Sergio Marchionne se rozpovídal o krizi, se kterou se italský tým v současné době potýká. Prý už do vývoje investoval vše, ale výsledky pořád nepřichází.
V letošní sezóně se od Ferrari očekávaly velké věci. Hovořilo se i o konci nadvlády Mercedesu. Bohužel pro italskou stáj je rok 2016 nadneseně řečeno noční můrou. Tým z Maranella nedokázal zatím vyhrát jedinou velkou cenu, a navíc se propadl i za Red Bull. Ricciardo má již své třetí místo pojištěné a Max Verstappen se na červené vozy nebezpečně dotahuje. Frustrace je cítit i ze slov prezidenta Ferrari, který prý do vývoje obětoval již všechny prostředky určené právě pro F1.
"Něco vám teď upřímně řeknu. Myslím si, že už jsem do F1 vrazil všechny finance, které jsem byl ochoten do toho dát. Stalo se nám to již několikrát, ale nikdy to nebylo v rámci vývoje ve Formuli 1. Myslím si, že s našimi zdroji musíme pracovat lépe - na vině je hlavně způsob, jakým jsme zorganizovaní. To se nyní mění. Musíme počkat a být více umírnění v našich očekáváních. V březnu vyjedeme s novou konfigurací vozu a doufáme, že bude vidět znatelný rozdíl, " sdělil médiím Marchionne.
Největší lekcí pro prezidenta Ferrari prý byly špatné předpovědi ohledně výkonnosti týmu.
"Myslím si, že jsem za to tvrdě zaplatil, když jsem se snažil spoléhat na interní odhady ohledně meziročního zlepšení. Nepřipustím, aby se to stalo i v roce 2017. Budeme si muset počkat, až auto vyjede na trať."
Na otázku, jak by reflektoval současnou situaci, Marchionne odpověděl: "Pokračujeme a nadále se zotavujeme. Samozřejmě že nejsme z výsledků nadšení, ale teď nastalo několik organizačních změn ve Scuderii - hlavně v týmu, který se stará o technickou stránku věci. Máme teď již akorát dva cíle. Za prvé, chceme dojet letošní sezónu co nejlépe, ale hlavně chceme získat co nejpřesnější údaje o autě na další sezónu, což je zásadní pro naše závodní ambice v roce 2017."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.