Toto Wolff prozradil, že jeho tým dosáhl maximální výkonnosti při současných pravidlech. Prý už se není kam posouvat.
Mercedesy v letošní sezóně nedominují do takové míry, jako tomu bylo v letech 2014 a 2015. Je to vidět již na první pohled, kdy časy nejsou již tak dominantní. Navíc to dokazují i čísla.
Po devatenácti závodech mají Stříbrné šípy 679 bodů. Loni měl Mercedes ve stejné části sezóny o čtyřiadvacet bodů více. Co se týče kvalifikací, tak loni si oba mercedesy zajistili první řadu patnáctkrát oproti letošním dvanácti případech z devatenácti možných.
Šéf Mercedesu vůbec poprvé prohlásil, že tým je již na limitu: "Dosáhli jsme maximálního výkonu. Na konci cyklu regulí je to běžné. Už je to prostě na hraně. Teď už jen musíme setrvat a zaměřit se na poslední detaily."
Toto Wolff byl prozatím k novým změnám pravidel dosti kritický. Tvrdí, že si časem vše sedne a odkazuje tak na slábnoucí dominanci Stříbrných šípů.
"Co se týče našeho výkonu, není tato sezóna až tak jednoznačná oproti té minulé. Myslím si, že je to hlavně díky stabilním pravidlům. Vždycky jsme říkali, ať se pravidla a regulace nechají být. Nakonec se rozdíly stejně smrsknou a budeme mít dobré závody. Pak se ale někdo rozhodl vymyslet něco nového pro příští sezónu a jsme všichni zase na začátku," okomentoval dříve situaci Wolff.
Toto věří, že se týmu podaří oběma jezdcům zajistit optimální podmínky pro zbylé dva závody a dodává, že to bude ještě skvělá podívaná: "Jako tým uděláme vše proto, abychom oboum jezdcům zajistili co možná nejlepší podmínky pro zbylé dva závody. Nikovi stačí již jen druhá místa, aby to dotáhl do zdárného konce. Má to plně ve svých rukou. Když by navíc vyhrál v Brazílii, tak může slavit. Lewis samozřejmě ví, co má dělat, aby udržel nadějI na titul při životě. Nikdy se nevzdává, a proto patří k velikánům tohoto sportu. pro fanoušky to bude ještě skvělá podívaná."
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.