Toto Wolff prozradil, že jeho tým dosáhl maximální výkonnosti při současných pravidlech. Prý už se není kam posouvat.
Mercedesy v letošní sezóně nedominují do takové míry, jako tomu bylo v letech 2014 a 2015. Je to vidět již na první pohled, kdy časy nejsou již tak dominantní. Navíc to dokazují i čísla.
Po devatenácti závodech mají Stříbrné šípy 679 bodů. Loni měl Mercedes ve stejné části sezóny o čtyřiadvacet bodů více. Co se týče kvalifikací, tak loni si oba mercedesy zajistili první řadu patnáctkrát oproti letošním dvanácti případech z devatenácti možných.
Šéf Mercedesu vůbec poprvé prohlásil, že tým je již na limitu: "Dosáhli jsme maximálního výkonu. Na konci cyklu regulí je to běžné. Už je to prostě na hraně. Teď už jen musíme setrvat a zaměřit se na poslední detaily."
Toto Wolff byl prozatím k novým změnám pravidel dosti kritický. Tvrdí, že si časem vše sedne a odkazuje tak na slábnoucí dominanci Stříbrných šípů.
"Co se týče našeho výkonu, není tato sezóna až tak jednoznačná oproti té minulé. Myslím si, že je to hlavně díky stabilním pravidlům. Vždycky jsme říkali, ať se pravidla a regulace nechají být. Nakonec se rozdíly stejně smrsknou a budeme mít dobré závody. Pak se ale někdo rozhodl vymyslet něco nového pro příští sezónu a jsme všichni zase na začátku," okomentoval dříve situaci Wolff.
Toto věří, že se týmu podaří oběma jezdcům zajistit optimální podmínky pro zbylé dva závody a dodává, že to bude ještě skvělá podívaná: "Jako tým uděláme vše proto, abychom oboum jezdcům zajistili co možná nejlepší podmínky pro zbylé dva závody. Nikovi stačí již jen druhá místa, aby to dotáhl do zdárného konce. Má to plně ve svých rukou. Když by navíc vyhrál v Brazílii, tak může slavit. Lewis samozřejmě ví, co má dělat, aby udržel nadějI na titul při životě. Nikdy se nevzdává, a proto patří k velikánům tohoto sportu. pro fanoušky to bude ještě skvělá podívaná."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.