Výkonný ředitel Liberty Media Greg Maffei řekl, že je myšlenkou streamovací platformy pro závody Formule 1 velmi nadšený. Prý to ale hned tak nebude.
V současné době můžete na obchodech s digitálním obsahem pro mobilní zařízení nalézt oficiální doprovodnou aplikaci F1. Aplikace nabízí tabulky, novinky a některá videa ze závodů. Většina obsahu je ale placená a za tři eura měsíčně či celosezónní předplatné, které vyjde na třicet eur, získáte navíc živé výsledky časů z jednotlivých sektorů, 3D interaktivní mapu, rádiové přenosy a další informace, ke kterým se běžný divák těžko dostane. Bohužel aplikace nenabízí samotný stream ze závodů, který by mohl být jednou z alternativ ke klasickému vysílání.
V budoucnu se situace možná změní. Informoval o tom výkonný ředitel Liberty Media, společnosti, které v současné době patří takřka dvacetiprocentní podíl na značce Formule 1 - v příštím roce by navíc práva měla úplně převzít.
"Nám se ta myšlenka velmi líbí. Dávalo by to rozhodně smysl. Musí se ještě vyřešit spousta věcí, než se k tomu dostaneme, ale věřím, že to není nemožné. Streamovací platformy jsou na vzestupu, ale pořád se nedají srovnávat s kabelovkou," prozradil Maffei.
Liberty Media vlastní mimo jiné i baseballový tým Atlanta Braves a prý v porovnání s Major League Baseball jsou právní hrátky v královně motorsportu mnohem jednodušší.
Vše bude také záležet na projektu jedné z největších amerických telekomunikačních společností AT&T, která v blízké budoucnosti plánuje spustit streamovací službu DirecTV - ta by měla nabídnout více jak 100 kanálů za pouhých 35 dolarů měsíčně, což je v porovnání se zbylou americkou konkurencí mnohem nižší cena.
Maffei ale DirecTV moc nevěří a Deadlinu řekl: "Asi tam nebudou všechny důležité programy, což by mohlo zredukovat poptávku. Navíc AT&T bude muset investovat velké množství peněz do samotného technického provozu, takže tam nevidím nějaké zásadní zisky. Samozřejmě je možné, že s tím mají úplně jiné plány."
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.