Druhou sedačku u francouzské automobilky si nakonec vybojoval nováček šampionátu Joylon Palmer. Brit tak doplní Nika Hülkenberga, který s franzouzskou automobilkou podepsal smlouvu před měsícem.
Po týdnech spekulací známe odpověď na franzouzskou hádanku. Menší nápovědy se nám dostalo již ráno, kdy Magnussen potvrdil přestup do amerického Haasu (více zde). A tak se dalo předpokládat, že by v týmu nakonec mohl zůstat britský vítěz GP2 z roku 2014 - Joylon Palmer.
Rozhodnutí objasnil ředitel sportovních aktivit Renaultu, Jorome Stoll, který Autosportu řekl: "Joylon ukázal svou dravost po dalším rozvoji s naším týmem. Zapůsobil na nás se svým postupným zlepšením na trati v průběhu letošní sezóny."
Ze slov Joylona Palmera zle vyčíst jen samé pozitivní emoce. Díky velkému množství technických problémů se Brit dosti natrápil, to samé platí i pro Magnussena. Navíc do souboje o sedačku dle spekulací zasahoval i francouzský jezdec Esteban Ocon, který asi nakonec zůstane s Wehrleinem u Manoru.
"Nemůžu se dočkat, až to týmu vrátím na trati. Byl jsem v Enstonu od roku 2015 a nyní můžu plně ocenit vývoj, na kterém jsme letos pracovali. Jsem opravdu nadšený. Těším se na rok 2017 a naše nové auto. Má křivka učení ve Formuli 1 stoupá strmě nahoru a vím, že se pořád zlepšuji. Zatím jsme v týmu enormně nadšeni a moc si to užíváme. Nemohu se dočkat příštího roku. Cítím se velmi poctěn," prozradil Palmer.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.