Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve se ve Formuli 1 konečně dočkal svého nástupce - za Williams bude příští rok závodit Lance Stroll. Jak hodnotí jeho připravenost na vrcholnou disciplínu motorsportu?
Villeneuve, jenž začínal svou kariéru v F1 také u Williamsu, si zatím není moc jistý připraveností svého mladého krajana, jehož kariéru finančně štědře sponzoruje otec Lawrence.
"Vítězství v šampionátu F3 způsobem, jakým ho dosáhl on, se nemusí promítnout do další úrovně. Existuje tolik jezdců, kteří zazářili v F3, ale nakonec jim to nevyšlo," tvrdí Villeneuve pro Le Journal de Montreal.
V této nižší formulové sérii se titulem blýskli např. Daniel Juncadella, Charles Leclerc, Raffaele Marciello, Esteban Ocon, Felix Rosenqvist, ale kromě Ocona (letos závodí za Manor) se v F1 nikdo z nich neprosadil.
Stroll sice tvrdí, že si své místo v F1 zaslouží i bez ohledu na peníze, Villeneuve je v tom ale opatrnější: "Bude to zajímavé pozorovat, jak se bude Lance v F1 psychicky vyvíjet. Už nebude pod ochranou svého otce, na vše bude víceméně sám."
"Je velmi rychlý a talentovaný, ale ještě se nenaučil trpět. Jsem moc zvědavý na to, jak si povede pod tlakem, Pokud to překoná, jako to dokázali všichni velcí šampioni, pak ho nic nezastaví.
Lance bojoval tvrdě o vítězství v závodech, ale o přežití v závodění bojovat nemusel. Není ještě hotovým produktem a potřebuje se ještě učit, ale to je úplně normální.
Lawrence Stroll udělal ta správná rozhodnutí a dokázal připravit svého syna, který dosáhl výsledků. Nemůžete jej obviňovat z toho, že se narodil do bohaté rodiny," dodává Villeneuve.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.