Šéf rakouské stáje Red Bull se rozpovídal o současné situaci na špičce závodního roštu. Případné opatrnosti Mercedesu by jeho tým prý mohl využít, a zdramatizovat tak ještě souboj o titul.
Christian Horner se během středeční tiskovky v Abú Zabí rozmluvil o situaci ohledně souboje o titul mistra světa. Nico Rosberg se těší náskoku 12 bodů na svého týmového rivala Hamiltona. A je tím, kdo ještě může všechno ztratit.
"Samozřejmě, Nico je ten, kdo může všechno ztratit. Nevypadá to až tak složitě, stačí mu "jen" pódium. Jsme ale na konci životního cyklu jak převodovky, tak pohonné jednotky. Asi se bude dívat do zrcátek více než většina jezdců. Hraje o vše. Lewis to má o poznání lehčí a je ten, kdo bude tlačit na pilu," sdělil médiím šéf rakouské stáje.
Horner se také vrátil k dramatickým událostem z konce sezóny 2010, kdy podobnou bitvu sváděli Vettel s Alonsem.
"Viděli jsme, co se stalo pár let zpátky Alonsovi. Sebastian neměl co ztratit. Prostě jen jel a vyhrál. Ferrari tenkrát vidělo větší hrozbu ve Weberovi a prostě se snažili pokrýt špatného jezdce," okomentoval situaci Horner.
Dle šéfa rakouské stáje by mohli Daniel s Maxem pomoci Lewisovi, pokud by se jim podařilo dostat před Nika. Bude také záležet na Hamiltonově strategii, pokud se dostane během závodu do vedení.
"Já svým jezdcům vždycky říkám, aby si za tím šli, jelikož my o titul nebojujemme. Prostě jezdíme co nejlépe. Mohli bychom Lewisovi značně pomoct, kdyby se nám v neděli podařilo dostat obě auta před Nika. Oni se budou soustředit na vlastní bitvu a Lewis se nemusí snažit vyhrát o půl kola. Pokud povede a bude dost chytrý, tak si bude kontrolovat tempo a snažit se vyvolat nějakou akci za ním. Bude to ještě zajímavé," dodal šéf Red Bullu.
Christian Horner věří, že první kolo by mohlo být rozhodující. Pokud prý vozy Mercedesu zvolí opatrnější strategii, tak by to mohlo nahrávat Red Bullu, jelikož v běžném nasazení na vozy Stříbrných šípů tým nápojové gigantu pořád rychlostně ztrácí.
"První kolo by mohlo být zásadní. Rosberg musí skončit nejhůře třetí, pokud by Lewis vyhrál. Může jet na jistotu a propadnout se až na páté místo, ale i tak má dost silné auto, aby se byl schopen dostat zpět na třetí pozici. Nemusí být třetí hned od začátku. Pokud pojedou mercedesy opatrně, my se toho chystáme využít. Uvidí se. Vždycky se snažíme získat nějakou výhodu, dělá to každý. Pokud budou tento víkend více opatrní, je to pro nás lepší, jelikož normálně jim nestíháme," zakončil Horner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.