Nico Rosberg prý hned tušil, že rozhodnutí rakouské stáje ohledně přechodu na směs do přechodných podmínek bylo chybné.
Max Verstappen se v jednu chvíli držel na modré specifikaci do extrémních podmínek před úřadujícím lídrem šampionátu Nikem Rosbergem. Pak ale Red Bull zvolil agresivní strategii, kdy zavolali Maxe do boxů pro "zelené" pneumatiky do přechodných podmínek. Strategie bohužel nevyšla, jelikož podmínky na trati se nezlepšily a Max, tak musel jet zpátky pro modré gumy.
"Chtěl jsem vyhrát. Na začátku jsem se snažil vymyslet něco, abych se dostal do předu. Ale pořád jsem se snažil být realista a věděl jsem, že bude velmi těžké dostat se zpět před Maxe, protože měl stejnou rychlost jako my. Dost mě tedy potěšilo, že zajel do boxů. Chápal jsem, že chtějí zariskovat a dostat se na čelo, ale mě bylo jasné, že to nevyjde. Docela mě to navíc překvapilo, jelikož těsně před tím než to udělali, bylo hlášeno ještě více deště pro zbytek závodu," okomentoval situaci německý pilot.
I přes chybné rozhodnutí týmu dokázal Max zajet neuvěřitelný závod. Během posledních kol se mu podařilo svou čtrnáctou příčku proměnit až v umístění na stupních vítězů. Nebylo tedy až tak velkým překvapením, že byl mladý Holanďan již poněkolikáté zvolen pilotem dne a předními osobnostmi motorsportu je díky svému výkonu přirovnáván k největším velikánům závodního okruhu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.