Ferrari sice neprožívá tu nejlepší sezónu, podle svého prezidenta Sergia Marchionneho je ale na cestě ke zlepšení v roce 2017.
Po Velké ceně Mexika si Scuderia vysloužila další kritiku: v závodě sice její tempo nebylo špatné, propadla však v kvalifikaci, kde její vozy skončili za oběma Mercedesy, Red Bully i Nicem Hülkenbergem z Force Indie, která funguje s podstatně nižším rozpočtem.
Velký kus ostudy si urazil i frustrovaný Sebastian Vettel, jenž se po závodě musel omlouvat za své vulgární nadávky ředitelovi závodů Charliemu Whitingovi. Rozzlobený prezident FIA Jean Todt dokonce uvažoval o dodatečném potrestání, po písemné omluvě jezdce od toho nakonec upustil.
Bývalý šéf Scuderie Cesare Fiorio k tomu řekl: "Vettelova reakce v Mexiku byla pochopitelná. Kdybych byl Arrivabenem, tak Sebovo rádio jen vypnul. Nebo bych ho aspoň požádal, aby si určitá hodnocení svých soupeřů nechal pro sebe."
Nyní je podle něj důležité, aby Ferrari před zimní přestávkou dosáhlo výborného výsledku: "Není to nemožné, protože v USA a v Mexiku Ferrari obdrželo méně, než si zasloužilo."
K budoucí formě se vyjádřil také prezident Ferrari Sergio Marchionne: "S výsledky nejsme spokojeni, ale postupujeme vpřed na cestě k zotavení. Sezónu chceme zakončit tím nejlepším možným způsobem. Klíčové však je, aby ambicí pro příští rok zůstal návrat ke konkurenceschopnosti."
Do konce sezóny zbývají už jen dva závody (Brazílie a Abú Zabí) a Scuderii patří v šampionátu až třetí místo za Mercedesem a Red Bullem, na který ztrácí 62 bodů - těžko tedy na svém postavení už něco změní. Naděje stáje Maranella se tak upínají k sezóně 2017, kdy by po velkých technických změnách chtěla konečně bojovat o titul.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.