Ředitel závodů FIA Charlie Whiting se ve čtvrtek v Brazílii zúčastní tiskové konference jezdců, aby vysvětlil některé kontroverzní okamžiky a rozhodnutí z předchozí Velké ceny Mexika.
Právě Whitingovi adresoval během závodu Sebastian Vettel ty nejpeprnější nadávky poté, co Maxovi Verstappenovi ihned nenařídil, aby jej pustil po zkrácení si první zatáčky před sebe (Holanďan byl penalizován až po projetí cílem). FIA tuto situaci prošetřovala, ale na základě osobní i písemné omluvy se jezdce Ferrari rozhodla netrestat.
Během velké ceny v Mexiku ale došlo i na další sporné okamžiky: první zatáčku si zkrátil hned po startu po probrzdění také Lewis Hamilton, což se na rozdíl od Verstappena obešlo bez penalizace. Deset trestných vteřin pak dostal Vettel za změnu směru v brzdné zóně, což by ještě v předminulém závodě prošlo bez povšimnutí.
"Závodní ředitel FIA Charlie Whiting se zúčastní pozdější části čtvrteční tiskové konference jezdců společně s nominovanými piloty, aby pohovořil o Velké ceně Mexika 2016. Této příležitosti se zúčastní s tím, že se bude věnovat POUZE tomuto tématu, aby se předešlo otázkám, které nemají spojitost s fakty v diskusi," uvádí Mezinárodní automobilová federace ve svém dokumentu.
Na čtvrteční tiskovou konferenci, která začíná ve 14 hod našeho času, kromě něj byli nominování Lewis Hamilton, Felipe Massa, Daniel Ricciardo, Nico Rosberg, Max Verstappen a Sebastian Vettel.
Na páteční tiskovou konferenci, která se uskuteční v 19 hod našeho času po skončení tréninků, přijdou na dotazy novinářů odpovídat jako obvykle zástupci týmů - tentokrát Maurizio Arrivabene (Ferrari), Paul Hembery (Pirelli), Christian Horner (Red Bull), Moniša Kaltenbornová (Sauber), Günther Steiner (Haas) a Fred Vasseur (Renault).
Charlie Whiting: "It's easy to suggest that decisions are made inconsistently. But no two incidents are the same so explanation is needed" pic.twitter.com/e5e2eoRNvJ
— Formula 1 (@F1) November 10, 2016Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.