Ředitel závodů FIA Charlie Whiting se ve čtvrtek v Brazílii zúčastní tiskové konference jezdců, aby vysvětlil některé kontroverzní okamžiky a rozhodnutí z předchozí Velké ceny Mexika.
Právě Whitingovi adresoval během závodu Sebastian Vettel ty nejpeprnější nadávky poté, co Maxovi Verstappenovi ihned nenařídil, aby jej pustil po zkrácení si první zatáčky před sebe (Holanďan byl penalizován až po projetí cílem). FIA tuto situaci prošetřovala, ale na základě osobní i písemné omluvy se jezdce Ferrari rozhodla netrestat.
Během velké ceny v Mexiku ale došlo i na další sporné okamžiky: první zatáčku si zkrátil hned po startu po probrzdění také Lewis Hamilton, což se na rozdíl od Verstappena obešlo bez penalizace. Deset trestných vteřin pak dostal Vettel za změnu směru v brzdné zóně, což by ještě v předminulém závodě prošlo bez povšimnutí.
"Závodní ředitel FIA Charlie Whiting se zúčastní pozdější části čtvrteční tiskové konference jezdců společně s nominovanými piloty, aby pohovořil o Velké ceně Mexika 2016. Této příležitosti se zúčastní s tím, že se bude věnovat POUZE tomuto tématu, aby se předešlo otázkám, které nemají spojitost s fakty v diskusi," uvádí Mezinárodní automobilová federace ve svém dokumentu.
Na čtvrteční tiskovou konferenci, která začíná ve 14 hod našeho času, kromě něj byli nominování Lewis Hamilton, Felipe Massa, Daniel Ricciardo, Nico Rosberg, Max Verstappen a Sebastian Vettel.
Na páteční tiskovou konferenci, která se uskuteční v 19 hod našeho času po skončení tréninků, přijdou na dotazy novinářů odpovídat jako obvykle zástupci týmů - tentokrát Maurizio Arrivabene (Ferrari), Paul Hembery (Pirelli), Christian Horner (Red Bull), Moniša Kaltenbornová (Sauber), Günther Steiner (Haas) a Fred Vasseur (Renault).
Charlie Whiting: "It's easy to suggest that decisions are made inconsistently. But no two incidents are the same so explanation is needed" pic.twitter.com/e5e2eoRNvJ
— Formula 1 (@F1) November 10, 2016Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.