Budoucnost předsedy představenstva skupiny McLaren, Rona Dennise, je nadále zpochybňována poté, co se obrátil na soud. Důvodem je, že jej McLaren nutí odejít z čela do ústraní.
Ron Dennis tvrdě bojuje o to, aby zůstal v čele stáje F1. Minulý měsíc jej totiž představenstvo společnosti McLaren mělo informovat o tom, že jeho smlouva nebude prodloužena. Dennis však nemá v úmyslu odejít do ústraní.
Ron proto hledá finanční prostředky na to, aby vykoupil tým a mohl zůstat v jeho čele (údajně měl být ve spojení s jistým čínským konsorciem schopný nabídnout 1,65 miliardy GBP). Dennis ve skupině McLaren vlastní aktuálně 25 % akcií, dalších 25 % má jeho dlouholetý obchodní partner, Mansour Ojjeh, a zbývajících 50 % je v rukou bahrajnského fondu Mumtalakat. Ojjeh a Mumtalakat měli údajně reagovat na Dennisovu snahu o převzetí společně s Číňany požadavkem k jeho okamžitému odchodu.
Podle zpráv Sky News byl však ve čtvrtek a pátek Dennis u nejvyššího soudu v Londýně. Cílem bylo zajistit si ochranu, která by znemožňovala jeho nucený odchod do ústraní před vypršením smlouvy. Se svoji žádostí však neuspěl.
Podle dalších zpráv se tak ještě v pátek sešlo představenstvo McLarenu, které jej s okamžitou platností mělo suspendovat. McLaren odmítl toto téma jakkoliv komentovat. Také se na veřejnost nedostal žádný dokument, který by popisoval rozhodnutí soudu.
Podle Autosportu má Dennis přijít o svoji pozici předsedy představenstva skupiny McLaren až zkraje příštího týdne. 69 letý muž je s McLarenem spojen od roku 1980.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.