Budoucnost předsedy představenstva skupiny McLaren, Rona Dennise, je nadále zpochybňována poté, co se obrátil na soud. Důvodem je, že jej McLaren nutí odejít z čela do ústraní.
Ron Dennis tvrdě bojuje o to, aby zůstal v čele stáje F1. Minulý měsíc jej totiž představenstvo společnosti McLaren mělo informovat o tom, že jeho smlouva nebude prodloužena. Dennis však nemá v úmyslu odejít do ústraní.
Ron proto hledá finanční prostředky na to, aby vykoupil tým a mohl zůstat v jeho čele (údajně měl být ve spojení s jistým čínským konsorciem schopný nabídnout 1,65 miliardy GBP). Dennis ve skupině McLaren vlastní aktuálně 25 % akcií, dalších 25 % má jeho dlouholetý obchodní partner, Mansour Ojjeh, a zbývajících 50 % je v rukou bahrajnského fondu Mumtalakat. Ojjeh a Mumtalakat měli údajně reagovat na Dennisovu snahu o převzetí společně s Číňany požadavkem k jeho okamžitému odchodu.
Podle zpráv Sky News byl však ve čtvrtek a pátek Dennis u nejvyššího soudu v Londýně. Cílem bylo zajistit si ochranu, která by znemožňovala jeho nucený odchod do ústraní před vypršením smlouvy. Se svoji žádostí však neuspěl.
Podle dalších zpráv se tak ještě v pátek sešlo představenstvo McLarenu, které jej s okamžitou platností mělo suspendovat. McLaren odmítl toto téma jakkoliv komentovat. Také se na veřejnost nedostal žádný dokument, který by popisoval rozhodnutí soudu.
Podle Autosportu má Dennis přijít o svoji pozici předsedy představenstva skupiny McLaren až zkraje příštího týdne. 69 letý muž je s McLarenem spojen od roku 1980.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.