Strategická skupina se tento týden ve středu sešla v Ženevě, kde se shodla na potřebě zjednodušit pravidla. Podle ředitele závodů FIA Charlieho Whitinga to ale jednoduše nepůjde. Vrací se také k Velké ceně Brazílie, ke svým rozhodnutím a jezdcům, kteří poskytovali tu nejlepší a nejnestrannější zpětnou vazbu.
Tak jednoduchá sada pravidel, s jakou si F1 vystačila v 70. či v 80. letech, podle něj v současné moderní době není možná: "Žel si myslím, že se sport stal komplexnějším." Kvůli vynalézavosti týmů a možnostem je třeba ošetřit každou skulinu.
"Všechna pravidla týkající se jízdy by se dala shrnout slovy: piloti musí jezdit bezpečně. Jenže když máte takové jednoduché pravidlo, pak se neustále ptáte, co to znamená? Můžeme udělat to či ono?" ptá se Whiting.
"Osobně tedy nevidím žádnou možnost, jak pravidla zjednodušit, protože máme co do činění s komplexním sportem. Opravdu je takový, takto se rozvinul za posledních zhruba 20 let," vysvětluje ředitel závodů FIA.
Často kritizovaným tématem jsou nekonzistentní rozhodnutí komisařů. To by se dle Whitinga zlepšilo se jmenováním stálého komisaře místo neustálého výběru různých odborníků. Proto tlačí na šéfy týmů, aby "podepsali společný dopis adresovaný prezidentovi FIA Jeanovi Todtovi."
Pokud jde o poslední závod v Brazílii, tak pochopitelně brání své rozhodnutí dvakrát jej přerušit: "Déšť neustále měnil svou intenzitu Piloti na čele samozřejmě závodit chtěli, protože měli tu nejlepší viditelnost. Ale většina jezdců říkala, že podmínky jsou zkrátka špatné."
A kdo z jezdců podle Whitinga poskytoval komisařům tu nejlepší a nejméně zaujatou zpětnou vazbu? Daniel Ricciardo z Red Bullu a Daniil Kvjat z Toro Rosso. "Poskytovali nám ty nejcennější a nejneutrálnější rady," dodává.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.