 
            Strategická skupina se tento týden ve středu sešla v Ženevě, kde se shodla na potřebě zjednodušit pravidla. Podle ředitele závodů FIA Charlieho Whitinga to ale jednoduše nepůjde. Vrací se také k Velké ceně Brazílie, ke svým rozhodnutím a jezdcům, kteří poskytovali tu nejlepší a nejnestrannější zpětnou vazbu.
Tak jednoduchá sada pravidel, s jakou si F1 vystačila v 70. či v 80. letech, podle něj v současné moderní době není možná: "Žel si myslím, že se sport stal komplexnějším." Kvůli vynalézavosti týmů a možnostem je třeba ošetřit každou skulinu.
"Všechna pravidla týkající se jízdy by se dala shrnout slovy: piloti musí jezdit bezpečně. Jenže když máte takové jednoduché pravidlo, pak se neustále ptáte, co to znamená? Můžeme udělat to či ono?" ptá se Whiting.
"Osobně tedy nevidím žádnou možnost, jak pravidla zjednodušit, protože máme co do činění s komplexním sportem. Opravdu je takový, takto se rozvinul za posledních zhruba 20 let," vysvětluje ředitel závodů FIA.
Často kritizovaným tématem jsou nekonzistentní rozhodnutí komisařů. To by se dle Whitinga zlepšilo se jmenováním stálého komisaře místo neustálého výběru různých odborníků. Proto tlačí na šéfy týmů, aby "podepsali společný dopis adresovaný prezidentovi FIA Jeanovi Todtovi."
Pokud jde o poslední závod v Brazílii, tak pochopitelně brání své rozhodnutí dvakrát jej přerušit: "Déšť neustále měnil svou intenzitu Piloti na čele samozřejmě závodit chtěli, protože měli tu nejlepší viditelnost. Ale většina jezdců říkala, že podmínky jsou zkrátka špatné."
A kdo z jezdců podle Whitinga poskytoval komisařům tu nejlepší a nejméně zaujatou zpětnou vazbu? Daniel Ricciardo z Red Bullu a Daniil Kvjat z Toro Rosso. "Poskytovali nám ty nejcennější a nejneutrálnější rady," dodává.
 
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
 
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
 
            Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
 
            George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.