Jezdec Toro Rosso Daniil Kvjat si stěžuje na to, že si na schůzkách pilotů někdy připadá jako v mateřské školce. Nejsou konstruktivní, někteří piloti se přijdou jen vypovídat.
Vedení Formule 1 by si podle něj mělo najít lepší způsob, jak od jezdců získávat zpětnou vazbu. Obzvlášť společné schůzky mu přijdou kvůli jejich neefektivitě jako ztráta času.
"Budu diskutovat s Charliem [Whitingem], upřednostňuji hovořit s ním z očí do očí, protože veškeré to povídání, všechny ty schůzky a věci kolem, to je někdy jako ve školce, víte?" popisuje 22letý ruský jezdec.
"Nechci tedy být součástí této školky, abych byl upřímný. Mám dobré nápady, které se budu snažit předložit, a uvidíme, jestli se ještě někomu budou zamlouvat," pokračuje Kvjat.
Proč se mu schůzky jezdců tak nelíbí? "Myslím si, že by měli být soukromější. Protože tenhle něco vykřikne, pak na něj něco pořvává jiný kluk, a pak jsou další, kteří nedokážou vůbec přestat mluvit. Někdy jsou schůzky protivně dlouhé bez jakéhokoliv důvodu, jelikož nějaký frajer chce mluvit jenom proto, že se chce vypovídat," stěžuje si pilot Toro Rosso.
"Myslím, že Charlie by to měl strukturovat trochu odlišně, pak získá názor jednoho jezdce, dalšího - a může si je tak poskládat dohromady a vidět, jak to půjde - ale nevím. A znovu, nechci Charliemu říkat, co má dělat, on to ví," je si vědom Kvjat.
V juniorských soutěžích to paradoxně takové vůbec nebývá: "Ne, to je ten problém a nejlegračnější věc. Když jsem závodil v dvoulitrech, v GP3, tak tam žádná taková velká školka jako tohle nebyla. Ale tady v F1 to připomíná více školku než v juniorských kategoriích. Je to celkem podivné."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.