Kauza ohledně telefonátu mezi Toto Wolffem a otcem Maxe Verstappena byla hodně diskutovaným tématem během závodního víkendu v Brazílii. Wolff se stal terčem kritiky ze strany nejužšího vedení Red Bullu. Nyní ale šéf Stříbrných šípů vyjasňuje kontext.
Těsně před začátkem Velké ceny Brazílie vyplynuly na povrch informace ohledně telefonátu mezi šéfem Mercedesu a otcem holandského pilota Red Bullu (více zde). Wolff chtěl s Josem mluvit o divokém chování Maxe na trati a jeho případném vlivu na souboj o titul, který by prý mohl nějaký bezmyšlenkovitý manévr zbytečně narušit. Jakmile se tato informace dostala ven, strhla se vlna kritiky ze strany Helmuta Marka a šéfa rakouské stáje Christiana Hornera (více zde). Wolffovi ale přijde celý případ zbytečně nafouknutý a vytržený z celkového kontextu.
"Zbytečně se to celé nafouklo a chybí tomu kontext. S Josem jsem vedl velmi příjemný hovor. Řekl jsem mu, že Max je skvělý a schopný pilot a jeho osobnost je velkým přínosem - je totiž velmi spontánní a nekompromisní. Jsem jeho velkým fanouškem. Spousta pozitivního v F1 je tvořeno díky novinařině a Max se na tomto bez pochyb podílí.
To poslední, co bych chtěl, je měnit jeho přístup. On to taky nechce. Pro Formuli 1 je to důležité a neřekl jsem, aby uhnul z cesty nebo závodil nějak jinak. Nikovi a Lewisovi je to stejně jedno. Oni od něj změnu přístupu ani neočekávají. My bychom to také neudělali, tak proč bych to říkal Maxovi? Bavili jsme se pouze jako dva nadšenci do závodění, kteří spolu vedli soukromý hovor, který se dostal ven."
"Primárně jsme se bavili o dvou věcech. Nejdříve jsme diskutovali o negativním pohledu některých médií na Maxe, který je dle mého názoru nepodložený. Měl jsem potřebu vyjádřit svou podporu, cítím k oběma klukům velké sympatie.
Pak přešla řeč na titul. Do konce totiž zbývají dva závody a byla by velká škoda, kdyby došlo k nějaké zbytečné nehodě. Prostě by to úplně nepřidalo na Maxově reputaci v médiích a tomu se lze vyhnout. Max by to měl zvážit a vzít v potaz to, že teď je prostě důležitější souboj o titul mezi Nicem a Lewisem," okomentoval situaci Wolff.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce