Po prvním přerušení a kroužení za safety carem vzbudilo ředitelství závodu údiv, když místo restartu nechali opět vyvěsit červené vlajky. Co je k takovém rozhodnutí vedlo, když se podmínky nezhoršovaly?
Ke kontroverznímu rozhodnutí je vedla předpověď, podle níž mělo být později lepší počasí. V tu dobu byly podmínky stále velmi špatné. Piloti během kroužení hodnotili množství vody jako stejné, nicméně chtěli závodit. Proto když bylo ohlášeno další přerušení, tak se začalo z tribun bučení a negativní komentáře. Podle Nikiho Laudy jury tím učinila dokonce to nejhorší rozhodnutí, jaké kdy v F1 zažil.
Ale podle zákulisních zdrojů důvodem nebylo to, že by byla trať pro závodění příliš mokrá, ale právě předpověď, podle níž se mělo počasí na chvíli ještě zhoršit. A komisaři si přáli, aby se zbývající část Velké ceny Brazílie odjela za lepších podmínek, aniž by ji musel ukončit časový limit - k tomu podle nich zbývalo stále dost prostoru.
Jednoduše se snažili se vybrat to nejlepší okno. Cítili, že pro diváky to bude lepší, než pak riskovat další přerušení. Vozy povolaly před tím nejhorším deštěm během safety car fáze znovu do boxů, aby se pak mohlo naplno závodit. Jejich rozhodnutí se nakonec ukázalo být správné, protože se zbytek odjel v plném rozsahu a safety car se objevil jen kvůli nehodám.
Šéf Red Bullu Christian Horner připustil, že FIA byla v nezáviděníhodné pozici. Ředitel závodu Charlie Whiting podle něj ale učinil ta správná rozhodnutí: "Můžete pochopit, že představitelé se dnes pohybovali na hraně, bylo to pro ně fakt těžké. Byli rozumní, mysleli neustále na bezpečnost jezdců. Skvělé bylo, že velkou cenu nakonec rozjeli a my jsme sledovali fantastické závodění. Moc dobré!"
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.