Budoucnost předsedy představenstva skupiny McLaren, Rona Dennise, je nadále zpochybňována poté, co se obrátil na soud. Důvodem je, že jej McLaren nutí odejít z čela do ústraní.
Ron Dennis tvrdě bojuje o to, aby zůstal v čele stáje F1. Minulý měsíc jej totiž představenstvo společnosti McLaren mělo informovat o tom, že jeho smlouva nebude prodloužena. Dennis však nemá v úmyslu odejít do ústraní.
Ron proto hledá finanční prostředky na to, aby vykoupil tým a mohl zůstat v jeho čele (údajně měl být ve spojení s jistým čínským konsorciem schopný nabídnout 1,65 miliardy GBP). Dennis ve skupině McLaren vlastní aktuálně 25 % akcií, dalších 25 % má jeho dlouholetý obchodní partner, Mansour Ojjeh, a zbývajících 50 % je v rukou bahrajnského fondu Mumtalakat. Ojjeh a Mumtalakat měli údajně reagovat na Dennisovu snahu o převzetí společně s Číňany požadavkem k jeho okamžitému odchodu.
Podle zpráv Sky News byl však ve čtvrtek a pátek Dennis u nejvyššího soudu v Londýně. Cílem bylo zajistit si ochranu, která by znemožňovala jeho nucený odchod do ústraní před vypršením smlouvy. Se svoji žádostí však neuspěl.
Podle dalších zpráv se tak ještě v pátek sešlo představenstvo McLarenu, které jej s okamžitou platností mělo suspendovat. McLaren odmítl toto téma jakkoliv komentovat. Také se na veřejnost nedostal žádný dokument, který by popisoval rozhodnutí soudu.
Podle Autosportu má Dennis přijít o svoji pozici předsedy představenstva skupiny McLaren až zkraje příštího týdne. 69 letý muž je s McLarenem spojen od roku 1980.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.