Dva týmy žádají šéfa Formule 1 o výplatu peněz, které by jinak dostaly až příští rok, v předstihu. Jedná se o Force Indii a Manor.
Loni přitom došlo k podobné situaci, tehdy se k nim přidal ještě Sauberu, a jejich žádost byla schválena. S takovým korkem ale musí jednomyslně souhlasit všechny ostatní týmy.
Ty dostávají od Ecclestoneovy společnosti Formula One Management (FOM) měsíčně platby za jejich historický přínos a výsledky v šampionátu konstruktérů v předchozí sezóně. Problémem je však ono měsíčně - peníze jim chodí od února do listopadu, zima (prosinec a leden) je tak pro menší týmy velmi těžká. Přitom jde o klíčové období, kdy staví vozy pro další sezónu - a zrovna ta příští bude kvůli rozsáhlým technickým změnám hodně náročná, protože je třeba vyvinout zcela nové vozy.
U Force Indie se nemá jednat o kritický nedostatek peněz, protože pro příští rok má dostatečný rozpočet. Spíše chce ulevit svému cash-flow v průběhu několika nadcházejících měsíců. Indická stáj letos dosáhla na nejlepší příčku v šampionátu konstruktérů ve své historii - před posledním závodem drží na čtvrté příčce 27bodový náskok na Williams. Loni skončila pátá, po sezóně 2016 si tak v důsledku zlepšení přijde na další 3 miliony dolarů.
U Manoru je situace odlišná - ten v Brazílii přišel o 10. příčku, o níž ji připravil Sauber. Žádost o předčasnou výplatu potvrzuje: "Ano, společně s ostatními týmy jsme požádali o předčasnou platbu ve výši odměn, které našemu týmu budou v roce 2017 náležet."
"Jak si uvědomíte, v minulosti byl učiněn a naplněn precedent pro tento požadavek, aby se týmům pomohlo během období, kdy staví auta. Také jsme patřili mezi několik týmů, kterým byla zaručena platba předem," dodává zástupce Manoru.
Krátce k vypláceným bonusům - pro ně Ecclestone stanovil dva fondy: deset týmů v prvním sloupci dostává stejnou částku (desetinu). Aby na ni dosáhly, musí v posledních třech sezónách skončit alespoň dvakrát v Top10. Pokud Manor či Sauber letos skončí 11., tak se nic neděje. Když někdo z nich skončí v roce 2017 znovu jedenáctý, pak o tyto peníze přijde.
Odměny v druhém sloupci jsou vypláceny dle výsledky v předchozím ročníku (první 19 %, druhý 16 %, třetí 13 %, čtvrtý 11 %, pátý 10 %, šestý 9 %, sedmý 7 %, osmý 6 %, devátý 5 % a desátý 4 %). Každý ze sloupců obsahuje 23,75 % zisku FOM před zdaněním (EBIDTA).
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.