Výkonný ředitel Liberty Media Greg Maffei řekl, že je myšlenkou streamovací platformy pro závody Formule 1 velmi nadšený. Prý to ale hned tak nebude.
V současné době můžete na obchodech s digitálním obsahem pro mobilní zařízení nalézt oficiální doprovodnou aplikaci F1. Aplikace nabízí tabulky, novinky a některá videa ze závodů. Většina obsahu je ale placená a za tři eura měsíčně či celosezónní předplatné, které vyjde na třicet eur, získáte navíc živé výsledky časů z jednotlivých sektorů, 3D interaktivní mapu, rádiové přenosy a další informace, ke kterým se běžný divák těžko dostane. Bohužel aplikace nenabízí samotný stream ze závodů, který by mohl být jednou z alternativ ke klasickému vysílání.
V budoucnu se situace možná změní. Informoval o tom výkonný ředitel Liberty Media, společnosti, které v současné době patří takřka dvacetiprocentní podíl na značce Formule 1 - v příštím roce by navíc práva měla úplně převzít.
"Nám se ta myšlenka velmi líbí. Dávalo by to rozhodně smysl. Musí se ještě vyřešit spousta věcí, než se k tomu dostaneme, ale věřím, že to není nemožné. Streamovací platformy jsou na vzestupu, ale pořád se nedají srovnávat s kabelovkou," prozradil Maffei.
Liberty Media vlastní mimo jiné i baseballový tým Atlanta Braves a prý v porovnání s Major League Baseball jsou právní hrátky v královně motorsportu mnohem jednodušší.
Vše bude také záležet na projektu jedné z největších amerických telekomunikačních společností AT&T, která v blízké budoucnosti plánuje spustit streamovací službu DirecTV - ta by měla nabídnout více jak 100 kanálů za pouhých 35 dolarů měsíčně, což je v porovnání se zbylou americkou konkurencí mnohem nižší cena.
Maffei ale DirecTV moc nevěří a Deadlinu řekl: "Asi tam nebudou všechny důležité programy, což by mohlo zredukovat poptávku. Navíc AT&T bude muset investovat velké množství peněz do samotného technického provozu, takže tam nevidím nějaké zásadní zisky. Samozřejmě je možné, že s tím mají úplně jiné plány."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.