Šéfka švýcarského týmu Sauber si myslí, že jejich situace ohledně použití stejné specifikace pohonné jednotky i pro příští se nedá srovnávat se situací Toro Rosso, které stejnou strategii zvolilo letos.
Pro letošní sezóny zůstala italská odnoš Red Bullu na stejných pohonných jednotkách Ferrari, které tým používal loni. V druhé časti sezóny pak bylo vidět, že stáj není schopna do takové míry konkurovat středu pole, jako tomu bylo v první polovině roku 2016. Stejnou strategii zvolil švýcarský Sauber pro příští rok. Šéfka týmu, Moniša Kaltenbornová, ale tvrdí, že se jedná o rozdílné situace.
"Nedá se to takto porovnávat. Přesně nevíme, co způsobilo problémy u Toro Rosso a z mé zkušenosti vím, že to musí mít více příčin," řekla Kaltenbornová pro Motorsport
Dále tvrdí, že po tomto rozhodnutí nebylo až tak těžké jezdce přesvědčit, aby nadále zůstali. Dle současných informací to vypadá, že sestava Sauberu zůstane nezměněna - Renault potvrdil Palmera (více zde) a před pár hodinami byl oznámen přestup Estebana Ocona do Force Indie (více zde).
"Když jsme si s nimi o tom promluvili, vysvětlili naše důvody a ukázali jim, jak to vypadá se šasi, tak vše pochopili. Odhadli jsme to dobře a navíc teď mají oba piloti lepší představu o situaci a naše rozhodnutí respektují. Nebylo to navíc rozhodnutí učiněné z finančních důvodů," okomentovala situaci šéfka švýcarské stáje.
Pro příští bude upuštěno od žetonového systému vývoje. Kaltenbornová si ale nemyslí, že by vývoj pohonných jednotek nějak rapidně poskočil.
"Hodnotit situaci je hodně nebezpečné, ale nemyslím si, že by všechny týmy efektivně využily všechny žetony. Samozřejmě jste je mohli použít všechny, ale vždy jde o ten výkon, který vám v konečném výsledku přinesou. Využití jednoho, dvou nebo tří žetonů nemusí znamentat, že se někam posunete," sdělila Kaltenbornová Motorsportu.
Navíc si šéfka Sauberu myslí, že vývoj bude zpomalen z důvodů menšího počtu náhradních pohonných jednotek pro rok 2018. Dodavatelé, se tak prý budou spíše zaměřovat na spolehlivost.
"Pro příští rok musíme všichni řešit váhové limity a použité materiály. A nezapomeňme, že v roce 2018 budeme moci použít o jednu pohonnou jednotku méně. Kdybych byla dodavatelem motorů, tak bych zhruba od poloviny sezóny začala řešit spíše spolehlivost než výkon. Podívejte se na Mercedes. Nemůžete se jen posouvat dále. To prostě nejde," zakončila Moniša Kaltenbornová.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.