Ferrari sice neprožívá tu nejlepší sezónu, podle svého prezidenta Sergia Marchionneho je ale na cestě ke zlepšení v roce 2017.
Po Velké ceně Mexika si Scuderia vysloužila další kritiku: v závodě sice její tempo nebylo špatné, propadla však v kvalifikaci, kde její vozy skončili za oběma Mercedesy, Red Bully i Nicem Hülkenbergem z Force Indie, která funguje s podstatně nižším rozpočtem.
Velký kus ostudy si urazil i frustrovaný Sebastian Vettel, jenž se po závodě musel omlouvat za své vulgární nadávky ředitelovi závodů Charliemu Whitingovi. Rozzlobený prezident FIA Jean Todt dokonce uvažoval o dodatečném potrestání, po písemné omluvě jezdce od toho nakonec upustil.
Bývalý šéf Scuderie Cesare Fiorio k tomu řekl: "Vettelova reakce v Mexiku byla pochopitelná. Kdybych byl Arrivabenem, tak Sebovo rádio jen vypnul. Nebo bych ho aspoň požádal, aby si určitá hodnocení svých soupeřů nechal pro sebe."
Nyní je podle něj důležité, aby Ferrari před zimní přestávkou dosáhlo výborného výsledku: "Není to nemožné, protože v USA a v Mexiku Ferrari obdrželo méně, než si zasloužilo."
K budoucí formě se vyjádřil také prezident Ferrari Sergio Marchionne: "S výsledky nejsme spokojeni, ale postupujeme vpřed na cestě k zotavení. Sezónu chceme zakončit tím nejlepším možným způsobem. Klíčové však je, aby ambicí pro příští rok zůstal návrat ke konkurenceschopnosti."
Do konce sezóny zbývají už jen dva závody (Brazílie a Abú Zabí) a Scuderii patří v šampionátu až třetí místo za Mercedesem a Red Bullem, na který ztrácí 62 bodů - těžko tedy na svém postavení už něco změní. Naděje stáje Maranella se tak upínají k sezóně 2017, kdy by po velkých technických změnách chtěla konečně bojovat o titul.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.