Ross Brawn se vyjádřil k současné situaci Ferrari. Na bedrech Sebastiana Vettela nyní spočívá velký tlak, německý jezdec ale podle něj věděl, co jej v Maranellu bude čekat.
Brawn to prostředí sám důvěrně zná, protože byl součástí slavné éry, kdy s Michaelem Schumacherem vyhrávali jeden titul za druhým. Nyní ale Scuderia prochází krizí. "Posledních několik let pro Ferrari nebylo jednoduchých. Myslím si ale, že teď je pro ně klíčovou věcí stabilita," tvrdí bývalý technický ředitel Scuderie.
"V týmu jsou dobří lidé, kteří podporují tu správnou podporu a správnou filozofii. S Ferrari vždy souvisí tlak a [vysoká] očekávání, obzvlášť ze strany médií. Musí ale najít způsob, jak své inženýry a všechny další technicky zaměřené lidi chránit, aby se mohli soustředit a lépe pracovat," pokračuje Brawn, jemuž se nelíbí přílišné vměšování prezidenta Sergia Marchionneho do chodu závodního týmu.
V posledních dvou závodech letošní sezóny potřebuje Scuderia získat dobré výsledky: "Neznám vnitřní dynamiku týmu, ale pár dobrých výsledků by nyní situaci úplně změnilo." Příležitost k tomu bude mít tento týden v Brazílii a za dva týdny v Abú Zabí, kde se pojede poslední velká cena.
Velký tlak podle Brawna spočívá také na Vettelovi, od kterého se očekávají podobné věci, jež kdysi dokázal jeho krajan Michael Schumacher: "Ale srovnávání jej s Michaelem není správné. Sebastian je skvělým jezdcem a velmi inteligentní osobou, a já jsem si jistý tím, že když šel k Ferrari, tak myslel na to, co udělal Schumacher a snažil se být takovým přístupem vedený."
"V posledních závodech jsem si všiml, že byl trochu úzkostlivý, ale tým nikdy nekritizoval. Dokážu si představit, že s týmem tvrdě pracuje na vytvoření té správné atmosféry.
Příští rok bude velmi zajímavý. Nová pravidla přestavují pro všechny nové příležitosti, uvidíme tedy, co přinesou. Pro Vettela to je teď frustrující, ale když tam šel, tak podle mě věděl, že ta výzva bude náročná. A myslím si, že to bylo jedním z důvodů, proč tam šel. Potom, co všechno prožil, chtěl výzvu - a dostal ji," dodává Brawn.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.