Jezdec Red Bullu prohlásil, že by nejraději úplně omezil přenášení radiokomunikace mezi jezdcem a týmem v přímých přenosech velkých cen.
Max Verstappen před nedávnem oznámil (více zde), že omezí své vyjadřování v týmové komunikaci. Jeho výroky jsou prý vytrhávány z kontextu a v živém vysílání kvůli nim mladý Holanďan působí arogantně.
V rámci tiskové konference před Velkou cenou Brazílie se k incidentu z Mexika Verstappen ještě jednou vrátil a prozradil, že by byl nejraději, kdyby rádiové vysílání nebylo v televizi přenášeno vůbec.
"Když se plně soustředíte na závod a máte k dispozici rádio, tak vám občas uletí od pusy něco nevhodného. Kdybyste dali mikrofon fotbalistovi, tak si představte, co by se dělo. To samé platí i pro jiné sporty. Když u sebe máte rádio, tak je to pěkně nebezpečné. Nemyslím si, že by to mělo být vysíláno v televizi. Jezdíme vždy na limitu a někdy probíhají dobré souboje, takže adrenalin stoupá. Pokud je to nevhodné pro mladou generaci, tak to prostě nevysílejte," okomentoval situaci jezdec Red Bullu.
Na jednu stranu dává Maxovo tvrzení smysl, ale je třeba vzít v potaz i atraktivitu, kterou živé emoce divákům přinášejí. Některé hlášky Kimiho jsou prostě nesmrtelné.
Při Velké ceně Mexika způsobil velkou kontroverzi hlavně Vettel, který si nebral servítky ani s Charliem Whitingem a nešetřil vulgarismy. Nakonec ale čtyřnásobný mistr světa skončil bez potrestání ze strany Mezinárodní automobilové federace. Celý přepis komunikace naleznete zde.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.