Výkonný ředitel Liberty Media Greg Maffei řekl, že je myšlenkou streamovací platformy pro závody Formule 1 velmi nadšený. Prý to ale hned tak nebude.
V současné době můžete na obchodech s digitálním obsahem pro mobilní zařízení nalézt oficiální doprovodnou aplikaci F1. Aplikace nabízí tabulky, novinky a některá videa ze závodů. Většina obsahu je ale placená a za tři eura měsíčně či celosezónní předplatné, které vyjde na třicet eur, získáte navíc živé výsledky časů z jednotlivých sektorů, 3D interaktivní mapu, rádiové přenosy a další informace, ke kterým se běžný divák těžko dostane. Bohužel aplikace nenabízí samotný stream ze závodů, který by mohl být jednou z alternativ ke klasickému vysílání.
V budoucnu se situace možná změní. Informoval o tom výkonný ředitel Liberty Media, společnosti, které v současné době patří takřka dvacetiprocentní podíl na značce Formule 1 - v příštím roce by navíc práva měla úplně převzít.
"Nám se ta myšlenka velmi líbí. Dávalo by to rozhodně smysl. Musí se ještě vyřešit spousta věcí, než se k tomu dostaneme, ale věřím, že to není nemožné. Streamovací platformy jsou na vzestupu, ale pořád se nedají srovnávat s kabelovkou," prozradil Maffei.
Liberty Media vlastní mimo jiné i baseballový tým Atlanta Braves a prý v porovnání s Major League Baseball jsou právní hrátky v královně motorsportu mnohem jednodušší.
Vše bude také záležet na projektu jedné z největších amerických telekomunikačních společností AT&T, která v blízké budoucnosti plánuje spustit streamovací službu DirecTV - ta by měla nabídnout více jak 100 kanálů za pouhých 35 dolarů měsíčně, což je v porovnání se zbylou americkou konkurencí mnohem nižší cena.
Maffei ale DirecTV moc nevěří a Deadlinu řekl: "Asi tam nebudou všechny důležité programy, což by mohlo zredukovat poptávku. Navíc AT&T bude muset investovat velké množství peněz do samotného technického provozu, takže tam nevidím nějaké zásadní zisky. Samozřejmě je možné, že s tím mají úplně jiné plány."
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.