Po prvním přerušení a kroužení za safety carem vzbudilo ředitelství závodu údiv, když místo restartu nechali opět vyvěsit červené vlajky. Co je k takovém rozhodnutí vedlo, když se podmínky nezhoršovaly?
Ke kontroverznímu rozhodnutí je vedla předpověď, podle níž mělo být později lepší počasí. V tu dobu byly podmínky stále velmi špatné. Piloti během kroužení hodnotili množství vody jako stejné, nicméně chtěli závodit. Proto když bylo ohlášeno další přerušení, tak se začalo z tribun bučení a negativní komentáře. Podle Nikiho Laudy jury tím učinila dokonce to nejhorší rozhodnutí, jaké kdy v F1 zažil.
Ale podle zákulisních zdrojů důvodem nebylo to, že by byla trať pro závodění příliš mokrá, ale právě předpověď, podle níž se mělo počasí na chvíli ještě zhoršit. A komisaři si přáli, aby se zbývající část Velké ceny Brazílie odjela za lepších podmínek, aniž by ji musel ukončit časový limit - k tomu podle nich zbývalo stále dost prostoru.
Jednoduše se snažili se vybrat to nejlepší okno. Cítili, že pro diváky to bude lepší, než pak riskovat další přerušení. Vozy povolaly před tím nejhorším deštěm během safety car fáze znovu do boxů, aby se pak mohlo naplno závodit. Jejich rozhodnutí se nakonec ukázalo být správné, protože se zbytek odjel v plném rozsahu a safety car se objevil jen kvůli nehodám.
Šéf Red Bullu Christian Horner připustil, že FIA byla v nezáviděníhodné pozici. Ředitel závodu Charlie Whiting podle něj ale učinil ta správná rozhodnutí: "Můžete pochopit, že představitelé se dnes pohybovali na hraně, bylo to pro ně fakt těžké. Byli rozumní, mysleli neustále na bezpečnost jezdců. Skvělé bylo, že velkou cenu nakonec rozjeli a my jsme sledovali fantastické závodění. Moc dobré!"
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.