Ross Brawn tvrdí, že by i v následujícím roce přese všechny nové technické změny mohla pokračovat nadvláda jediného týmu. V posledních sedmi letech patřily okruhy Red Bullu a Mercedesu. To se prý změnit může, ale není vyloučeno, že by jiná stáj získala jasnou převahu.
Rok 2017 přinese několik zásadních technických změn, které by měly zvýhodnit dobrou aerodynamiku nad silnou pohonnou jednotkou, od čehož si vedení F1 slibuje větší vyrovnanost monopostů. Přeci jen éra dominance jedné stáje na atraktivitě sportu nepřidává. V letech 2010 až 2013 dominoval Vettel s Red Bullem a nyní v éře hybridních pohonných jednotek jasně vede Mercedes, který z 58 odjetých velkých cen bral 50 vítězství. Dle Brawna může podobná dominance jedné stáje nastat i příští rok.
"Myslím si, že nové regule přinesou rozhodně pár pozitivních změn v roce 2017. Ale pořád zastávám názor, že čím méně častěji se pravidla mění, tím je větší šance, aby se smazaly rozdíly. Teď je to krásně vidět. Mercedes sice pořád vyhrává, ale už není tak dominantní. Pokud by pravidla zůstala beze změny, tak by to bylo ještě vyrovnanější," okomentoval situaci Brawn.
Samotný šéf Mercedesu před pár týdny řekl, že výkon své pohonné jednotky dostali již na vrchol a není moc kam se dál posouvat. Wolff je navíc také jedním se zastánců konzervativnějšího přístupu bez velkých změn v pravidlech. Vše se prý časem srovná.
Na otázku, zda může nastat znovu období dominance jedné stáje, Brawn odpověděl: "Až nová pravidla vzejdou v platnost, tak některý tým může lépe nové změny zaimplementovat, a získá tím výhodu. Zbytek zase jen bude dotahovat. Klidně se může stát, že příští rok nějaký tým zvládne lépe přechod a bude dominovat. Nevím, kdo by to mohl být, ale rozhodně se to může stát."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.