Budoucnost předsedy představenstva skupiny McLaren, Rona Dennise, je nadále zpochybňována poté, co se obrátil na soud. Důvodem je, že jej McLaren nutí odejít z čela do ústraní.
Ron Dennis tvrdě bojuje o to, aby zůstal v čele stáje F1. Minulý měsíc jej totiž představenstvo společnosti McLaren mělo informovat o tom, že jeho smlouva nebude prodloužena. Dennis však nemá v úmyslu odejít do ústraní.
Ron proto hledá finanční prostředky na to, aby vykoupil tým a mohl zůstat v jeho čele (údajně měl být ve spojení s jistým čínským konsorciem schopný nabídnout 1,65 miliardy GBP). Dennis ve skupině McLaren vlastní aktuálně 25 % akcií, dalších 25 % má jeho dlouholetý obchodní partner, Mansour Ojjeh, a zbývajících 50 % je v rukou bahrajnského fondu Mumtalakat. Ojjeh a Mumtalakat měli údajně reagovat na Dennisovu snahu o převzetí společně s Číňany požadavkem k jeho okamžitému odchodu.
Podle zpráv Sky News byl však ve čtvrtek a pátek Dennis u nejvyššího soudu v Londýně. Cílem bylo zajistit si ochranu, která by znemožňovala jeho nucený odchod do ústraní před vypršením smlouvy. Se svoji žádostí však neuspěl.
Podle dalších zpráv se tak ještě v pátek sešlo představenstvo McLarenu, které jej s okamžitou platností mělo suspendovat. McLaren odmítl toto téma jakkoliv komentovat. Také se na veřejnost nedostal žádný dokument, který by popisoval rozhodnutí soudu.
Podle Autosportu má Dennis přijít o svoji pozici předsedy představenstva skupiny McLaren až zkraje příštího týdne. 69 letý muž je s McLarenem spojen od roku 1980.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.