Po prvním přerušení a kroužení za safety carem vzbudilo ředitelství závodu údiv, když místo restartu nechali opět vyvěsit červené vlajky. Co je k takovém rozhodnutí vedlo, když se podmínky nezhoršovaly?
Ke kontroverznímu rozhodnutí je vedla předpověď, podle níž mělo být později lepší počasí. V tu dobu byly podmínky stále velmi špatné. Piloti během kroužení hodnotili množství vody jako stejné, nicméně chtěli závodit. Proto když bylo ohlášeno další přerušení, tak se začalo z tribun bučení a negativní komentáře. Podle Nikiho Laudy jury tím učinila dokonce to nejhorší rozhodnutí, jaké kdy v F1 zažil.
Ale podle zákulisních zdrojů důvodem nebylo to, že by byla trať pro závodění příliš mokrá, ale právě předpověď, podle níž se mělo počasí na chvíli ještě zhoršit. A komisaři si přáli, aby se zbývající část Velké ceny Brazílie odjela za lepších podmínek, aniž by ji musel ukončit časový limit - k tomu podle nich zbývalo stále dost prostoru.
Jednoduše se snažili se vybrat to nejlepší okno. Cítili, že pro diváky to bude lepší, než pak riskovat další přerušení. Vozy povolaly před tím nejhorším deštěm během safety car fáze znovu do boxů, aby se pak mohlo naplno závodit. Jejich rozhodnutí se nakonec ukázalo být správné, protože se zbytek odjel v plném rozsahu a safety car se objevil jen kvůli nehodám.
Šéf Red Bullu Christian Horner připustil, že FIA byla v nezáviděníhodné pozici. Ředitel závodu Charlie Whiting podle něj ale učinil ta správná rozhodnutí: "Můžete pochopit, že představitelé se dnes pohybovali na hraně, bylo to pro ně fakt těžké. Byli rozumní, mysleli neustále na bezpečnost jezdců. Skvělé bylo, že velkou cenu nakonec rozjeli a my jsme sledovali fantastické závodění. Moc dobré!"
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.