Carlos Sainz se rozpovídal o současném stavu pravidel F1. Jsou prý zbytečně komplikovaná a málokdo jim rozumí.
Dle španělského pilota Carlose Sainze juniora je prý těžké současná pravidla pochopit. Prý i samotní aktéři závodů s tím mají problém. Stejný názor například sdílí i samotný Ecclestone či šéf týmu Mercedes Toto Wolff - oba se snaží u strategické skupiny protlačit zjednodušení současných regulí.
"Já sám se v tom těžko orientuji a najdou se i jiní jezdci. Pak tu máme další skupiny lidí, kteří mají s pochopením všech pravidel problémy: fanoušky, diváky, moje strýčky, mé rodiče, mé prarodiče a tak dále. Oni se dívají na každý závod, ale nemají ponětí o tom, co se tam vlastně děje. Vůbec neví.
Minulou neděli jsem byl na rodinné večeři a zjistil jsem, že oni F1 prostě nechápou. A já se za to sám stydím, jelikož jim to neumím vysvětlit. Já sám nedokážu pochopit, proč někdo dostane penalizaci a jiný jezdec zase ne. Je to složitá situace a já se v ní necítím úplně dobře," okomentoval situaci pilot stáje Toro Rosso.
Carlos dodává, že na mítincích pilotů je vidět čím dál větší napětí, jelikož málo kdo vlastně tuší, na čem je a co si může dovolit. Mělo by se to prý co nejrychleji vyřešit.
"Byl jsem zapleten v několika incidentech a občas se vám stane něco, co vás opravdu naštve. Je to těžké přijmout. Až moc se dnes mluví o všech možných penalizacích. Řeší se to mimo trať, na trati, no prostě furt. To by se ale dít nemělo," zakončil Sainz.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.