Ross Brawn koriguje to, co minulý týden prohlásil o zdravotním stavu zraněného jezdce Michaela Schumachera, kterého pravidelně navštěvuje. Prozrazuje také, co zrovna dělal, když došlo k jeho nehodě.
Před 2 týdny Brawn uvedl, že se v léčbě Schumachera "objevují povzbuzující příznaky." U mnoha fanoušků vyvolal dojem, že se stav německého pilota po více než dvou letech znatelně zlepšil.
Nyní ale v rozhovoru pro britský Guardian upřesňuje: "Byl jsem citován, jak říkám, že se jeho stav zlepšuje, a to nebylo to, co jsem opravdu myslel. Rodina se v soukromí stará o jeho zotavování a já to musím respektovat. Proto nechci komentovat jeho stav a vyjádřit víc než extrémní naději, že Michaela v určitém okamžiku v budoucnosti uvidíme tak, jak jsme jej znali."
Na otázku, zda ho stále navštěvuje, bývalý technický ředitel Ferrari odpovídá: "Ano, navštěvujeme ho. Jezdíme za ním a doufáme a modlíme se o to, aby se jednoho dne zotavil."
Jak se o zranění svého bývalého jezdce, sedminásobného mistra světa Formule 1, před třemi lety dozvěděl? "Jel jsem na sever do Skotska na Nový rok a zavolala mi jeho osobní asistentka. Zrušili jsme naše plány a odjeli za ním."
"Pro rodinu to bylo strašně traumatické - a pro nás šok. Michael byl tak silným charakterem a za celou svou závodní kariéru si jen zlomil nohu! Je příšernou ironií, že se mu to stalo v klidnější části života," lituje Brawn úrazu, k němuž Michael Schumacher přišel na lyžích ve francouzském Meribelu v prosinci 2013.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.