Ředitel závodů FIA Charlie Whiting se ve čtvrtek v Brazílii zúčastní tiskové konference jezdců, aby vysvětlil některé kontroverzní okamžiky a rozhodnutí z předchozí Velké ceny Mexika.
Právě Whitingovi adresoval během závodu Sebastian Vettel ty nejpeprnější nadávky poté, co Maxovi Verstappenovi ihned nenařídil, aby jej pustil po zkrácení si první zatáčky před sebe (Holanďan byl penalizován až po projetí cílem). FIA tuto situaci prošetřovala, ale na základě osobní i písemné omluvy se jezdce Ferrari rozhodla netrestat.
Během velké ceny v Mexiku ale došlo i na další sporné okamžiky: první zatáčku si zkrátil hned po startu po probrzdění také Lewis Hamilton, což se na rozdíl od Verstappena obešlo bez penalizace. Deset trestných vteřin pak dostal Vettel za změnu směru v brzdné zóně, což by ještě v předminulém závodě prošlo bez povšimnutí.
"Závodní ředitel FIA Charlie Whiting se zúčastní pozdější části čtvrteční tiskové konference jezdců společně s nominovanými piloty, aby pohovořil o Velké ceně Mexika 2016. Této příležitosti se zúčastní s tím, že se bude věnovat POUZE tomuto tématu, aby se předešlo otázkám, které nemají spojitost s fakty v diskusi," uvádí Mezinárodní automobilová federace ve svém dokumentu.
Na čtvrteční tiskovou konferenci, která začíná ve 14 hod našeho času, kromě něj byli nominování Lewis Hamilton, Felipe Massa, Daniel Ricciardo, Nico Rosberg, Max Verstappen a Sebastian Vettel.
Na páteční tiskovou konferenci, která se uskuteční v 19 hod našeho času po skončení tréninků, přijdou na dotazy novinářů odpovídat jako obvykle zástupci týmů - tentokrát Maurizio Arrivabene (Ferrari), Paul Hembery (Pirelli), Christian Horner (Red Bull), Moniša Kaltenbornová (Sauber), Günther Steiner (Haas) a Fred Vasseur (Renault).
Charlie Whiting: "It's easy to suggest that decisions are made inconsistently. But no two incidents are the same so explanation is needed" pic.twitter.com/e5e2eoRNvJ
— Formula 1 (@F1) November 10, 2016Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.