Šéfka švýcarského týmu Sauber si myslí, že jejich situace ohledně použití stejné specifikace pohonné jednotky i pro příští se nedá srovnávat se situací Toro Rosso, které stejnou strategii zvolilo letos.
Pro letošní sezóny zůstala italská odnoš Red Bullu na stejných pohonných jednotkách Ferrari, které tým používal loni. V druhé časti sezóny pak bylo vidět, že stáj není schopna do takové míry konkurovat středu pole, jako tomu bylo v první polovině roku 2016. Stejnou strategii zvolil švýcarský Sauber pro příští rok. Šéfka týmu, Moniša Kaltenbornová, ale tvrdí, že se jedná o rozdílné situace.
"Nedá se to takto porovnávat. Přesně nevíme, co způsobilo problémy u Toro Rosso a z mé zkušenosti vím, že to musí mít více příčin," řekla Kaltenbornová pro Motorsport
Dále tvrdí, že po tomto rozhodnutí nebylo až tak těžké jezdce přesvědčit, aby nadále zůstali. Dle současných informací to vypadá, že sestava Sauberu zůstane nezměněna - Renault potvrdil Palmera (více zde) a před pár hodinami byl oznámen přestup Estebana Ocona do Force Indie (více zde).
"Když jsme si s nimi o tom promluvili, vysvětlili naše důvody a ukázali jim, jak to vypadá se šasi, tak vše pochopili. Odhadli jsme to dobře a navíc teď mají oba piloti lepší představu o situaci a naše rozhodnutí respektují. Nebylo to navíc rozhodnutí učiněné z finančních důvodů," okomentovala situaci šéfka švýcarské stáje.
Pro příští bude upuštěno od žetonového systému vývoje. Kaltenbornová si ale nemyslí, že by vývoj pohonných jednotek nějak rapidně poskočil.
"Hodnotit situaci je hodně nebezpečné, ale nemyslím si, že by všechny týmy efektivně využily všechny žetony. Samozřejmě jste je mohli použít všechny, ale vždy jde o ten výkon, který vám v konečném výsledku přinesou. Využití jednoho, dvou nebo tří žetonů nemusí znamentat, že se někam posunete," sdělila Kaltenbornová Motorsportu.
Navíc si šéfka Sauberu myslí, že vývoj bude zpomalen z důvodů menšího počtu náhradních pohonných jednotek pro rok 2018. Dodavatelé, se tak prý budou spíše zaměřovat na spolehlivost.
"Pro příští rok musíme všichni řešit váhové limity a použité materiály. A nezapomeňme, že v roce 2018 budeme moci použít o jednu pohonnou jednotku méně. Kdybych byla dodavatelem motorů, tak bych zhruba od poloviny sezóny začala řešit spíše spolehlivost než výkon. Podívejte se na Mercedes. Nemůžete se jen posouvat dále. To prostě nejde," zakončila Moniša Kaltenbornová.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.