Ferrari v Brazílii požádalo o přezkoumání penalizace Sebastiana Vettela z Velké ceny Mexika, kde byl poté odsunut z třetího na páté místo za oba Red Bully. Na Christiana Hornera tím ale dojem ani zdaleka neudělalo.
Scuderia včera oznámila, že chce, aby komisaři své mexické rozhodnutí přehodnotili, protože na světlo světa se dostaly nové skutečnosti.
"Scuderia Ferrari podala komisařům Velké ceny Mexika požadavek na přehodnocení jejich rozhodnutí penalizovat Sebastiana Vettela za porušení článku 27.5 sportovních pravidel v důsledku chování jezdce v zatáčce č. 4 v 70. kole," uvedla stáj z Maranella.
"Jde o první uplatnění článku 27.5 sportovní pravidel, protože byl interpretován na základě poznámek ředitele závodů týkajících se obranných manévrů platných od Velké ceny Spojených států. Scuderia Ferrari došla k závěru, že se po rozhodnutí objevilo několik nových prvků, což umožňuje přehodnocení rozhodnutí dle článku 14.1 mezinárodního sportovního řádu."
"Ferrari si uvědomuje, že se pořadí v šampionátu bez ohledu na výsledek nezmění. Ale ve světle toho, že jde o důležitý precedens do budoucnosti, a v zájmu vyjasnění toho, jak budou pravidla v dalších podnicích uplatňována, Ferrari věří, že by komisaři měli ono rozhodnutí znovu zvážit," píše italský tým.
Vettel na tiskové konferenci s Charliem Whitingem i přes další vysvětlení uvedl, že s trestem nesouhlasí, protože se plynule přesouval na vnitřek (neměnil najednou směr) a Danielovi Ricciardovi tam nechal dostatek místa. Australan zablokoval kola, protože brzdil na špinavé části dráhy.
Horner nechápe: Proč tehdy Ferrari nevyužilo své právo na odvolání?Tento krok Scuderie se pochopitelně nezamlouvá šéfovi Red Bullu: "Kdy to uzavřete? To znamená, že teoreticky můžete zpochybnit strašně moc dalších událostí, které se odehrály v předchozích 18 závodech sezóny!"
"Ta událost, mělo by to být uzavřeno. Výsledky byly publikovány a jsou oficiální. Měli právo na protest a odvolání. Nevyužili to, proto by měl být tento příběh opravdu uzavřený," tvrdí Horner.
A co říká na "nové prvky," které Ferrari ve svém prohlášení cituje? "Ferrari podle mě musí cítit, že se objevily nové přesvědčivé důkazy. Myslím, že se teď proces musí vrátit před komisaře z předchozího podniku, a pak musí jednomyslně rozhodnout, zda je tím zaručeno, že by se to mělo zkoumat, a nato se to předloží komisařům zde [v Brazílii]."
"Nemůžu toho moc komentovat, dokud nepochopím, v čem spočívají jejich nové důkazy, a jaká je odezva komisařů FIA," nechápe Horner postup svého italského soupeře, který se během sezóny propadl na třetí příčku právě za Red Bull.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.