Výkonný ředitel společnosti Liberty Media, která od příštího roku převezme práva na F1, na konferenci v Barceloně sdělil, že se mu nápad ohledně noční grand prix v Las Vegas velice líbí.
Již na začátku roku se objevily spekulace ohledně pořádání noční velké ceny v nevadském Las Vegas. Závody královny motorsportu se ve městě hříchu jely již v minulosti. V letech 1981 a 1982 tam proběhla Ceasars Palace Grand Prix, ale nesetkala se s velkým zájmem fanoušků, a dokonce i někteří jezdci označili tuto zastávku ve městě hazardu za jednu z nejhorších.
Od příští sezóny se ale mění majitel práv a v zájmu americké společnosti Liberty Média je expanze a popularizace značky F1 v zámoří. Jednou z možností je rozšíření počtu závodů na území Spojených států. Tato myšlenka se líbí i Gregu Maffeiovi, výkonnému řediteli společnosti Liberty Media.
"Samozřejmě jsou nějaké limity ohledně počtu závodů. Situace ohledně logistiky je složitá, ale myslím si, že se stejně dočkáme ještě mírného navýšení počtu závodů. Je to v zájmu všech - čím více bude závodů, tím více vydělá FIA, týmy a samozřejmě i my. Zájemci o pořádání velkých cen v nových lokalitách ale budou muset také platit více. Konkrétně myšlenka ohledně nočního závodu v Las Vegas se mi opravdu líbí," řekl CEO Liberty Média v rámci konference médií a telekomunikačních společností v Barceloně na začátku tohoto týdne.
Většina týmů je se současnými jednadvaceti závody vcelku spokojena a další nafukování kalendáře by už mohlo jít přes hranu únosnosti. Navíc máme hned několik zastávek, které nemají jistou budoucnost. Jedná se hlavně o grand prix v Německu, která loni vůbec neproběhla, nebo například o Velkou cenu Brazílie.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.