Jos Verstappen vyjasnil některá specifika jezdeckého stylu svého syna. Sám nakonec přiznal, že on by podobné psí kusy nedokázal.
Jos Verstappen, otec holandské naděje Red Bullu, rozkryl některé zákulisní informace ohledně Maxovo přístupu k předjížděcím manévrům, které Verstappen junior předváděl v deštivé Brazilské grand prix, kdy se po "zbytečné" zastávce v boxech dostal ze šestnácté pozice až na pódium.
"Když se na tu situaci díváme, musíme vzít v potaz, že se tam nachází safety car. Chvíli jel Max vlevo a pak zase přejel na pravou stranu trati. Ono to vypadá, že si snaží najít dobrou pozici pro předjetí jezdce před ním, ale tak to vůbec není. Snaží se jen zmapovat situaci a číst trať. Toho pak využil v posledních šestnácti kolech závodu. Vždycky jsem mu tloukl do hlavy, že předjetí není reakce a sám jezdec se snaží vytvářet si optimální pozici už několik zatáček předem," okomentoval situaci otec nizozemské superhvězdy.
Jos během své kariéry startoval ve 106 velkých cenách F1 během let 1994 až 2003. Nakonec během své kariéry získal i dvě pódiová umístění. O jeho zkušenostech tedy není pochyb, ale i on sám přiznává, že některé manévry jeho syna sám nedokáže pobrat.
"Já se o podobné psí kusy také pokoušel, ale moc mi to nevycházelo. On pro to má větší cit," zakončil Verstappen starší.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.