Ron Dennis byl nucen odstoupit z pozice předsedy a výkonného ředitele skupiny McLaren. Jak hodnotí tento krok, o kterém včera rozhodli akcionáři?
Dlouholetý šéf McLarenu několik posledních týdnů s ostatními akcionáři bojoval o udržení svého vlivu v Technologické skupině McLaren. Včera ale definitivně prohrál poté, co byl sesazen, jak jsme vás již informovali. Dennis je notně rozzlobený a zpochybňuje důvody, které k tomu ostatní akcionáři uvedli.
"Jsem zklamaný tím, že zástupci TAG [Mansour Ojjeh, pozn. red.] a Mumtalakat, další hlavní akcionář McLarenu, prosadili toto rozhodnutí poslat mě na nucenou dovolenou, a to i přes silná varování ostatních členů managementu kvůli potenciálním následkům jejich činů na podnikání," uvádí Dennis.
"Podklady, které uvádějí, jsou naprosto falešné. Můj manažerský styl je stále stejný, jaký byl vždy a jaký umožnil McLarenu stát se automobilkou a technologickou skupinou, která vyhrávala 20 šampionátu F1 a vyrostla v byznys o rozsahu 850 milionů liber [26,5 miliard Kč] ročně.
Během té doby jsem úzce spolupracoval se sérií talentovaných kolegů, abych McLaren udržel na špičkové technologické úrovni, a těm budu vždy velmi vděčný. Nakonec mi během tohoto procesu začalo být zřejmé, že ani TAG ani Mumtalakat nesdílejí mou vizi McLarenu a jeho skutečný růstový potenciál. Mou první starostí musí být byznys, který jsem vybudoval, a jeho 3500 zaměstnanců," pokračuje Dennis v hořkém tónu.
"I nadále budu využívat můj významný majetkový podíl v obou společnostech a svá místa v obou správních radách, abych chránil zájmy a hodnotu McLarenu a pomohl formovat jeho budoucnost. Navíc zamýšlím založit nový technologický investiční fond, jakmile vyprší mé smluvní závazky vůči McLarenu.
Tím využiji mé zkušenosti, finanční zdroje a společně s vnější investicí se budu zabývat mnoha komerčními příležitostmi, které mi v posledních letech byly nabídnuty, ale které jsem nemohl využít, protože jsem byl tak oddán současném byznysu," dodává 69letý Brit.
McLaren tedy nyní hledá nového výkonného ředitele, v mezidobí jej povede výkonný výbor skládající se z hlavních akcionářů skupiny ve spolupráci radou ředitelů a vyšším managementem.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.