Jezdec Toro Rosso Daniil Kvjat si stěžuje na to, že si na schůzkách pilotů někdy připadá jako v mateřské školce. Nejsou konstruktivní, někteří piloti se přijdou jen vypovídat.
Vedení Formule 1 by si podle něj mělo najít lepší způsob, jak od jezdců získávat zpětnou vazbu. Obzvlášť společné schůzky mu přijdou kvůli jejich neefektivitě jako ztráta času.
"Budu diskutovat s Charliem [Whitingem], upřednostňuji hovořit s ním z očí do očí, protože veškeré to povídání, všechny ty schůzky a věci kolem, to je někdy jako ve školce, víte?" popisuje 22letý ruský jezdec.
"Nechci tedy být součástí této školky, abych byl upřímný. Mám dobré nápady, které se budu snažit předložit, a uvidíme, jestli se ještě někomu budou zamlouvat," pokračuje Kvjat.
Proč se mu schůzky jezdců tak nelíbí? "Myslím si, že by měli být soukromější. Protože tenhle něco vykřikne, pak na něj něco pořvává jiný kluk, a pak jsou další, kteří nedokážou vůbec přestat mluvit. Někdy jsou schůzky protivně dlouhé bez jakéhokoliv důvodu, jelikož nějaký frajer chce mluvit jenom proto, že se chce vypovídat," stěžuje si pilot Toro Rosso.
"Myslím, že Charlie by to měl strukturovat trochu odlišně, pak získá názor jednoho jezdce, dalšího - a může si je tak poskládat dohromady a vidět, jak to půjde - ale nevím. A znovu, nechci Charliemu říkat, co má dělat, on to ví," je si vědom Kvjat.
V juniorských soutěžích to paradoxně takové vůbec nebývá: "Ne, to je ten problém a nejlegračnější věc. Když jsem závodil v dvoulitrech, v GP3, tak tam žádná taková velká školka jako tohle nebyla. Ale tady v F1 to připomíná více školku než v juniorských kategoriích. Je to celkem podivné."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.