Ředitel závodů FIA Charlie Whiting se ve čtvrtek v Brazílii zúčastní tiskové konference jezdců, aby vysvětlil některé kontroverzní okamžiky a rozhodnutí z předchozí Velké ceny Mexika.
Právě Whitingovi adresoval během závodu Sebastian Vettel ty nejpeprnější nadávky poté, co Maxovi Verstappenovi ihned nenařídil, aby jej pustil po zkrácení si první zatáčky před sebe (Holanďan byl penalizován až po projetí cílem). FIA tuto situaci prošetřovala, ale na základě osobní i písemné omluvy se jezdce Ferrari rozhodla netrestat.
Během velké ceny v Mexiku ale došlo i na další sporné okamžiky: první zatáčku si zkrátil hned po startu po probrzdění také Lewis Hamilton, což se na rozdíl od Verstappena obešlo bez penalizace. Deset trestných vteřin pak dostal Vettel za změnu směru v brzdné zóně, což by ještě v předminulém závodě prošlo bez povšimnutí.
"Závodní ředitel FIA Charlie Whiting se zúčastní pozdější části čtvrteční tiskové konference jezdců společně s nominovanými piloty, aby pohovořil o Velké ceně Mexika 2016. Této příležitosti se zúčastní s tím, že se bude věnovat POUZE tomuto tématu, aby se předešlo otázkám, které nemají spojitost s fakty v diskusi," uvádí Mezinárodní automobilová federace ve svém dokumentu.
Na čtvrteční tiskovou konferenci, která začíná ve 14 hod našeho času, kromě něj byli nominování Lewis Hamilton, Felipe Massa, Daniel Ricciardo, Nico Rosberg, Max Verstappen a Sebastian Vettel.
Na páteční tiskovou konferenci, která se uskuteční v 19 hod našeho času po skončení tréninků, přijdou na dotazy novinářů odpovídat jako obvykle zástupci týmů - tentokrát Maurizio Arrivabene (Ferrari), Paul Hembery (Pirelli), Christian Horner (Red Bull), Moniša Kaltenbornová (Sauber), Günther Steiner (Haas) a Fred Vasseur (Renault).
Charlie Whiting: "It's easy to suggest that decisions are made inconsistently. But no two incidents are the same so explanation is needed" pic.twitter.com/e5e2eoRNvJ
— Formula 1 (@F1) November 10, 2016
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.