Kauza ohledně telefonátu mezi Toto Wolffem a otcem Maxe Verstappena byla hodně diskutovaným tématem během závodního víkendu v Brazílii. Wolff se stal terčem kritiky ze strany nejužšího vedení Red Bullu. Nyní ale šéf Stříbrných šípů vyjasňuje kontext.
Těsně před začátkem Velké ceny Brazílie vyplynuly na povrch informace ohledně telefonátu mezi šéfem Mercedesu a otcem holandského pilota Red Bullu (více zde). Wolff chtěl s Josem mluvit o divokém chování Maxe na trati a jeho případném vlivu na souboj o titul, který by prý mohl nějaký bezmyšlenkovitý manévr zbytečně narušit. Jakmile se tato informace dostala ven, strhla se vlna kritiky ze strany Helmuta Marka a šéfa rakouské stáje Christiana Hornera (více zde). Wolffovi ale přijde celý případ zbytečně nafouknutý a vytržený z celkového kontextu.
"Zbytečně se to celé nafouklo a chybí tomu kontext. S Josem jsem vedl velmi příjemný hovor. Řekl jsem mu, že Max je skvělý a schopný pilot a jeho osobnost je velkým přínosem - je totiž velmi spontánní a nekompromisní. Jsem jeho velkým fanouškem. Spousta pozitivního v F1 je tvořeno díky novinařině a Max se na tomto bez pochyb podílí.
To poslední, co bych chtěl, je měnit jeho přístup. On to taky nechce. Pro Formuli 1 je to důležité a neřekl jsem, aby uhnul z cesty nebo závodil nějak jinak. Nikovi a Lewisovi je to stejně jedno. Oni od něj změnu přístupu ani neočekávají. My bychom to také neudělali, tak proč bych to říkal Maxovi? Bavili jsme se pouze jako dva nadšenci do závodění, kteří spolu vedli soukromý hovor, který se dostal ven."
"Primárně jsme se bavili o dvou věcech. Nejdříve jsme diskutovali o negativním pohledu některých médií na Maxe, který je dle mého názoru nepodložený. Měl jsem potřebu vyjádřit svou podporu, cítím k oběma klukům velké sympatie.
Pak přešla řeč na titul. Do konce totiž zbývají dva závody a byla by velká škoda, kdyby došlo k nějaké zbytečné nehodě. Prostě by to úplně nepřidalo na Maxově reputaci v médiích a tomu se lze vyhnout. Max by to měl zvážit a vzít v potaz to, že teď je prostě důležitější souboj o titul mezi Nicem a Lewisem," okomentoval situaci Wolff.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.