Sergio Marchionne se rozpovídal o krizi, se kterou se italský tým v současné době potýká. Prý už do vývoje investoval vše, ale výsledky pořád nepřichází.
V letošní sezóně se od Ferrari očekávaly velké věci. Hovořilo se i o konci nadvlády Mercedesu. Bohužel pro italskou stáj je rok 2016 nadneseně řečeno noční můrou. Tým z Maranella nedokázal zatím vyhrát jedinou velkou cenu, a navíc se propadl i za Red Bull. Ricciardo má již své třetí místo pojištěné a Max Verstappen se na červené vozy nebezpečně dotahuje. Frustrace je cítit i ze slov prezidenta Ferrari, který prý do vývoje obětoval již všechny prostředky určené právě pro F1.
"Něco vám teď upřímně řeknu. Myslím si, že už jsem do F1 vrazil všechny finance, které jsem byl ochoten do toho dát. Stalo se nám to již několikrát, ale nikdy to nebylo v rámci vývoje ve Formuli 1. Myslím si, že s našimi zdroji musíme pracovat lépe - na vině je hlavně způsob, jakým jsme zorganizovaní. To se nyní mění. Musíme počkat a být více umírnění v našich očekáváních. V březnu vyjedeme s novou konfigurací vozu a doufáme, že bude vidět znatelný rozdíl, " sdělil médiím Marchionne.
Největší lekcí pro prezidenta Ferrari prý byly špatné předpovědi ohledně výkonnosti týmu.
"Myslím si, že jsem za to tvrdě zaplatil, když jsem se snažil spoléhat na interní odhady ohledně meziročního zlepšení. Nepřipustím, aby se to stalo i v roce 2017. Budeme si muset počkat, až auto vyjede na trať."
Na otázku, jak by reflektoval současnou situaci, Marchionne odpověděl: "Pokračujeme a nadále se zotavujeme. Samozřejmě že nejsme z výsledků nadšení, ale teď nastalo několik organizačních změn ve Scuderii - hlavně v týmu, který se stará o technickou stránku věci. Máme teď již akorát dva cíle. Za prvé, chceme dojet letošní sezónu co nejlépe, ale hlavně chceme získat co nejpřesnější údaje o autě na další sezónu, což je zásadní pro naše závodní ambice v roce 2017."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.