Ron Dennis byl nucen odstoupit z pozice předsedy a výkonného ředitele skupiny McLaren. Jak hodnotí tento krok, o kterém včera rozhodli akcionáři?
Dlouholetý šéf McLarenu několik posledních týdnů s ostatními akcionáři bojoval o udržení svého vlivu v Technologické skupině McLaren. Včera ale definitivně prohrál poté, co byl sesazen, jak jsme vás již informovali. Dennis je notně rozzlobený a zpochybňuje důvody, které k tomu ostatní akcionáři uvedli.
"Jsem zklamaný tím, že zástupci TAG [Mansour Ojjeh, pozn. red.] a Mumtalakat, další hlavní akcionář McLarenu, prosadili toto rozhodnutí poslat mě na nucenou dovolenou, a to i přes silná varování ostatních členů managementu kvůli potenciálním následkům jejich činů na podnikání," uvádí Dennis.
"Podklady, které uvádějí, jsou naprosto falešné. Můj manažerský styl je stále stejný, jaký byl vždy a jaký umožnil McLarenu stát se automobilkou a technologickou skupinou, která vyhrávala 20 šampionátu F1 a vyrostla v byznys o rozsahu 850 milionů liber [26,5 miliard Kč] ročně.
Během té doby jsem úzce spolupracoval se sérií talentovaných kolegů, abych McLaren udržel na špičkové technologické úrovni, a těm budu vždy velmi vděčný. Nakonec mi během tohoto procesu začalo být zřejmé, že ani TAG ani Mumtalakat nesdílejí mou vizi McLarenu a jeho skutečný růstový potenciál. Mou první starostí musí být byznys, který jsem vybudoval, a jeho 3500 zaměstnanců," pokračuje Dennis v hořkém tónu.
"I nadále budu využívat můj významný majetkový podíl v obou společnostech a svá místa v obou správních radách, abych chránil zájmy a hodnotu McLarenu a pomohl formovat jeho budoucnost. Navíc zamýšlím založit nový technologický investiční fond, jakmile vyprší mé smluvní závazky vůči McLarenu.
Tím využiji mé zkušenosti, finanční zdroje a společně s vnější investicí se budu zabývat mnoha komerčními příležitostmi, které mi v posledních letech byly nabídnuty, ale které jsem nemohl využít, protože jsem byl tak oddán současném byznysu," dodává 69letý Brit.
McLaren tedy nyní hledá nového výkonného ředitele, v mezidobí jej povede výkonný výbor skládající se z hlavních akcionářů skupiny ve spolupráci radou ředitelů a vyšším managementem.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.