Technický ředitel Williamsu si není jistý tak výrazným zrychlením monopostů F1 po změnách v roce 2017, jak se původně uvádělo. Podle něj se bude jednat spíše o 4 vteřiny, na některých okruzích ještě méně.
Původní odhady kvůli zvětšení křídel, rozšíření vozů i šířky pneumatik poukazovaly na zrychlení o minimálně 5 sekund na kolo. Podle technického ředitele Williamsu se v Barceloně možná povede, na jiných okruzích však budou rozdíly nižší.
"Výkonnost se blíží vozům z poloviny minulého desetiletí, ale nebude až taková. Jak si vzpomínáte, tak cíl byl pět sekund na kolo. No, a já si nejsem jistý tím, že toho dosáhneme," popisuje Symonds.
"Samozřejmě máme tuto velkou neznámou v podobě pneumatik. Opravdu nevíme, jak na tom s nimi jsme. Ale když o nich vyvodíme několik rozumných předpokladů, tak si myslím, že se spíše přiblížíme hranici čtyř sekund.
V místech, jako je Barcelona, bude tento druh vozu celkem výkonný. Myslím, že dosáhne více než to, ale na jiných, jako je například Monza, kde vlastně hodně přítlaku sundáme, protože kvůli pneumatikám budete neodmyslitelně mít trochu vyšší odpor, tak si nemyslím, že se na takových okruzích dočkáme velkých rozdílů v časech na kolo. Ani zdaleka se tomu nepřiblíží," pokračuje technický ředitel Williamsu.
Pokud jde o fyzické nároky nových vozů, tak neočekává, že by měly převyšovat ty zprostředka minulé dekády: "S takovými vozy už dříve jezdili, je to podobné jako kolem roku 2004, 2005. Abych vám dal příklad 200km/h zatáčky, tak ji budou zřejmě projíždět o 30 či 35 km/h více, což v ní zvýší boční přetížení (G). Jo, bude to fyzicky náročnější, ale podle mě to dechvyrážející nebude."
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.