Strategická skupina se tento týden ve středu sešla v Ženevě, kde se shodla na potřebě zjednodušit pravidla. Podle ředitele závodů FIA Charlieho Whitinga to ale jednoduše nepůjde. Vrací se také k Velké ceně Brazílie, ke svým rozhodnutím a jezdcům, kteří poskytovali tu nejlepší a nejnestrannější zpětnou vazbu.
Tak jednoduchá sada pravidel, s jakou si F1 vystačila v 70. či v 80. letech, podle něj v současné moderní době není možná: "Žel si myslím, že se sport stal komplexnějším." Kvůli vynalézavosti týmů a možnostem je třeba ošetřit každou skulinu.
"Všechna pravidla týkající se jízdy by se dala shrnout slovy: piloti musí jezdit bezpečně. Jenže když máte takové jednoduché pravidlo, pak se neustále ptáte, co to znamená? Můžeme udělat to či ono?" ptá se Whiting.
"Osobně tedy nevidím žádnou možnost, jak pravidla zjednodušit, protože máme co do činění s komplexním sportem. Opravdu je takový, takto se rozvinul za posledních zhruba 20 let," vysvětluje ředitel závodů FIA.
Často kritizovaným tématem jsou nekonzistentní rozhodnutí komisařů. To by se dle Whitinga zlepšilo se jmenováním stálého komisaře místo neustálého výběru různých odborníků. Proto tlačí na šéfy týmů, aby "podepsali společný dopis adresovaný prezidentovi FIA Jeanovi Todtovi."
Pokud jde o poslední závod v Brazílii, tak pochopitelně brání své rozhodnutí dvakrát jej přerušit: "Déšť neustále měnil svou intenzitu Piloti na čele samozřejmě závodit chtěli, protože měli tu nejlepší viditelnost. Ale většina jezdců říkala, že podmínky jsou zkrátka špatné."
A kdo z jezdců podle Whitinga poskytoval komisařům tu nejlepší a nejméně zaujatou zpětnou vazbu? Daniel Ricciardo z Red Bullu a Daniil Kvjat z Toro Rosso. "Poskytovali nám ty nejcennější a nejneutrálnější rady," dodává.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.