Dva týmy žádají šéfa Formule 1 o výplatu peněz, které by jinak dostaly až příští rok, v předstihu. Jedná se o Force Indii a Manor.
Loni přitom došlo k podobné situaci, tehdy se k nim přidal ještě Sauberu, a jejich žádost byla schválena. S takovým korkem ale musí jednomyslně souhlasit všechny ostatní týmy.
Ty dostávají od Ecclestoneovy společnosti Formula One Management (FOM) měsíčně platby za jejich historický přínos a výsledky v šampionátu konstruktérů v předchozí sezóně. Problémem je však ono měsíčně - peníze jim chodí od února do listopadu, zima (prosinec a leden) je tak pro menší týmy velmi těžká. Přitom jde o klíčové období, kdy staví vozy pro další sezónu - a zrovna ta příští bude kvůli rozsáhlým technickým změnám hodně náročná, protože je třeba vyvinout zcela nové vozy.
U Force Indie se nemá jednat o kritický nedostatek peněz, protože pro příští rok má dostatečný rozpočet. Spíše chce ulevit svému cash-flow v průběhu několika nadcházejících měsíců. Indická stáj letos dosáhla na nejlepší příčku v šampionátu konstruktérů ve své historii - před posledním závodem drží na čtvrté příčce 27bodový náskok na Williams. Loni skončila pátá, po sezóně 2016 si tak v důsledku zlepšení přijde na další 3 miliony dolarů.
U Manoru je situace odlišná - ten v Brazílii přišel o 10. příčku, o níž ji připravil Sauber. Žádost o předčasnou výplatu potvrzuje: "Ano, společně s ostatními týmy jsme požádali o předčasnou platbu ve výši odměn, které našemu týmu budou v roce 2017 náležet."
"Jak si uvědomíte, v minulosti byl učiněn a naplněn precedent pro tento požadavek, aby se týmům pomohlo během období, kdy staví auta. Také jsme patřili mezi několik týmů, kterým byla zaručena platba předem," dodává zástupce Manoru.
Krátce k vypláceným bonusům - pro ně Ecclestone stanovil dva fondy: deset týmů v prvním sloupci dostává stejnou částku (desetinu). Aby na ni dosáhly, musí v posledních třech sezónách skončit alespoň dvakrát v Top10. Pokud Manor či Sauber letos skončí 11., tak se nic neděje. Když někdo z nich skončí v roce 2017 znovu jedenáctý, pak o tyto peníze přijde.
Odměny v druhém sloupci jsou vypláceny dle výsledky v předchozím ročníku (první 19 %, druhý 16 %, třetí 13 %, čtvrtý 11 %, pátý 10 %, šestý 9 %, sedmý 7 %, osmý 6 %, devátý 5 % a desátý 4 %). Každý ze sloupců obsahuje 23,75 % zisku FOM před zdaněním (EBIDTA).
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.