Fernando Alonso nešetřil kritikou svého soupeře z Ferrari poté, co jej vytlačil z dráhy. Sebastian Vettel si podle něj místo neustálých nářků musí uvědomit, že dráha patří všem. Varuje jej, že pokud se jej podobným způsobem pokusí vyhnat z dráhy i příště, tak do něj narazí.
Pilot McLarenu bojoval s Vettelem o sedmou příčku. V zatáčce č. 11 vyjížděli vedle sebe bok po boku, ale Sebastian mu vedle sebe nenechal místo, a Alonso tak musel zvolit průjezd vyasfaltovanou únikovou zónou mimo dráhu, což jej hodně rozčílilo.
"Byla tam asfaltová úniková zóna. Já jsem ji využil a nic se nestalo. Pokud by tam ale byla zeď, pak bych musel narazit do ní nebo do něj - což je to, co zřejmě udělám příště. Vrazím do něj a přijde o více bodů než já," prohlásil Alonso po Velké ceně Brazílie na adresu Vettela.
"Je to OK. Zkrátka projedete tou vyasfaltovanou únikovou zónou a je to. Jednoho dne ale budeme muset najíždět do něj, aby si uvědomil, že trať patří všem!" varuje Španěl svého soupeře z Ferrari.
S McLarenem nakonec dojel na 10. příčce. Musel se k ní ale těžce probojovat, protože v průběhu závodu dostal smyk a najednou se ocitl na poslední pozici. Na body se dostal až v posledním kole. Před startem ale vzhledem k podmínkám čekal více.
"Myslím, že bychom měli mířit za něčím lepším. Startovali jsme desátí a desátí jsme po nějakých odpadnutích před námi skončili, takže jsme nevyužili příležitosti, které se tu a tam naskytly. Podmínky ale byly extrémně náročné," hodnotí Alonso.
"Nemyslím si, že jsme dnes byli moc silní, zejména v první části závodu. Vypadalo to, jakoby mi skupina přede mnou ujížděla a Bottas na mě vyvíjel tlak. Myslím, že jsme neměli dostatečnou rychlost. Musíme se více zlepšit," shrnuje pilot McLarenu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.