Ross Brawn tvrdí, že by i v následujícím roce přese všechny nové technické změny mohla pokračovat nadvláda jediného týmu. V posledních sedmi letech patřily okruhy Red Bullu a Mercedesu. To se prý změnit může, ale není vyloučeno, že by jiná stáj získala jasnou převahu.
Rok 2017 přinese několik zásadních technických změn, které by měly zvýhodnit dobrou aerodynamiku nad silnou pohonnou jednotkou, od čehož si vedení F1 slibuje větší vyrovnanost monopostů. Přeci jen éra dominance jedné stáje na atraktivitě sportu nepřidává. V letech 2010 až 2013 dominoval Vettel s Red Bullem a nyní v éře hybridních pohonných jednotek jasně vede Mercedes, který z 58 odjetých velkých cen bral 50 vítězství. Dle Brawna může podobná dominance jedné stáje nastat i příští rok.
"Myslím si, že nové regule přinesou rozhodně pár pozitivních změn v roce 2017. Ale pořád zastávám názor, že čím méně častěji se pravidla mění, tím je větší šance, aby se smazaly rozdíly. Teď je to krásně vidět. Mercedes sice pořád vyhrává, ale už není tak dominantní. Pokud by pravidla zůstala beze změny, tak by to bylo ještě vyrovnanější," okomentoval situaci Brawn.
Samotný šéf Mercedesu před pár týdny řekl, že výkon své pohonné jednotky dostali již na vrchol a není moc kam se dál posouvat. Wolff je navíc také jedním se zastánců konzervativnějšího přístupu bez velkých změn v pravidlech. Vše se prý časem srovná.
Na otázku, zda může nastat znovu období dominance jedné stáje, Brawn odpověděl: "Až nová pravidla vzejdou v platnost, tak některý tým může lépe nové změny zaimplementovat, a získá tím výhodu. Zbytek zase jen bude dotahovat. Klidně se může stát, že příští rok nějaký tým zvládne lépe přechod a bude dominovat. Nevím, kdo by to mohl být, ale rozhodně se to může stát."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.