Šéf rakouské stáje Red Bull se rozpovídal o současné situaci na špičce závodního roštu. Případné opatrnosti Mercedesu by jeho tým prý mohl využít, a zdramatizovat tak ještě souboj o titul.
Christian Horner se během středeční tiskovky v Abú Zabí rozmluvil o situaci ohledně souboje o titul mistra světa. Nico Rosberg se těší náskoku 12 bodů na svého týmového rivala Hamiltona. A je tím, kdo ještě může všechno ztratit.
"Samozřejmě, Nico je ten, kdo může všechno ztratit. Nevypadá to až tak složitě, stačí mu "jen" pódium. Jsme ale na konci životního cyklu jak převodovky, tak pohonné jednotky. Asi se bude dívat do zrcátek více než většina jezdců. Hraje o vše. Lewis to má o poznání lehčí a je ten, kdo bude tlačit na pilu," sdělil médiím šéf rakouské stáje.
Horner se také vrátil k dramatickým událostem z konce sezóny 2010, kdy podobnou bitvu sváděli Vettel s Alonsem.
"Viděli jsme, co se stalo pár let zpátky Alonsovi. Sebastian neměl co ztratit. Prostě jen jel a vyhrál. Ferrari tenkrát vidělo větší hrozbu ve Weberovi a prostě se snažili pokrýt špatného jezdce," okomentoval situaci Horner.
Dle šéfa rakouské stáje by mohli Daniel s Maxem pomoci Lewisovi, pokud by se jim podařilo dostat před Nika. Bude také záležet na Hamiltonově strategii, pokud se dostane během závodu do vedení.
"Já svým jezdcům vždycky říkám, aby si za tím šli, jelikož my o titul nebojujemme. Prostě jezdíme co nejlépe. Mohli bychom Lewisovi značně pomoct, kdyby se nám v neděli podařilo dostat obě auta před Nika. Oni se budou soustředit na vlastní bitvu a Lewis se nemusí snažit vyhrát o půl kola. Pokud povede a bude dost chytrý, tak si bude kontrolovat tempo a snažit se vyvolat nějakou akci za ním. Bude to ještě zajímavé," dodal šéf Red Bullu.
Christian Horner věří, že první kolo by mohlo být rozhodující. Pokud prý vozy Mercedesu zvolí opatrnější strategii, tak by to mohlo nahrávat Red Bullu, jelikož v běžném nasazení na vozy Stříbrných šípů tým nápojové gigantu pořád rychlostně ztrácí.
"První kolo by mohlo být zásadní. Rosberg musí skončit nejhůře třetí, pokud by Lewis vyhrál. Může jet na jistotu a propadnout se až na páté místo, ale i tak má dost silné auto, aby se byl schopen dostat zpět na třetí pozici. Nemusí být třetí hned od začátku. Pokud pojedou mercedesy opatrně, my se toho chystáme využít. Uvidí se. Vždycky se snažíme získat nějakou výhodu, dělá to každý. Pokud budou tento víkend více opatrní, je to pro nás lepší, jelikož normálně jim nestíháme," zakončil Horner.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.