Technický ředitel Williamsu si není jistý tak výrazným zrychlením monopostů F1 po změnách v roce 2017, jak se původně uvádělo. Podle něj se bude jednat spíše o 4 vteřiny, na některých okruzích ještě méně.
Původní odhady kvůli zvětšení křídel, rozšíření vozů i šířky pneumatik poukazovaly na zrychlení o minimálně 5 sekund na kolo. Podle technického ředitele Williamsu se v Barceloně možná povede, na jiných okruzích však budou rozdíly nižší.
"Výkonnost se blíží vozům z poloviny minulého desetiletí, ale nebude až taková. Jak si vzpomínáte, tak cíl byl pět sekund na kolo. No, a já si nejsem jistý tím, že toho dosáhneme," popisuje Symonds.
"Samozřejmě máme tuto velkou neznámou v podobě pneumatik. Opravdu nevíme, jak na tom s nimi jsme. Ale když o nich vyvodíme několik rozumných předpokladů, tak si myslím, že se spíše přiblížíme hranici čtyř sekund.
V místech, jako je Barcelona, bude tento druh vozu celkem výkonný. Myslím, že dosáhne více než to, ale na jiných, jako je například Monza, kde vlastně hodně přítlaku sundáme, protože kvůli pneumatikám budete neodmyslitelně mít trochu vyšší odpor, tak si nemyslím, že se na takových okruzích dočkáme velkých rozdílů v časech na kolo. Ani zdaleka se tomu nepřiblíží," pokračuje technický ředitel Williamsu.
Pokud jde o fyzické nároky nových vozů, tak neočekává, že by měly převyšovat ty zprostředka minulé dekády: "S takovými vozy už dříve jezdili, je to podobné jako kolem roku 2004, 2005. Abych vám dal příklad 200km/h zatáčky, tak ji budou zřejmě projíždět o 30 či 35 km/h více, což v ní zvýší boční přetížení (G). Jo, bude to fyzicky náročnější, ale podle mě to dechvyrážející nebude."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.