Vypadá to, že Felipe Nasr u švýcarské stáje z finančních problémů v roce 2017 jezdit nebude. Na jeho sedačku má zálusk hned několik jezdců, mezi nimiž je i Pascal Wehrelin či Rio Harjanto
Švýcarský tým již potvrdil Marcuse Ericssona pro sezónu 2017. Druhá sedačka ale zůstává pořád volná. Nyní se hlavním kandidátem stává německý pilot Manoru Pascal Wehrlein.
Není zatím jisté, jestli jeden ze sponzorů týmu - Banco du Brasil - bude pokračovat ve financování současného brazilského pilota Felipeho Nasra, který ve své dramatické domácí grand prix přivezl týmu důležité dva bodíky, čímž Sauber přeskočil Manor, který skóroval díky Wehrleinovi v Rakousku. Brazilec kvůli tomu vypadává z role favorita.
Během víkendu na Interlagosu navíc proběhla diskuze mezi šéfkou Sauberu Monišou Kaltenbornovou a šéfem Mercedesu Toto Wolffem, kdy se diskutovalo o případném přestupu Wehrleina.
Ten nakonec přišel o místo u Force India, jelikož tým dal přednost jeho kolegovi Estebanu Oconovi, což Pascal nesl dost nelibě. Německý talent musel tak musel jezdit další sezónu za Manor. Sauber se tedy jeví alespoň jako částečné řešení.
Dalším adeptem na místo u švýcarské stáje je i Rio Harjanto, za něhož se v současné době postavilo několik asijských společností, které jsou Indonésana ochotny sponzorovat.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.