Na Interlagosu se příští rok pravděpodobně pojede, ale budoucnost je nejistá. Dle hlavního promotéra závodu by mohla být F1 nahrazena jinou mezinárodní sérií.
Velká cena Brazílie společně se zastávkou v Německu a Kanadě se objevily v kalendáři pro rok 2017 s hvězdičkou, což znamená, že se ještě čeká na oficiální potvrzení. V Kanadě by se prý mělo jet na 100 %, k tomuto rozhodnutí pomohl i kanadský pilot Lance Stroll, který bude od příští sezóny jezdit po boku Bottase za Williams.
Okruh Intelagos má smlouvu s F1 až do roku 2020, ale každým rokem je situace nejistá kvůli pomalé rekonstrukci některých částí okruhu. Hlavní promotér brazilské grand prix nyní sdělil, že se závod s největší pravděpodobností pojede, ale dodal, že seriál F1 není nenahraditelný.
"Jsem si na 95 % jistý, že se příští rok v Brazílii velká cena uskuteční (oficiální stanovisko by mělo padnout 30.11.). Máme velmi tradiční a zkušenou společnost, takže by nebyl problém dostat sem jinou mezinárodní sérii. Lidé na Interlagos jezdí, jelikož jednou za rok se z nich stanou blázni do rychlých aut. Oni jen chtějí velké mezinárodní závody.
V téhle branži se pohybuji 42 let. Když nebudu moci mít F1, najdu si jiné závody. Je to jako když zemřel Pavarotti, objevil se pak jiný zpěvák. Já mám operní dům a potřebuju zaplnit sedačky. Nechci o to příjít," okomentoval situaci hlavní promotér závodu.
Rohonyi dodává, že částečným problémem je i ekonomická situace v Brazílii. "Přišli jsme o důležité partnery ze státních firem - státní banku, ropné společnosti, a dokonce s námi ukončil spolupráci i Shell. Stále ale věřím, že vše bude OK."
Odchod Felipeho Massy prý nebude mít na návštěvnost větší vliv. V seriálu navíc zůstává Nasr ze Sauberu, ale místní fanoušky dle promotéra zajímají hlavně samotné závody.
"V neděli přijíždí kolem 55000 lidí. Tahle země má 200 milionů obyvatel, takže si myslím, že ti co se chodí koukat na závody patří mezi velké příznivce samotné F1. Budou chodit pořád, chtějí vidět ty nejlepší piloty," zakončil Rohonyi.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.