Šéf rakouské stáje Red Bull se rozpovídal o současné situaci na špičce závodního roštu. Případné opatrnosti Mercedesu by jeho tým prý mohl využít, a zdramatizovat tak ještě souboj o titul.
Christian Horner se během středeční tiskovky v Abú Zabí rozmluvil o situaci ohledně souboje o titul mistra světa. Nico Rosberg se těší náskoku 12 bodů na svého týmového rivala Hamiltona. A je tím, kdo ještě může všechno ztratit.
"Samozřejmě, Nico je ten, kdo může všechno ztratit. Nevypadá to až tak složitě, stačí mu "jen" pódium. Jsme ale na konci životního cyklu jak převodovky, tak pohonné jednotky. Asi se bude dívat do zrcátek více než většina jezdců. Hraje o vše. Lewis to má o poznání lehčí a je ten, kdo bude tlačit na pilu," sdělil médiím šéf rakouské stáje.
Horner se také vrátil k dramatickým událostem z konce sezóny 2010, kdy podobnou bitvu sváděli Vettel s Alonsem.
"Viděli jsme, co se stalo pár let zpátky Alonsovi. Sebastian neměl co ztratit. Prostě jen jel a vyhrál. Ferrari tenkrát vidělo větší hrozbu ve Weberovi a prostě se snažili pokrýt špatného jezdce," okomentoval situaci Horner.
Dle šéfa rakouské stáje by mohli Daniel s Maxem pomoci Lewisovi, pokud by se jim podařilo dostat před Nika. Bude také záležet na Hamiltonově strategii, pokud se dostane během závodu do vedení.
"Já svým jezdcům vždycky říkám, aby si za tím šli, jelikož my o titul nebojujemme. Prostě jezdíme co nejlépe. Mohli bychom Lewisovi značně pomoct, kdyby se nám v neděli podařilo dostat obě auta před Nika. Oni se budou soustředit na vlastní bitvu a Lewis se nemusí snažit vyhrát o půl kola. Pokud povede a bude dost chytrý, tak si bude kontrolovat tempo a snažit se vyvolat nějakou akci za ním. Bude to ještě zajímavé," dodal šéf Red Bullu.
Christian Horner věří, že první kolo by mohlo být rozhodující. Pokud prý vozy Mercedesu zvolí opatrnější strategii, tak by to mohlo nahrávat Red Bullu, jelikož v běžném nasazení na vozy Stříbrných šípů tým nápojové gigantu pořád rychlostně ztrácí.
"První kolo by mohlo být zásadní. Rosberg musí skončit nejhůře třetí, pokud by Lewis vyhrál. Může jet na jistotu a propadnout se až na páté místo, ale i tak má dost silné auto, aby se byl schopen dostat zpět na třetí pozici. Nemusí být třetí hned od začátku. Pokud pojedou mercedesy opatrně, my se toho chystáme využít. Uvidí se. Vždycky se snažíme získat nějakou výhodu, dělá to každý. Pokud budou tento víkend více opatrní, je to pro nás lepší, jelikož normálně jim nestíháme," zakončil Horner.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.