Včera vyplynulo na povrch, že Toto Wolff po Velké ceně Mexika volal otci Maxe Verstappena, aby ho upozornil na chování jeho syna. Šéf týmu Mercedes by si nepřál, aby mladý Holanďan svým bezmyšlenkovitým přístupem narušil souboj o titul.
Nejdříve úder vrátil Helmut Marko (více zde), kterému se přístup Hornera vůbec nelíbil a sdělil, že by šéf Stříbrných šípů měl kontaktovat přímo tým a ne se někde v soukromí domlouvat s rodiči a ovlivňovat tak jezdce. Nyní se ke kritice přidává i samotný šéf rakouské stáje Christian Horner.
"Je to naprosto nepřípustné. Ať si hledí svého a nevměšují se do ostatních týmů. Možná, že to takhle (Wolff) dělá s Ferrari, ale nepřipadá mi to rozumné. Nemá žádné právo osočovat Maxe ohledně jeho chování. Max odvádí v F1 skvělou práci a je naším zaměstnancem a jeho úkolem je jezdit pořád co nejlépe. Mercedes tu nemá co přikazovat. Myslím, že Toto akorát ukázal jistou naivitu a aroganci, když zavolal otci našeho závodníka," řekl šéf rakouské stáje.
Samotný Max se zdržel nějakých větších komentářů a na otázku, zda byl chováním šéfa Mercedesu překvapen, odpověděl: "Možná trochu, myslím si, že Toto je milej chlap a snažil se pouze říct svůj názor na věc."
Své k incidentu řekl i Verstappenův týmový kolega Ricciardo, který částečně přístup Mercedesu chápe, ale i tak ho nepovažuje za správný.
"Částečně jejich perspektivu chápu, ale jsme tady, abychom přeci závodili. Jakej je rozdíl mezi dneškem a Melbourne v příštím roce? Vždycky budeme závodit a jezdit na maximum. Když na ně nebudeme útočit, tak jim akorát ulehčujeme souboj o titul. Vždycky je to o všech závodech bez ohledu na to, co se stane. Když už se bavíme o vyhrávání, tak je zřejmé, že nebudu nějaká nebezpečná kamikaze, ale prostě si půjdu za svým. Jsme tady, abychom závodili. Nebudu tady jen tak kroužit, aby si mercedesy mohly bojovat o titul. Ne nedává smysl," okomentoval situaci Ricciardo.
Nakonec ještě do diskuze vstoupil Horner, který věří, že nic z toho nebude mít na Maxe vliv.
"Je to chytrej kluk. Od incidentu z Monaca, neudělal jedinou chybu. Radši ho budu podporovat v tom, co dělá, než abych se snažil změnit jeho přístup. Právě díky tomu je ten nejzajímavější jezdec současné F1," zakončil šéf Red Bullu.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.