Carlos Sainz se rozpovídal o současném stavu pravidel F1. Jsou prý zbytečně komplikovaná a málokdo jim rozumí.
Dle španělského pilota Carlose Sainze juniora je prý těžké současná pravidla pochopit. Prý i samotní aktéři závodů s tím mají problém. Stejný názor například sdílí i samotný Ecclestone či šéf týmu Mercedes Toto Wolff - oba se snaží u strategické skupiny protlačit zjednodušení současných regulí.
"Já sám se v tom těžko orientuji a najdou se i jiní jezdci. Pak tu máme další skupiny lidí, kteří mají s pochopením všech pravidel problémy: fanoušky, diváky, moje strýčky, mé rodiče, mé prarodiče a tak dále. Oni se dívají na každý závod, ale nemají ponětí o tom, co se tam vlastně děje. Vůbec neví.
Minulou neděli jsem byl na rodinné večeři a zjistil jsem, že oni F1 prostě nechápou. A já se za to sám stydím, jelikož jim to neumím vysvětlit. Já sám nedokážu pochopit, proč někdo dostane penalizaci a jiný jezdec zase ne. Je to složitá situace a já se v ní necítím úplně dobře," okomentoval situaci pilot stáje Toro Rosso.
Carlos dodává, že na mítincích pilotů je vidět čím dál větší napětí, jelikož málo kdo vlastně tuší, na čem je a co si může dovolit. Mělo by se to prý co nejrychleji vyřešit.
"Byl jsem zapleten v několika incidentech a občas se vám stane něco, co vás opravdu naštve. Je to těžké přijmout. Až moc se dnes mluví o všech možných penalizacích. Řeší se to mimo trať, na trati, no prostě furt. To by se ale dít nemělo," zakončil Sainz.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.