Dle ředitele závodů FIA, Charlieho Whitinga, byla hlavním důvodem potrestání Verstappena dlouhotrvající výhoda, kterou svým manévrem Holanďan získal.
Jednou z kontroverzí letošní Velké ceny Mexika bylo posouzení dvou očividných přešlapů Lewise Hamiltona a Maxe Verstappena. Oba si zkrátili trať v první šikaně, ale potrestán byl pouze holandský jezdec Red Bullu. Celou situaci nyní na pravou míru uvedl i Charlie Whiting.
"Hlavním rozdílem mezi těmito dvěma incidenty je, že Lewis nezískal dlouhotrvající výhodu. V Maxově případě tomu tak ale bylo. Lewis udělal menší chybu hned na začátku - zkrátil si trať. Získal tím výhodu, ale okamžitě pak zpomalil.
Rovinku mezi zatáčkami tři a čtyři projel na 80 % výkonu, aby jeho výhoda zmizela. Poté, asi za minutu, ještě vyjel safety car a výhoda byla tatam. Komisaři tak rozhodli, že nedošlo k výhodě, která by ovlivnila celý závod.
Pokud by Max také zpomalil mezi třetí a čtvrtou zatáčkou, tak by ztratil tempo. On to ale neudělal, a tak komišaři rozhodli, že by měl být potrestán. Tohle je tedy hlavní rozdíl, který v obou incidentech komisaři vidí," okomentoval situaci ředitel závodů Mezinárodní automobilové federace.
Max ale nazor nezměnil a pořád mu připadá rozhodnutí komisařů jako nesprávné. Holanďan situaci okomentoval následovně: "Samozřejmě že s tím nesouhlasím. Ale to výsledek nijak nezmění, že ne? Prostě jsem byl potrestán. Měli jsme ji dostat oba, nebo nikdo z nás. Proč to tedy nezměníme? Navrhuji [automaticky] penalizovat každé vyjetí z trati. Komisaři by pak nemuseli každý incident řešit."
Hamilton ale s mladým Verstappenem nesouhlasí a novinářům řekl: "Komisaři mají velmi těžkou práci, protože pokaždé je situaci úplně jiná. Nebylo by jednoduché aplikovat stejné pravidlo na všechny případy. S Maxem se ale shodnu na jedné věci: měli bychom více spolupracovat s Charliem, což jsme se během sezóny snažili dělat, abychom jim situaci co nejvíce ulehčili."
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.