Fernando Alosno zhodnotil šance jezdců Mercedesu na zisk titulu. Prý jsou v současné době oba jezdci na stejné úrovni, a hlavní roli tak bude hrát spolehlivost auta.
Již za necelých dvaasedmdesát hodin bude možná rozhodnuto o titulu mistra světa. Stačí, když Nico Rosberg buď v Brazílii vyhraje, nebo nějakým jiným umístěním udělá na Hamiltona sedm bodů. Naopak Hamilton by měl v ideálním případě dojet první a doufat v horší umístění týmového kolegy. Rozdíl mezi jezdci je v současné chvíli, dva závody před koncem sezóny, devatenáct bodů.
Své k současné situaci řekl i jezdec McLarenu, Fernando Alonso. Dle Španěla jsou prý výkony obou jezdců v letošní sezóně mnohem vyrovnanější na rozdíl od loňska, kdy prý jezdil lépe Brit.
"Na rozdíl od minulého roku, kdy Lewis jasně dominoval, jsou na tom v současné době oba velmi podobně a bojují velmi tvrdě. Před dvěma lety bojovali o titul až do posledního závodu (tenkrát byl poslední závod v Abu Dhabi za dvojnásobek bodů, tedy za padesát). Moc rozdílu mezi nimi teď nevidím, vždy záleží na okruhu. Nico ale ukázal, že je velmi konzistentní pilot."
Alonso nakonec přirovnal současnou situaci k tomu, co se odehrálo před čtyřmi lety, kdy v posledním závodě v Brazílii skončil druhý a jeho tehdejší rival Vettel šestý, čímž nakonec španělský jezdec prohrál titul o tři body.
"Ještě deset kol před koncem jsem měl nakročeno k třetímu titulu mistra světa. A to jsem do posledního závodu nastupoval se ztrátou třinácti bodů. Stát se může ještě cokoliv. Spolehlivost bude nyní hrát největší roli," zakončil rodák z Ovieda.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.