Ferrari sice neprožívá tu nejlepší sezónu, podle svého prezidenta Sergia Marchionneho je ale na cestě ke zlepšení v roce 2017.
Po Velké ceně Mexika si Scuderia vysloužila další kritiku: v závodě sice její tempo nebylo špatné, propadla však v kvalifikaci, kde její vozy skončili za oběma Mercedesy, Red Bully i Nicem Hülkenbergem z Force Indie, která funguje s podstatně nižším rozpočtem.
Velký kus ostudy si urazil i frustrovaný Sebastian Vettel, jenž se po závodě musel omlouvat za své vulgární nadávky ředitelovi závodů Charliemu Whitingovi. Rozzlobený prezident FIA Jean Todt dokonce uvažoval o dodatečném potrestání, po písemné omluvě jezdce od toho nakonec upustil.
Bývalý šéf Scuderie Cesare Fiorio k tomu řekl: "Vettelova reakce v Mexiku byla pochopitelná. Kdybych byl Arrivabenem, tak Sebovo rádio jen vypnul. Nebo bych ho aspoň požádal, aby si určitá hodnocení svých soupeřů nechal pro sebe."
Nyní je podle něj důležité, aby Ferrari před zimní přestávkou dosáhlo výborného výsledku: "Není to nemožné, protože v USA a v Mexiku Ferrari obdrželo méně, než si zasloužilo."
K budoucí formě se vyjádřil také prezident Ferrari Sergio Marchionne: "S výsledky nejsme spokojeni, ale postupujeme vpřed na cestě k zotavení. Sezónu chceme zakončit tím nejlepším možným způsobem. Klíčové však je, aby ambicí pro příští rok zůstal návrat ke konkurenceschopnosti."
Do konce sezóny zbývají už jen dva závody (Brazílie a Abú Zabí) a Scuderii patří v šampionátu až třetí místo za Mercedesem a Red Bullem, na který ztrácí 62 bodů - těžko tedy na svém postavení už něco změní. Naděje stáje Maranella se tak upínají k sezóně 2017, kdy by po velkých technických změnách chtěla konečně bojovat o titul.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.