Ross Brawn koriguje to, co minulý týden prohlásil o zdravotním stavu zraněného jezdce Michaela Schumachera, kterého pravidelně navštěvuje. Prozrazuje také, co zrovna dělal, když došlo k jeho nehodě.
Před 2 týdny Brawn uvedl, že se v léčbě Schumachera "objevují povzbuzující příznaky." U mnoha fanoušků vyvolal dojem, že se stav německého pilota po více než dvou letech znatelně zlepšil.
Nyní ale v rozhovoru pro britský Guardian upřesňuje: "Byl jsem citován, jak říkám, že se jeho stav zlepšuje, a to nebylo to, co jsem opravdu myslel. Rodina se v soukromí stará o jeho zotavování a já to musím respektovat. Proto nechci komentovat jeho stav a vyjádřit víc než extrémní naději, že Michaela v určitém okamžiku v budoucnosti uvidíme tak, jak jsme jej znali."
Na otázku, zda ho stále navštěvuje, bývalý technický ředitel Ferrari odpovídá: "Ano, navštěvujeme ho. Jezdíme za ním a doufáme a modlíme se o to, aby se jednoho dne zotavil."
Jak se o zranění svého bývalého jezdce, sedminásobného mistra světa Formule 1, před třemi lety dozvěděl? "Jel jsem na sever do Skotska na Nový rok a zavolala mi jeho osobní asistentka. Zrušili jsme naše plány a odjeli za ním."
"Pro rodinu to bylo strašně traumatické - a pro nás šok. Michael byl tak silným charakterem a za celou svou závodní kariéru si jen zlomil nohu! Je příšernou ironií, že se mu to stalo v klidnější části života," lituje Brawn úrazu, k němuž Michael Schumacher přišel na lyžích ve francouzském Meribelu v prosinci 2013.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.