Vývojový pilot Renaultu Sergej Sirotkin si opět zajezdí s monopostem F1 - francouzský týmu mu k tomu dá příležitost v pátečním tréninku.
Ruský jezdec v současnosti závodí druhým rokem v GP2, kde mu patří se 135 body čtvrté místo - na vedoucího Antonia Giovinazziho ale dva závody před koncem (oba v Abú Zabí) ztrácí už 62 bodů, na třetího Rafaella Marciella 23 bodů.
Podle motorsport.com by se měl v pátek v dopoledním tréninku na Interlagosu posadit do kokpitu vozu RS16. Tuto možnost dostane letos podruhé - poprvé k tomu došlo před domácí Velkou cenou Ruska v Soči, kde nahradil Kevina Magnussena.
Renault dal v prvních trénincích letos kromě toho ještě čtyřikrát šanci Estebanovi Oconovi, který pak po letní přestávce nahradil u Manoru Ria Harjanta. Dvakrát mu svůj vůz přenechali Magnussen i druhý závodní jezdec Jolyon Palmer.
Francouzskému týmu se po převzetí Lotusu letos moc nedaří, náročnou přechodnou sezónu ale očekával. Sice se mu podařilo vylepšit pohonnou jednotku, s níž Red Bull poráží i Ferrari, vůz ale v oblasti aerodynamiky a mechanické přilnavosti dost ztrácí. Renaultu v šampionátu patří s osmi body až devátá příčka - za ním jsou jen Manor a Sauber.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.