Šéfka švýcarského týmu Sauber si myslí, že jejich situace ohledně použití stejné specifikace pohonné jednotky i pro příští se nedá srovnávat se situací Toro Rosso, které stejnou strategii zvolilo letos.
Pro letošní sezóny zůstala italská odnoš Red Bullu na stejných pohonných jednotkách Ferrari, které tým používal loni. V druhé časti sezóny pak bylo vidět, že stáj není schopna do takové míry konkurovat středu pole, jako tomu bylo v první polovině roku 2016. Stejnou strategii zvolil švýcarský Sauber pro příští rok. Šéfka týmu, Moniša Kaltenbornová, ale tvrdí, že se jedná o rozdílné situace.
"Nedá se to takto porovnávat. Přesně nevíme, co způsobilo problémy u Toro Rosso a z mé zkušenosti vím, že to musí mít více příčin," řekla Kaltenbornová pro Motorsport
Dále tvrdí, že po tomto rozhodnutí nebylo až tak těžké jezdce přesvědčit, aby nadále zůstali. Dle současných informací to vypadá, že sestava Sauberu zůstane nezměněna - Renault potvrdil Palmera (více zde) a před pár hodinami byl oznámen přestup Estebana Ocona do Force Indie (více zde).
"Když jsme si s nimi o tom promluvili, vysvětlili naše důvody a ukázali jim, jak to vypadá se šasi, tak vše pochopili. Odhadli jsme to dobře a navíc teď mají oba piloti lepší představu o situaci a naše rozhodnutí respektují. Nebylo to navíc rozhodnutí učiněné z finančních důvodů," okomentovala situaci šéfka švýcarské stáje.
Pro příští bude upuštěno od žetonového systému vývoje. Kaltenbornová si ale nemyslí, že by vývoj pohonných jednotek nějak rapidně poskočil.
"Hodnotit situaci je hodně nebezpečné, ale nemyslím si, že by všechny týmy efektivně využily všechny žetony. Samozřejmě jste je mohli použít všechny, ale vždy jde o ten výkon, který vám v konečném výsledku přinesou. Využití jednoho, dvou nebo tří žetonů nemusí znamentat, že se někam posunete," sdělila Kaltenbornová Motorsportu.
Navíc si šéfka Sauberu myslí, že vývoj bude zpomalen z důvodů menšího počtu náhradních pohonných jednotek pro rok 2018. Dodavatelé, se tak prý budou spíše zaměřovat na spolehlivost.
"Pro příští rok musíme všichni řešit váhové limity a použité materiály. A nezapomeňme, že v roce 2018 budeme moci použít o jednu pohonnou jednotku méně. Kdybych byla dodavatelem motorů, tak bych zhruba od poloviny sezóny začala řešit spíše spolehlivost než výkon. Podívejte se na Mercedes. Nemůžete se jen posouvat dále. To prostě nejde," zakončila Moniša Kaltenbornová.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.