Fernando Alonso věří, že pohonná jednotka Hondy příští rok už nebude největší brzdou monopostu McLarenu. Otázkou spíše je, jak na tom jeho tým bude po stránce aerodynamické výkonnosti.
Japonský výrobce se po loňském rozpačitém začátku, kdy hodně zaostával ve výkonu, v rekuperaci energie i ve spolehlivosti letos sice zlepšil, na Mercedes ale ztrácí kolem 85 koní. Alonso ale nepochybuje o dalším velkém pokroku Hondy před příštím ročníkem.
"Po stránce motoru jsme se toho letos naučili hodně, mnohem více než loni, protože minulý rok jsme s pohonnou jednotkou museli přežít. Museli jsme zajistit, abychom s ní dojeli až do cíle. Ztrácela ve výkonu, v baterii, ve spolehlivosti, ve všem. Bylo to tedy těžké se něco naučit, protože všechno bylo jen o tom, aby fungovala," vzpomíná španělský pilot.
"Tento rok děláme pokroky, dolaďujeme motor a letošní poznání se příští rok ještě více vyplatí. Já jsem si tím docela jistý, velký otazník tedy představují nová pravidla týkající se aerodynamiky," naznačuje Alonso, podle kterého teď bude muset odvést velký kus práce McLaren. Vozy budou mít širší křídla, podlahu i pneumatiky, díky tomu mají být o pět sekund na kolo rychlejší.
"Poté, co jsme se loni hodně trápili, jsme se letos ocitli v záživné pozici - bojovali jsme nebo jsme soutěžili s vozy uprostřed pole. Příští rok chceme udělat poslední krok a bojovat o mnohem více. S novými pravidly pro to máme skvělou příležitost, protože vše se smíchá.
A pokud budeme schopni postavit rychlé auto pro první závod, pak budeme mít šanci na to, aby se nám dařilo. Pevně tomu věřím, protože McLaren je velkým týmem s rozsáhlými zdroji a možnostmi. Před příštím ročníkem to tedy vypadá dobře a já se na to těším," dodává Alonso.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.