Ron Dennis byl nucen odstoupit z pozice předsedy a výkonného ředitele skupiny McLaren. Jak hodnotí tento krok, o kterém včera rozhodli akcionáři?
Dlouholetý šéf McLarenu několik posledních týdnů s ostatními akcionáři bojoval o udržení svého vlivu v Technologické skupině McLaren. Včera ale definitivně prohrál poté, co byl sesazen, jak jsme vás již informovali. Dennis je notně rozzlobený a zpochybňuje důvody, které k tomu ostatní akcionáři uvedli.
"Jsem zklamaný tím, že zástupci TAG [Mansour Ojjeh, pozn. red.] a Mumtalakat, další hlavní akcionář McLarenu, prosadili toto rozhodnutí poslat mě na nucenou dovolenou, a to i přes silná varování ostatních členů managementu kvůli potenciálním následkům jejich činů na podnikání," uvádí Dennis.
"Podklady, které uvádějí, jsou naprosto falešné. Můj manažerský styl je stále stejný, jaký byl vždy a jaký umožnil McLarenu stát se automobilkou a technologickou skupinou, která vyhrávala 20 šampionátu F1 a vyrostla v byznys o rozsahu 850 milionů liber [26,5 miliard Kč] ročně.
Během té doby jsem úzce spolupracoval se sérií talentovaných kolegů, abych McLaren udržel na špičkové technologické úrovni, a těm budu vždy velmi vděčný. Nakonec mi během tohoto procesu začalo být zřejmé, že ani TAG ani Mumtalakat nesdílejí mou vizi McLarenu a jeho skutečný růstový potenciál. Mou první starostí musí být byznys, který jsem vybudoval, a jeho 3500 zaměstnanců," pokračuje Dennis v hořkém tónu.
"I nadále budu využívat můj významný majetkový podíl v obou společnostech a svá místa v obou správních radách, abych chránil zájmy a hodnotu McLarenu a pomohl formovat jeho budoucnost. Navíc zamýšlím založit nový technologický investiční fond, jakmile vyprší mé smluvní závazky vůči McLarenu.
Tím využiji mé zkušenosti, finanční zdroje a společně s vnější investicí se budu zabývat mnoha komerčními příležitostmi, které mi v posledních letech byly nabídnuty, ale které jsem nemohl využít, protože jsem byl tak oddán současném byznysu," dodává 69letý Brit.
McLaren tedy nyní hledá nového výkonného ředitele, v mezidobí jej povede výkonný výbor skládající se z hlavních akcionářů skupiny ve spolupráci radou ředitelů a vyšším managementem.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.