Ross Brawn koriguje to, co minulý týden prohlásil o zdravotním stavu zraněného jezdce Michaela Schumachera, kterého pravidelně navštěvuje. Prozrazuje také, co zrovna dělal, když došlo k jeho nehodě.
Před 2 týdny Brawn uvedl, že se v léčbě Schumachera "objevují povzbuzující příznaky." U mnoha fanoušků vyvolal dojem, že se stav německého pilota po více než dvou letech znatelně zlepšil.
Nyní ale v rozhovoru pro britský Guardian upřesňuje: "Byl jsem citován, jak říkám, že se jeho stav zlepšuje, a to nebylo to, co jsem opravdu myslel. Rodina se v soukromí stará o jeho zotavování a já to musím respektovat. Proto nechci komentovat jeho stav a vyjádřit víc než extrémní naději, že Michaela v určitém okamžiku v budoucnosti uvidíme tak, jak jsme jej znali."
Na otázku, zda ho stále navštěvuje, bývalý technický ředitel Ferrari odpovídá: "Ano, navštěvujeme ho. Jezdíme za ním a doufáme a modlíme se o to, aby se jednoho dne zotavil."
Jak se o zranění svého bývalého jezdce, sedminásobného mistra světa Formule 1, před třemi lety dozvěděl? "Jel jsem na sever do Skotska na Nový rok a zavolala mi jeho osobní asistentka. Zrušili jsme naše plány a odjeli za ním."
"Pro rodinu to bylo strašně traumatické - a pro nás šok. Michael byl tak silným charakterem a za celou svou závodní kariéru si jen zlomil nohu! Je příšernou ironií, že se mu to stalo v klidnější části života," lituje Brawn úrazu, k němuž Michael Schumacher přišel na lyžích ve francouzském Meribelu v prosinci 2013.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.