Na Interlagosu se příští rok pravděpodobně pojede, ale budoucnost je nejistá. Dle hlavního promotéra závodu by mohla být F1 nahrazena jinou mezinárodní sérií.
Velká cena Brazílie společně se zastávkou v Německu a Kanadě se objevily v kalendáři pro rok 2017 s hvězdičkou, což znamená, že se ještě čeká na oficiální potvrzení. V Kanadě by se prý mělo jet na 100 %, k tomuto rozhodnutí pomohl i kanadský pilot Lance Stroll, který bude od příští sezóny jezdit po boku Bottase za Williams.
Okruh Intelagos má smlouvu s F1 až do roku 2020, ale každým rokem je situace nejistá kvůli pomalé rekonstrukci některých částí okruhu. Hlavní promotér brazilské grand prix nyní sdělil, že se závod s největší pravděpodobností pojede, ale dodal, že seriál F1 není nenahraditelný.
"Jsem si na 95 % jistý, že se příští rok v Brazílii velká cena uskuteční (oficiální stanovisko by mělo padnout 30.11.). Máme velmi tradiční a zkušenou společnost, takže by nebyl problém dostat sem jinou mezinárodní sérii. Lidé na Interlagos jezdí, jelikož jednou za rok se z nich stanou blázni do rychlých aut. Oni jen chtějí velké mezinárodní závody.
V téhle branži se pohybuji 42 let. Když nebudu moci mít F1, najdu si jiné závody. Je to jako když zemřel Pavarotti, objevil se pak jiný zpěvák. Já mám operní dům a potřebuju zaplnit sedačky. Nechci o to příjít," okomentoval situaci hlavní promotér závodu.
Rohonyi dodává, že částečným problémem je i ekonomická situace v Brazílii. "Přišli jsme o důležité partnery ze státních firem - státní banku, ropné společnosti, a dokonce s námi ukončil spolupráci i Shell. Stále ale věřím, že vše bude OK."
Odchod Felipeho Massy prý nebude mít na návštěvnost větší vliv. V seriálu navíc zůstává Nasr ze Sauberu, ale místní fanoušky dle promotéra zajímají hlavně samotné závody.
"V neděli přijíždí kolem 55000 lidí. Tahle země má 200 milionů obyvatel, takže si myslím, že ti co se chodí koukat na závody patří mezi velké příznivce samotné F1. Budou chodit pořád, chtějí vidět ty nejlepší piloty," zakončil Rohonyi.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.