Ron Dennis byl nucen odstoupit z pozice předsedy a výkonného ředitele skupiny McLaren. Jak hodnotí tento krok, o kterém včera rozhodli akcionáři?
Dlouholetý šéf McLarenu několik posledních týdnů s ostatními akcionáři bojoval o udržení svého vlivu v Technologické skupině McLaren. Včera ale definitivně prohrál poté, co byl sesazen, jak jsme vás již informovali. Dennis je notně rozzlobený a zpochybňuje důvody, které k tomu ostatní akcionáři uvedli.
"Jsem zklamaný tím, že zástupci TAG [Mansour Ojjeh, pozn. red.] a Mumtalakat, další hlavní akcionář McLarenu, prosadili toto rozhodnutí poslat mě na nucenou dovolenou, a to i přes silná varování ostatních členů managementu kvůli potenciálním následkům jejich činů na podnikání," uvádí Dennis.
"Podklady, které uvádějí, jsou naprosto falešné. Můj manažerský styl je stále stejný, jaký byl vždy a jaký umožnil McLarenu stát se automobilkou a technologickou skupinou, která vyhrávala 20 šampionátu F1 a vyrostla v byznys o rozsahu 850 milionů liber [26,5 miliard Kč] ročně.
Během té doby jsem úzce spolupracoval se sérií talentovaných kolegů, abych McLaren udržel na špičkové technologické úrovni, a těm budu vždy velmi vděčný. Nakonec mi během tohoto procesu začalo být zřejmé, že ani TAG ani Mumtalakat nesdílejí mou vizi McLarenu a jeho skutečný růstový potenciál. Mou první starostí musí být byznys, který jsem vybudoval, a jeho 3500 zaměstnanců," pokračuje Dennis v hořkém tónu.
"I nadále budu využívat můj významný majetkový podíl v obou společnostech a svá místa v obou správních radách, abych chránil zájmy a hodnotu McLarenu a pomohl formovat jeho budoucnost. Navíc zamýšlím založit nový technologický investiční fond, jakmile vyprší mé smluvní závazky vůči McLarenu.
Tím využiji mé zkušenosti, finanční zdroje a společně s vnější investicí se budu zabývat mnoha komerčními příležitostmi, které mi v posledních letech byly nabídnuty, ale které jsem nemohl využít, protože jsem byl tak oddán současném byznysu," dodává 69letý Brit.
McLaren tedy nyní hledá nového výkonného ředitele, v mezidobí jej povede výkonný výbor skládající se z hlavních akcionářů skupiny ve spolupráci radou ředitelů a vyšším managementem.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.