Španělský jezdec se pro britskou televizi SkySports rozpovídal o současné krizi u Ferrari a padla i řeč na výkonnost McLarenu v následující sezóně. Tým má prý šanci bojovat i o titul.
Na konci roku 2014 přestoupil dvojnásobný mistr světa z Maranella do britského McLarenu a byl nahrazen Sebastianem Vettelem. Během čtyřleté nadvlády rakouské stáje, měl Španěl dvě šance na zisk titulu, které mu ale bohužel nevyšly, a mistrem světa se tak v letech 2010 a 2012 stal mladý Němec Vettel. Pro Alonsa to muselo být těžké, ale prý se s tím srovnal lépe, než nyní Seb, který s italským týmem nezažívá zrovna sezónu snů.
"Nikdy jsem nebyl takhle frustrovaný, abych řekl pravdu. Vždycky jsem bojoval tvrdě o titul. V roce 2010 jsem vedl šampionát až do posledního závodu a v roce 2012 jsem dokonce tady byl mistrem světa ještě deset kol před koncem. Asi to (Vettel) hůře snáší," řekl rodák z Ovieda pro SkySports.
Následně řeč přešla na Alonsův současný tým - McLaren. Ten díky novým pohonným jednotkám Honda zažívá etapu technických problémů, ale tomu je prý teď již konec a šance na titul v příštím roce nejsou dle Španěla vyloučené.
Na otázku, zda má McLaren v příští sezóně šanci na titul s ohledem na nové regulace, Alonso odpověděl: "Proč by ne? Myslím si, že je to klidně možné. Změny v pravidlech jsou šancí, jak dohnat rychleji ztrátu na Mercedes, pokud tedy dokážeme lépe na inovace reagovat. Jsme velký tým, máme dostatek zdrojů a spoustu talentu. Věřím, že odvedeme dobrou práci. Co se týče pohonné jednotky, tak to bude OK. Jsem si tím jistý. Když se podívám, jak moc jsme pokročili oproti loňsku, tak věřím, že příští rok to bude ještě lepší. To, co jsme se letos naučili, přinese své výsledky."
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.