Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff vzhlíží k budoucnosti s pocity nadšení i s jistými obavami. Udrží si jeho tým ve Formuli 1 po velkých technických změnách svou nadvládu?
Přípravy na příští sezónu probíhají dle plánu a novým vozem jsou u Mercedesu zatím nadšeni: "Viděl jsem data a je pravda, že v současné době jsou působivá. Nemůžu vám říct, o kolik na kolo zrychlíme, můžeme ale hovořit o několika sekundách. Na pódiu po závodě uvidíme opravdu unavené jezdce," slibuje Wolff.
"Pozastavuji se pouze nad dodatečným přetížením, které v televizi vidět nebude. A může to být náročnější následovat druhé auto, protože vzduch bude méně a méně stabilnější," vyjadřuje sportovní ředitel Mercedesu pro Le Figaro obavy o náročnější předjíždění v příštím roce.
Bude Mercedes stále na špici? "To mi dělá starosti v každém závodě. Vždycky se obávám o to, že naše výkonnost nebude dostatečná. Na druhou stranu mám absolutní důvěru v to, že můj tým tuto výzvu úspěšně zvládne."
Na otázku, jestli se podle něj F1 ubírá správným směrem, Wolff odpovídá: "V poslední době můžeme nabídnout skvělé příběhy - jako například Sebastiana Vettela stěžujícího si na nedostatek respektu ze strany Maxe Verstappena vůči zkušenějším jezdcům a bitvu Lewise s Nicem. Z tohoto pohledu ano, F1 se ubírá tím správným směrem."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.