Carlos Sainz se rozpovídal o současném stavu pravidel F1. Jsou prý zbytečně komplikovaná a málokdo jim rozumí.
Dle španělského pilota Carlose Sainze juniora je prý těžké současná pravidla pochopit. Prý i samotní aktéři závodů s tím mají problém. Stejný názor například sdílí i samotný Ecclestone či šéf týmu Mercedes Toto Wolff - oba se snaží u strategické skupiny protlačit zjednodušení současných regulí.
"Já sám se v tom těžko orientuji a najdou se i jiní jezdci. Pak tu máme další skupiny lidí, kteří mají s pochopením všech pravidel problémy: fanoušky, diváky, moje strýčky, mé rodiče, mé prarodiče a tak dále. Oni se dívají na každý závod, ale nemají ponětí o tom, co se tam vlastně děje. Vůbec neví.
Minulou neděli jsem byl na rodinné večeři a zjistil jsem, že oni F1 prostě nechápou. A já se za to sám stydím, jelikož jim to neumím vysvětlit. Já sám nedokážu pochopit, proč někdo dostane penalizaci a jiný jezdec zase ne. Je to složitá situace a já se v ní necítím úplně dobře," okomentoval situaci pilot stáje Toro Rosso.
Carlos dodává, že na mítincích pilotů je vidět čím dál větší napětí, jelikož málo kdo vlastně tuší, na čem je a co si může dovolit. Mělo by se to prý co nejrychleji vyřešit.
"Byl jsem zapleten v několika incidentech a občas se vám stane něco, co vás opravdu naštve. Je to těžké přijmout. Až moc se dnes mluví o všech možných penalizacích. Řeší se to mimo trať, na trati, no prostě furt. To by se ale dít nemělo," zakončil Sainz.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.