Fernando Alonso věří, že pohonná jednotka Hondy příští rok už nebude největší brzdou monopostu McLarenu. Otázkou spíše je, jak na tom jeho tým bude po stránce aerodynamické výkonnosti.
Japonský výrobce se po loňském rozpačitém začátku, kdy hodně zaostával ve výkonu, v rekuperaci energie i ve spolehlivosti letos sice zlepšil, na Mercedes ale ztrácí kolem 85 koní. Alonso ale nepochybuje o dalším velkém pokroku Hondy před příštím ročníkem.
"Po stránce motoru jsme se toho letos naučili hodně, mnohem více než loni, protože minulý rok jsme s pohonnou jednotkou museli přežít. Museli jsme zajistit, abychom s ní dojeli až do cíle. Ztrácela ve výkonu, v baterii, ve spolehlivosti, ve všem. Bylo to tedy těžké se něco naučit, protože všechno bylo jen o tom, aby fungovala," vzpomíná španělský pilot.
"Tento rok děláme pokroky, dolaďujeme motor a letošní poznání se příští rok ještě více vyplatí. Já jsem si tím docela jistý, velký otazník tedy představují nová pravidla týkající se aerodynamiky," naznačuje Alonso, podle kterého teď bude muset odvést velký kus práce McLaren. Vozy budou mít širší křídla, podlahu i pneumatiky, díky tomu mají být o pět sekund na kolo rychlejší.
"Poté, co jsme se loni hodně trápili, jsme se letos ocitli v záživné pozici - bojovali jsme nebo jsme soutěžili s vozy uprostřed pole. Příští rok chceme udělat poslední krok a bojovat o mnohem více. S novými pravidly pro to máme skvělou příležitost, protože vše se smíchá.
A pokud budeme schopni postavit rychlé auto pro první závod, pak budeme mít šanci na to, aby se nám dařilo. Pevně tomu věřím, protože McLaren je velkým týmem s rozsáhlými zdroji a možnostmi. Před příštím ročníkem to tedy vypadá dobře a já se na to těším," dodává Alonso.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.