Bývalý polský pilot formule 1 Robert Kubica o víkendu testoval prototyp týmů ByKolles v rámci posledního závodu letošního ročního World Enduracne Championship v Bahrajnu.
Od své nehody v Itálii z roku 2011 a následné dlouhodobé léčbě ruky jezdil jednatřicetiletý Polák v rámci Evropského a Světového poháru v rallye. Doposavaď to vypadalo, že Kubica v příštím roce nastoupí v rámci dvacetičtyřhodinovek série Renault Sport Series, ale vše může být ještě jinak.
Při nedělních testech se totiž polský pilot objevil při testech WEC v Bahrajnu, kde se mu dokonce podařilo zajet nejrychlejší čas.
"LMP1 ani nemusím představovat. Všichni fanoušci motorsportu ví, o čem je řeč. Je to taková formule 1 s krytými koly. Jsou to závody vysoké úrovně. Není to jen o tom, že si tak 12 nebo 24 hodin kroužíte, musíte konstantně tlačit na pilu.
Jsem tady nováček, takže ještě nevím, zda se mi to bude úplně líbit. Ale rád přijímám nové výzvy. Prostě mě to motivuje, takže uvidíme, co svedu. Pokud se pro to rozhodnu, tak jen proto, že mě to bude bavit. Nechci, aby to vypadalo, že nemám nic jiného na práci. Chtěl jsem se tu akorát přesvědčit, jestli to má cenu," sdělil médiím Robert Kubica.
Kubica přiznává, že jeho zranění paže by mohlo způsobovat určité problémy, ale prý může pořád řídit a v Bahrajnu si akorát ověřoval, zda by vydržel v prototypu.
"Nebylo to jednoduché. Potřeboval bych mít sedačku přesně na míru, ale nakonec to naštěstí šlo docela dobře a v autě jsem se cítil komfortně. Není to 100%, ale řídit dokážu. Chtěl jsem si tu taky hlavně zkusit, jestli mi ruka dovolí v takovémto monopostu jezdit. Samozřejmě beru na vědomí, že vytrvalostní závody jsou s mým omezením dosti náročné. Navíc je třeba střídat piloty co nejrychleji, takže se nemůžete v kokpitu zabarikádovat," okomentoval testování v Bahrajnu polský pilot.
Kubica zatím není rozhodnut, kam se v následujícím roce vydá, sedačku kvůli menšímu počtu vozů v rámci WRC jistou úplně nemá, takže právě proto se poohlíží po WEC.
"Pravdou je, že ještě nevím, co budu dělat. Samozřejmě mě to taky trochu znervózňuje, abych byl upřímný. Nechci to nijak uspěchat a až se něco zajímavého objeví, tak o tom budu moci mluvit.
Samozřejmě bych musel ještě dost makat, abych se stal pořádným vytrvalostním jezdcem, ale většina jezdců si prý dokáže zvyknout, takže proč bych to nezvládl já. Je to tu na vysoké úrovni a rozhodně tato oblast motorsportu roste, přestože odešla Audi, což je velká škoda. Vytrvalostní závody v čele s Le Mans jsou ale velmi atraktivní," zakončil Kubica.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.