Sergio Marchionne se rozpovídal o krizi, se kterou se italský tým v současné době potýká. Prý už do vývoje investoval vše, ale výsledky pořád nepřichází.
V letošní sezóně se od Ferrari očekávaly velké věci. Hovořilo se i o konci nadvlády Mercedesu. Bohužel pro italskou stáj je rok 2016 nadneseně řečeno noční můrou. Tým z Maranella nedokázal zatím vyhrát jedinou velkou cenu, a navíc se propadl i za Red Bull. Ricciardo má již své třetí místo pojištěné a Max Verstappen se na červené vozy nebezpečně dotahuje. Frustrace je cítit i ze slov prezidenta Ferrari, který prý do vývoje obětoval již všechny prostředky určené právě pro F1.
"Něco vám teď upřímně řeknu. Myslím si, že už jsem do F1 vrazil všechny finance, které jsem byl ochoten do toho dát. Stalo se nám to již několikrát, ale nikdy to nebylo v rámci vývoje ve Formuli 1. Myslím si, že s našimi zdroji musíme pracovat lépe - na vině je hlavně způsob, jakým jsme zorganizovaní. To se nyní mění. Musíme počkat a být více umírnění v našich očekáváních. V březnu vyjedeme s novou konfigurací vozu a doufáme, že bude vidět znatelný rozdíl, " sdělil médiím Marchionne.
Největší lekcí pro prezidenta Ferrari prý byly špatné předpovědi ohledně výkonnosti týmu.
"Myslím si, že jsem za to tvrdě zaplatil, když jsem se snažil spoléhat na interní odhady ohledně meziročního zlepšení. Nepřipustím, aby se to stalo i v roce 2017. Budeme si muset počkat, až auto vyjede na trať."
Na otázku, jak by reflektoval současnou situaci, Marchionne odpověděl: "Pokračujeme a nadále se zotavujeme. Samozřejmě že nejsme z výsledků nadšení, ale teď nastalo několik organizačních změn ve Scuderii - hlavně v týmu, který se stará o technickou stránku věci. Máme teď již akorát dva cíle. Za prvé, chceme dojet letošní sezónu co nejlépe, ale hlavně chceme získat co nejpřesnější údaje o autě na další sezónu, což je zásadní pro naše závodní ambice v roce 2017."
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.