Renault před příští sezónou Formule 1 pracuje na zcela nové pohonné jednotce. Zjistil totiž, že se svým současným konceptem by nedokázal dosáhnout kýžených zisků nezbytných pro boj s Mercedesem.
Francouzský výrobce letos dosáhl po loňském propadáku dobrých výsledků se svým motorem a Red Bull se s ním probojoval na druhou příčku v šampionátu. Vývoj po letošních dvou vítězstvích ale obrací jiným směrem - zaměří se na zcela novou pohonnou jednotku. Důvodem je to, že vyčerpal potenciál současného řešení.
"Ve vývoji máme nějaká dobrá vylepšení. Příští rok budeme mít zcela nový motor. Nový je ze 100 %. Potřebujeme udělat pokrok, abychom se mohli posunout dopředu - a taky to uděláme. Zatím se vše vyvíjí a blíží se očekáváním," prozrazuje šéf týmu Fred Vasseur.
Na otázku, jestli Renault okopíruje řešení Mercedesu s rozdělenou turbínou a kompresorem, pro motorsport.com odpovídá: "Jde o koncept Renaultu. Myslím, že se v oblasti motoru nemusíme držet ostatním. V posledních šesti až osmi měsících jsme dosáhli velkého zlepšení, a pokud chceme udělat další krok, musíme koncept trochu změnit."
Od jejich zákaznického týmu - od Red Bullu - se příští rok očekává, že bude hlavním protivníkem Mercedesu v boji o titul. Nová pravidla budou klást důraz na aerodynamiku, což by rakouské stáji s Adrianem Neweyem mělo vyhovovat.
Po letošním zlepšení očekává Vasseur podobný výkonnostní skok i příští rok: "Během zimy jsme se zlepšili, také mezi specifikací A a B. Příští rok a během sezóny můžeme očekávat totéž. Když jsme přijali rozhodnutí o projektu, byli jsme na konci konceptu. Pro další pokrok ho musíme trochu změnit."
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.