Dva týmy žádají šéfa Formule 1 o výplatu peněz, které by jinak dostaly až příští rok, v předstihu. Jedná se o Force Indii a Manor.
Loni přitom došlo k podobné situaci, tehdy se k nim přidal ještě Sauberu, a jejich žádost byla schválena. S takovým korkem ale musí jednomyslně souhlasit všechny ostatní týmy.
Ty dostávají od Ecclestoneovy společnosti Formula One Management (FOM) měsíčně platby za jejich historický přínos a výsledky v šampionátu konstruktérů v předchozí sezóně. Problémem je však ono měsíčně - peníze jim chodí od února do listopadu, zima (prosinec a leden) je tak pro menší týmy velmi těžká. Přitom jde o klíčové období, kdy staví vozy pro další sezónu - a zrovna ta příští bude kvůli rozsáhlým technickým změnám hodně náročná, protože je třeba vyvinout zcela nové vozy.
U Force Indie se nemá jednat o kritický nedostatek peněz, protože pro příští rok má dostatečný rozpočet. Spíše chce ulevit svému cash-flow v průběhu několika nadcházejících měsíců. Indická stáj letos dosáhla na nejlepší příčku v šampionátu konstruktérů ve své historii - před posledním závodem drží na čtvrté příčce 27bodový náskok na Williams. Loni skončila pátá, po sezóně 2016 si tak v důsledku zlepšení přijde na další 3 miliony dolarů.
U Manoru je situace odlišná - ten v Brazílii přišel o 10. příčku, o níž ji připravil Sauber. Žádost o předčasnou výplatu potvrzuje: "Ano, společně s ostatními týmy jsme požádali o předčasnou platbu ve výši odměn, které našemu týmu budou v roce 2017 náležet."
"Jak si uvědomíte, v minulosti byl učiněn a naplněn precedent pro tento požadavek, aby se týmům pomohlo během období, kdy staví auta. Také jsme patřili mezi několik týmů, kterým byla zaručena platba předem," dodává zástupce Manoru.
Krátce k vypláceným bonusům - pro ně Ecclestone stanovil dva fondy: deset týmů v prvním sloupci dostává stejnou částku (desetinu). Aby na ni dosáhly, musí v posledních třech sezónách skončit alespoň dvakrát v Top10. Pokud Manor či Sauber letos skončí 11., tak se nic neděje. Když někdo z nich skončí v roce 2017 znovu jedenáctý, pak o tyto peníze přijde.
Odměny v druhém sloupci jsou vypláceny dle výsledky v předchozím ročníku (první 19 %, druhý 16 %, třetí 13 %, čtvrtý 11 %, pátý 10 %, šestý 9 %, sedmý 7 %, osmý 6 %, devátý 5 % a desátý 4 %). Každý ze sloupců obsahuje 23,75 % zisku FOM před zdaněním (EBIDTA).
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.