Fernando Alonso nešetřil kritikou svého soupeře z Ferrari poté, co jej vytlačil z dráhy. Sebastian Vettel si podle něj místo neustálých nářků musí uvědomit, že dráha patří všem. Varuje jej, že pokud se jej podobným způsobem pokusí vyhnat z dráhy i příště, tak do něj narazí.
Pilot McLarenu bojoval s Vettelem o sedmou příčku. V zatáčce č. 11 vyjížděli vedle sebe bok po boku, ale Sebastian mu vedle sebe nenechal místo, a Alonso tak musel zvolit průjezd vyasfaltovanou únikovou zónou mimo dráhu, což jej hodně rozčílilo.
"Byla tam asfaltová úniková zóna. Já jsem ji využil a nic se nestalo. Pokud by tam ale byla zeď, pak bych musel narazit do ní nebo do něj - což je to, co zřejmě udělám příště. Vrazím do něj a přijde o více bodů než já," prohlásil Alonso po Velké ceně Brazílie na adresu Vettela.
"Je to OK. Zkrátka projedete tou vyasfaltovanou únikovou zónou a je to. Jednoho dne ale budeme muset najíždět do něj, aby si uvědomil, že trať patří všem!" varuje Španěl svého soupeře z Ferrari.
S McLarenem nakonec dojel na 10. příčce. Musel se k ní ale těžce probojovat, protože v průběhu závodu dostal smyk a najednou se ocitl na poslední pozici. Na body se dostal až v posledním kole. Před startem ale vzhledem k podmínkám čekal více.
"Myslím, že bychom měli mířit za něčím lepším. Startovali jsme desátí a desátí jsme po nějakých odpadnutích před námi skončili, takže jsme nevyužili příležitosti, které se tu a tam naskytly. Podmínky ale byly extrémně náročné," hodnotí Alonso.
"Nemyslím si, že jsme dnes byli moc silní, zejména v první části závodu. Vypadalo to, jakoby mi skupina přede mnou ujížděla a Bottas na mě vyvíjel tlak. Myslím, že jsme neměli dostatečnou rychlost. Musíme se více zlepšit," shrnuje pilot McLarenu.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.