Ferrari v Brazílii požádalo o přezkoumání penalizace Sebastiana Vettela z Velké ceny Mexika, kde byl poté odsunut z třetího na páté místo za oba Red Bully. Na Christiana Hornera tím ale dojem ani zdaleka neudělalo.
Scuderia včera oznámila, že chce, aby komisaři své mexické rozhodnutí přehodnotili, protože na světlo světa se dostaly nové skutečnosti.
"Scuderia Ferrari podala komisařům Velké ceny Mexika požadavek na přehodnocení jejich rozhodnutí penalizovat Sebastiana Vettela za porušení článku 27.5 sportovních pravidel v důsledku chování jezdce v zatáčce č. 4 v 70. kole," uvedla stáj z Maranella.
"Jde o první uplatnění článku 27.5 sportovní pravidel, protože byl interpretován na základě poznámek ředitele závodů týkajících se obranných manévrů platných od Velké ceny Spojených států. Scuderia Ferrari došla k závěru, že se po rozhodnutí objevilo několik nových prvků, což umožňuje přehodnocení rozhodnutí dle článku 14.1 mezinárodního sportovního řádu."
"Ferrari si uvědomuje, že se pořadí v šampionátu bez ohledu na výsledek nezmění. Ale ve světle toho, že jde o důležitý precedens do budoucnosti, a v zájmu vyjasnění toho, jak budou pravidla v dalších podnicích uplatňována, Ferrari věří, že by komisaři měli ono rozhodnutí znovu zvážit," píše italský tým.
Vettel na tiskové konferenci s Charliem Whitingem i přes další vysvětlení uvedl, že s trestem nesouhlasí, protože se plynule přesouval na vnitřek (neměnil najednou směr) a Danielovi Ricciardovi tam nechal dostatek místa. Australan zablokoval kola, protože brzdil na špinavé části dráhy.
Horner nechápe: Proč tehdy Ferrari nevyužilo své právo na odvolání?Tento krok Scuderie se pochopitelně nezamlouvá šéfovi Red Bullu: "Kdy to uzavřete? To znamená, že teoreticky můžete zpochybnit strašně moc dalších událostí, které se odehrály v předchozích 18 závodech sezóny!"
"Ta událost, mělo by to být uzavřeno. Výsledky byly publikovány a jsou oficiální. Měli právo na protest a odvolání. Nevyužili to, proto by měl být tento příběh opravdu uzavřený," tvrdí Horner.
A co říká na "nové prvky," které Ferrari ve svém prohlášení cituje? "Ferrari podle mě musí cítit, že se objevily nové přesvědčivé důkazy. Myslím, že se teď proces musí vrátit před komisaře z předchozího podniku, a pak musí jednomyslně rozhodnout, zda je tím zaručeno, že by se to mělo zkoumat, a nato se to předloží komisařům zde [v Brazílii]."
"Nemůžu toho moc komentovat, dokud nepochopím, v čem spočívají jejich nové důkazy, a jaká je odezva komisařů FIA," nechápe Horner postup svého italského soupeře, který se během sezóny propadl na třetí příčku právě za Red Bull.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.