Výkonný ředitel společnosti Liberty Media, která od příštího roku převezme práva na F1, na konferenci v Barceloně sdělil, že se mu nápad ohledně noční grand prix v Las Vegas velice líbí.
Již na začátku roku se objevily spekulace ohledně pořádání noční velké ceny v nevadském Las Vegas. Závody královny motorsportu se ve městě hříchu jely již v minulosti. V letech 1981 a 1982 tam proběhla Ceasars Palace Grand Prix, ale nesetkala se s velkým zájmem fanoušků, a dokonce i někteří jezdci označili tuto zastávku ve městě hazardu za jednu z nejhorších.
Od příští sezóny se ale mění majitel práv a v zájmu americké společnosti Liberty Média je expanze a popularizace značky F1 v zámoří. Jednou z možností je rozšíření počtu závodů na území Spojených států. Tato myšlenka se líbí i Gregu Maffeiovi, výkonnému řediteli společnosti Liberty Media.
"Samozřejmě jsou nějaké limity ohledně počtu závodů. Situace ohledně logistiky je složitá, ale myslím si, že se stejně dočkáme ještě mírného navýšení počtu závodů. Je to v zájmu všech - čím více bude závodů, tím více vydělá FIA, týmy a samozřejmě i my. Zájemci o pořádání velkých cen v nových lokalitách ale budou muset také platit více. Konkrétně myšlenka ohledně nočního závodu v Las Vegas se mi opravdu líbí," řekl CEO Liberty Média v rámci konference médií a telekomunikačních společností v Barceloně na začátku tohoto týdne.
Většina týmů je se současnými jednadvaceti závody vcelku spokojena a další nafukování kalendáře by už mohlo jít přes hranu únosnosti. Navíc máme hned několik zastávek, které nemají jistou budoucnost. Jedná se hlavně o grand prix v Německu, která loni vůbec neproběhla, nebo například o Velkou cenu Brazílie.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.