Ferrari udělalo hezké gesto - před Velkou cenou Abú Zabí zaslalo Felipemu Massovi pozdrav s poděkováním.
Massa nastoupil k Ferrari v roce 2003 jako testovací pilot, závodit za něj začal v sezóně 2006. V Maranellu vydržel osm let, než před 3 roky přestoupil k Williamsu. S rudým vozem vybojoval celkem 789 bodů. Největší úspěchy sklízel v sezóně 2008, kdy prohrál boj o titul až v posledních vteřinách domácí Velké ceny Brazílii.
"Celé Ferrari zasílá Felipemu Massovi pozdravy k jeho poslednímu soutěžnímu víkendu ve Formuli 1. Felipe byl spojen s Ferrari po více než 10 let včetně osmi, kdy působil jako závodní jezdec. Dosáhl 11 vítězství, 15 pole position, 36 pódií a v roce 2008 málem i mistrovský titul. Jeho soutěžní kvality a velké nadšení z něj učinili jednoho z nejoblíbenějších jezdců Scuderie mezi fanoušky po celém světě," uvádí Ferrari na svých stránkách.
"Zasíláme ti velké poděkování, Felipe, za tato báječná léta strávená společně, za velkorysost, kterou ses vyznačoval na dráze i mimo ní, a za to, jak jsi úspěšně skloubil lidskost a profesionalitu v tak složitém světě, jakým je Formule 1," skládá Brazilci komplimenty stáj z Maranella.
"Děkujeme Felipe, hodně štěstí v tvých budoucích projektech, vřele tebe i tvou báječnou rodinu všichni z nás u Ferrari objímáme," dodává Ferrari, kde Massa musel často plnit i roli "dvojky" a trpělivě pomáhat slavnějším kolegům (např. Michaelovi Schumacherovi či Fernandovi Alonsovi).
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.