Ross Brawn se vyjádřil k současné situaci Ferrari. Na bedrech Sebastiana Vettela nyní spočívá velký tlak, německý jezdec ale podle něj věděl, co jej v Maranellu bude čekat.
Brawn to prostředí sám důvěrně zná, protože byl součástí slavné éry, kdy s Michaelem Schumacherem vyhrávali jeden titul za druhým. Nyní ale Scuderia prochází krizí. "Posledních několik let pro Ferrari nebylo jednoduchých. Myslím si ale, že teď je pro ně klíčovou věcí stabilita," tvrdí bývalý technický ředitel Scuderie.
"V týmu jsou dobří lidé, kteří podporují tu správnou podporu a správnou filozofii. S Ferrari vždy souvisí tlak a [vysoká] očekávání, obzvlášť ze strany médií. Musí ale najít způsob, jak své inženýry a všechny další technicky zaměřené lidi chránit, aby se mohli soustředit a lépe pracovat," pokračuje Brawn, jemuž se nelíbí přílišné vměšování prezidenta Sergia Marchionneho do chodu závodního týmu.
V posledních dvou závodech letošní sezóny potřebuje Scuderia získat dobré výsledky: "Neznám vnitřní dynamiku týmu, ale pár dobrých výsledků by nyní situaci úplně změnilo." Příležitost k tomu bude mít tento týden v Brazílii a za dva týdny v Abú Zabí, kde se pojede poslední velká cena.
Velký tlak podle Brawna spočívá také na Vettelovi, od kterého se očekávají podobné věci, jež kdysi dokázal jeho krajan Michael Schumacher: "Ale srovnávání jej s Michaelem není správné. Sebastian je skvělým jezdcem a velmi inteligentní osobou, a já jsem si jistý tím, že když šel k Ferrari, tak myslel na to, co udělal Schumacher a snažil se být takovým přístupem vedený."
"V posledních závodech jsem si všiml, že byl trochu úzkostlivý, ale tým nikdy nekritizoval. Dokážu si představit, že s týmem tvrdě pracuje na vytvoření té správné atmosféry.
Příští rok bude velmi zajímavý. Nová pravidla přestavují pro všechny nové příležitosti, uvidíme tedy, co přinesou. Pro Vettela to je teď frustrující, ale když tam šel, tak podle mě věděl, že ta výzva bude náročná. A myslím si, že to bylo jedním z důvodů, proč tam šel. Potom, co všechno prožil, chtěl výzvu - a dostal ji," dodává Brawn.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.