobré práce. Dokonce si myslím, že naše výkony byly lepší, než jaké byly reálné výsledky. Bohužel okolnosti vždy nebyly ideální. Samozřejmě není moc důvodů k radosti, do sezóny jsme vstupovali s cílem bojovat o titul a to ne nestalo. Takže pro příští rok je cíl jasný. Bude to velká výzva pro všechny týmy. Je třeba implementovat velké množství změn, ale věříme si," okomentoval situaci Vettel.
Čtyřnásobný mistr světa nesouhlasí s kritikou, jejímž cílem bylo Ferrari v letošním roce: "Naší největší výhodou jsou dlouholeté zkušenosti. Jsme nyní dost často cílem kritiky, ale nemyslím si, že je to oprávněné. Děláme, co můžeme a naši lidé jsou velmi zapálení pro věc."
Seb věří, že tým by mohl v Abú Zabí zajet slušný výsledek. Trať prý autu sedí. Dokonce i Vettelův parťák Iceman doufá, že by se mohli dostat na "bednu."
"Jsme tady, abychom bojovali. Řekl jsem už mnohokrát, že tato sezóna pro nás nebyla ideální, ale budeme bojovat do konce. Tahle trať by nám měla sedět, takže nevidím důvod, proč bychom neměli zajet dobrý výsledek," zakončil Sebastian Vettel.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.