Paddy Lowe se rozpovídal o atmosféře v týmu Mercedes těsně před posledním závodem sezóny v Abu Dhabi, kde se rozhodne o titulu mistra světe pro rok 2017.
Před posledním závodem mají šanci na titul již pouze jezdci Mercedesu. Nico Rosberg se těší náskoku dvanácti bodů na svého stájového rivala Lewise Hamiltona, kterému se podařilo vyhrát ve všech závodech na americkém kontinentu.
Dalo by se čekat, že v Mercedesu bude panovat nervozita, ale technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe tvrdí opak. Prý se tým nachází ve svém nejlepším období.
"Nejlepší sezóny jsou ty, kdy se o vítězi rozhodne až v posledním závodě. Nám se to znovu podařilo. Velká pochvala pro Lewise, jelikož zajel fantasticky posledních pár závodů. Ukázal skvělé soustředění, disciplínu a samozřejmě perfektní jízdu. Pokaždé si jel pro výhru. Lewis je rozhodně jedním z nejlepších pilotů, které kdy F1 měla. Když se do toho opře, tak je těžké mu konkurovat. Ale uvidíme, jak to v Abu Dhabi dopadne. Tam se hraje o vše.
Samozřejmě oba jsou skvělí, je to nyní velmi vypjatá situace a oba to zvládají skvěle. V týmu panuje výborná nálada - profesionální, ale se špetkou dobrého humoru. Nikdy jsme nebyli silnější. Máme výborné vztahy, což dotváří i skvělého týmového ducha. Co více si přát? Navíc nás teď čeká velké finále," okomentoval situaci Paddy Lowe.
Na otázku, zda v týmu panuje nervozita, Lowe odpověděl: "Já se nijak nenervuji. Myslím si, že jsme odvedli skvělou práci, co se týče spolehlivosti auta, a mám z toho prostě dobrý pocit. Čas od času se nám něco přihodilo, ale pořád je to mnohem lepší než dříve. Samozřejmě v Abu Dhabi se může stát cokoliv, ale bylo by to asi něco vyloženě nečekaného. My prostě děláme, co můžeme. Věřím, že oba jezdci budou mít stejné šance v boji o titul."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.