Na Interlagosu se příští rok pravděpodobně pojede, ale budoucnost je nejistá. Dle hlavního promotéra závodu by mohla být F1 nahrazena jinou mezinárodní sérií.
Velká cena Brazílie společně se zastávkou v Německu a Kanadě se objevily v kalendáři pro rok 2017 s hvězdičkou, což znamená, že se ještě čeká na oficiální potvrzení. V Kanadě by se prý mělo jet na 100 %, k tomuto rozhodnutí pomohl i kanadský pilot Lance Stroll, který bude od příští sezóny jezdit po boku Bottase za Williams.
Okruh Intelagos má smlouvu s F1 až do roku 2020, ale každým rokem je situace nejistá kvůli pomalé rekonstrukci některých částí okruhu. Hlavní promotér brazilské grand prix nyní sdělil, že se závod s největší pravděpodobností pojede, ale dodal, že seriál F1 není nenahraditelný.
"Jsem si na 95 % jistý, že se příští rok v Brazílii velká cena uskuteční (oficiální stanovisko by mělo padnout 30.11.). Máme velmi tradiční a zkušenou společnost, takže by nebyl problém dostat sem jinou mezinárodní sérii. Lidé na Interlagos jezdí, jelikož jednou za rok se z nich stanou blázni do rychlých aut. Oni jen chtějí velké mezinárodní závody.
V téhle branži se pohybuji 42 let. Když nebudu moci mít F1, najdu si jiné závody. Je to jako když zemřel Pavarotti, objevil se pak jiný zpěvák. Já mám operní dům a potřebuju zaplnit sedačky. Nechci o to příjít," okomentoval situaci hlavní promotér závodu.
Rohonyi dodává, že částečným problémem je i ekonomická situace v Brazílii. "Přišli jsme o důležité partnery ze státních firem - státní banku, ropné společnosti, a dokonce s námi ukončil spolupráci i Shell. Stále ale věřím, že vše bude OK."
Odchod Felipeho Massy prý nebude mít na návštěvnost větší vliv. V seriálu navíc zůstává Nasr ze Sauberu, ale místní fanoušky dle promotéra zajímají hlavně samotné závody.
"V neděli přijíždí kolem 55000 lidí. Tahle země má 200 milionů obyvatel, takže si myslím, že ti co se chodí koukat na závody patří mezi velké příznivce samotné F1. Budou chodit pořád, chtějí vidět ty nejlepší piloty," zakončil Rohonyi.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.