Ross Brawn se vyjádřil k současné situaci Ferrari. Na bedrech Sebastiana Vettela nyní spočívá velký tlak, německý jezdec ale podle něj věděl, co jej v Maranellu bude čekat.
Brawn to prostředí sám důvěrně zná, protože byl součástí slavné éry, kdy s Michaelem Schumacherem vyhrávali jeden titul za druhým. Nyní ale Scuderia prochází krizí. "Posledních několik let pro Ferrari nebylo jednoduchých. Myslím si ale, že teď je pro ně klíčovou věcí stabilita," tvrdí bývalý technický ředitel Scuderie.
"V týmu jsou dobří lidé, kteří podporují tu správnou podporu a správnou filozofii. S Ferrari vždy souvisí tlak a [vysoká] očekávání, obzvlášť ze strany médií. Musí ale najít způsob, jak své inženýry a všechny další technicky zaměřené lidi chránit, aby se mohli soustředit a lépe pracovat," pokračuje Brawn, jemuž se nelíbí přílišné vměšování prezidenta Sergia Marchionneho do chodu závodního týmu.
V posledních dvou závodech letošní sezóny potřebuje Scuderia získat dobré výsledky: "Neznám vnitřní dynamiku týmu, ale pár dobrých výsledků by nyní situaci úplně změnilo." Příležitost k tomu bude mít tento týden v Brazílii a za dva týdny v Abú Zabí, kde se pojede poslední velká cena.
Velký tlak podle Brawna spočívá také na Vettelovi, od kterého se očekávají podobné věci, jež kdysi dokázal jeho krajan Michael Schumacher: "Ale srovnávání jej s Michaelem není správné. Sebastian je skvělým jezdcem a velmi inteligentní osobou, a já jsem si jistý tím, že když šel k Ferrari, tak myslel na to, co udělal Schumacher a snažil se být takovým přístupem vedený."
"V posledních závodech jsem si všiml, že byl trochu úzkostlivý, ale tým nikdy nekritizoval. Dokážu si představit, že s týmem tvrdě pracuje na vytvoření té správné atmosféry.
Příští rok bude velmi zajímavý. Nová pravidla přestavují pro všechny nové příležitosti, uvidíme tedy, co přinesou. Pro Vettela to je teď frustrující, ale když tam šel, tak podle mě věděl, že ta výzva bude náročná. A myslím si, že to bylo jedním z důvodů, proč tam šel. Potom, co všechno prožil, chtěl výzvu - a dostal ji," dodává Brawn.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.