Včera vyplynulo na povrch, že Toto Wolff po Velké ceně Mexika volal otci Maxe Verstappena, aby ho upozornil na chování jeho syna. Šéf týmu Mercedes by si nepřál, aby mladý Holanďan svým bezmyšlenkovitým přístupem narušil souboj o titul.
Nejdříve úder vrátil Helmut Marko (více zde), kterému se přístup Hornera vůbec nelíbil a sdělil, že by šéf Stříbrných šípů měl kontaktovat přímo tým a ne se někde v soukromí domlouvat s rodiči a ovlivňovat tak jezdce. Nyní se ke kritice přidává i samotný šéf rakouské stáje Christian Horner.
"Je to naprosto nepřípustné. Ať si hledí svého a nevměšují se do ostatních týmů. Možná, že to takhle (Wolff) dělá s Ferrari, ale nepřipadá mi to rozumné. Nemá žádné právo osočovat Maxe ohledně jeho chování. Max odvádí v F1 skvělou práci a je naším zaměstnancem a jeho úkolem je jezdit pořád co nejlépe. Mercedes tu nemá co přikazovat. Myslím, že Toto akorát ukázal jistou naivitu a aroganci, když zavolal otci našeho závodníka," řekl šéf rakouské stáje.
Samotný Max se zdržel nějakých větších komentářů a na otázku, zda byl chováním šéfa Mercedesu překvapen, odpověděl: "Možná trochu, myslím si, že Toto je milej chlap a snažil se pouze říct svůj názor na věc."
Své k incidentu řekl i Verstappenův týmový kolega Ricciardo, který částečně přístup Mercedesu chápe, ale i tak ho nepovažuje za správný.
"Částečně jejich perspektivu chápu, ale jsme tady, abychom přeci závodili. Jakej je rozdíl mezi dneškem a Melbourne v příštím roce? Vždycky budeme závodit a jezdit na maximum. Když na ně nebudeme útočit, tak jim akorát ulehčujeme souboj o titul. Vždycky je to o všech závodech bez ohledu na to, co se stane. Když už se bavíme o vyhrávání, tak je zřejmé, že nebudu nějaká nebezpečná kamikaze, ale prostě si půjdu za svým. Jsme tady, abychom závodili. Nebudu tady jen tak kroužit, aby si mercedesy mohly bojovat o titul. Ne nedává smysl," okomentoval situaci Ricciardo.
Nakonec ještě do diskuze vstoupil Horner, který věří, že nic z toho nebude mít na Maxe vliv.
"Je to chytrej kluk. Od incidentu z Monaca, neudělal jedinou chybu. Radši ho budu podporovat v tom, co dělá, než abych se snažil změnit jeho přístup. Právě díky tomu je ten nejzajímavější jezdec současné F1," zakončil šéf Red Bullu.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.