Šéfka švýcarského týmu Sauber si myslí, že jejich situace ohledně použití stejné specifikace pohonné jednotky i pro příští se nedá srovnávat se situací Toro Rosso, které stejnou strategii zvolilo letos.
Pro letošní sezóny zůstala italská odnoš Red Bullu na stejných pohonných jednotkách Ferrari, které tým používal loni. V druhé časti sezóny pak bylo vidět, že stáj není schopna do takové míry konkurovat středu pole, jako tomu bylo v první polovině roku 2016. Stejnou strategii zvolil švýcarský Sauber pro příští rok. Šéfka týmu, Moniša Kaltenbornová, ale tvrdí, že se jedná o rozdílné situace.
"Nedá se to takto porovnávat. Přesně nevíme, co způsobilo problémy u Toro Rosso a z mé zkušenosti vím, že to musí mít více příčin," řekla Kaltenbornová pro Motorsport
Dále tvrdí, že po tomto rozhodnutí nebylo až tak těžké jezdce přesvědčit, aby nadále zůstali. Dle současných informací to vypadá, že sestava Sauberu zůstane nezměněna - Renault potvrdil Palmera (více zde) a před pár hodinami byl oznámen přestup Estebana Ocona do Force Indie (více zde).
"Když jsme si s nimi o tom promluvili, vysvětlili naše důvody a ukázali jim, jak to vypadá se šasi, tak vše pochopili. Odhadli jsme to dobře a navíc teď mají oba piloti lepší představu o situaci a naše rozhodnutí respektují. Nebylo to navíc rozhodnutí učiněné z finančních důvodů," okomentovala situaci šéfka švýcarské stáje.
Pro příští bude upuštěno od žetonového systému vývoje. Kaltenbornová si ale nemyslí, že by vývoj pohonných jednotek nějak rapidně poskočil.
"Hodnotit situaci je hodně nebezpečné, ale nemyslím si, že by všechny týmy efektivně využily všechny žetony. Samozřejmě jste je mohli použít všechny, ale vždy jde o ten výkon, který vám v konečném výsledku přinesou. Využití jednoho, dvou nebo tří žetonů nemusí znamentat, že se někam posunete," sdělila Kaltenbornová Motorsportu.
Navíc si šéfka Sauberu myslí, že vývoj bude zpomalen z důvodů menšího počtu náhradních pohonných jednotek pro rok 2018. Dodavatelé, se tak prý budou spíše zaměřovat na spolehlivost.
"Pro příští rok musíme všichni řešit váhové limity a použité materiály. A nezapomeňme, že v roce 2018 budeme moci použít o jednu pohonnou jednotku méně. Kdybych byla dodavatelem motorů, tak bych zhruba od poloviny sezóny začala řešit spíše spolehlivost než výkon. Podívejte se na Mercedes. Nemůžete se jen posouvat dále. To prostě nejde," zakončila Moniša Kaltenbornová.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.